Nie tylko Facebook. W tych sieciach społecznościowych każdy przedsiębiorca powinien działać!
Dla wielu osób synonimem mediów społecznościowych stał się Facebook. Trudno się temu dziwić. Baza ponad 1,2 miliarda użytkowników musi robić wrażenie. Można wręcz stwierdzić, że co siódmy człowiek na świecie ma swoje konto w tym serwisie. Nie jest to jednak jedyny portal wart naszej uwagi. Gdzie jeszcze możemy promować zarówno siebie jak i naszą działalność?
- Mikołaj Frączak
- /
- 1 lipca 2021
Czy warto mieć konto na Instagramie?
Wielu przedsiębiorców wychodzi ze słusznego założenia, że jeden obraz może wyrażać więcej niż tysiąc słów. W tym starym przysłowiu wciąż jest zaskakująco wiele prawdy. Nie da się jednak przyznać, że jest to narzędzie niezbędne w każdym modelu prowadzenia biznesu.
Największymi beneficjentami będą ci przedsiębiorcy, którzy prowadzą na przykład restauracje lub mają taki model prowadzenia biznesu, gdzie główną osią pracy jest wytwarzanie jakiegoś konkretnego dobra. Im ładniejsze jest ono w odbiorze, gdy trafia do rąk klientów, tym większe szanse na sukces.
Pozwala to stwierdzić, że na Instagramie o wiele lepiej odnajdzie się na przykład florystka lub tkalnia, aniżeli firma produkcyjna, która wytwarza złączki, które dla typowego odbiorcy zawsze wyglądają tak samo. Oczywiście, złączki czy węże pożarnicze także można w ten sposób promować, jednak zasięgi, jakie uzyskamy, będą raczej niewielkie.
Konto na Instagramie a jednoosobowa działalność gospodarcza. Czy to dobry pomysł? Owszem, jak najbardziej. Możemy pokazywać, jak wygląda nasz dzień w pracy, jednak musimy pamiętać, by niechcący nie naruszyć dóbr klienta ani danych, które uchodzą za prywatne. Zdjęcie z kawą przy laptopie to dobry pomysł gdy na ekranie urządzenia nie wydać danych prywatnych lub stron, które są zabezpieczone hasłem.
Kwestią problematyczną w zdjęciach jest ochrona przewagi konkurencyjnej lub rzeczy chronionych prawem patentowym. Jeśli na przykład konstrukcja stanowiska i jego wyposażenie, jakie omyłkowo pokażemy na zdjęciu, było chronione właściwym zgłoszeniem, narażamy się na problemy.
YouTube w firmie — czy to ma sens?
Tak, jak najbardziej. Pamiętajmy jednak, że era nagrań z ręki już dawno dobiegła końca. Obecnie kluczową rolę odgrywa jakość. A to z kolei pcha nas w potencjalne koszta. Oprogramowanie do montowania wideo, softboxy i zestawy oświetleniowe czy wreszcie dobra kamera lub aparat to zaledwie próg wejścia.
Co mi grozi za to, że nie wpiszę się do BDO?Martyna Kowalska
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
W utrzymaniu uwagi widza kluczową rolę odgrywa jednak osobowość prowadzącego nagranie, jego mowa ciała i głos. Nie wszyscy mają naturalne predyspozycje do bycia prezenterem lub osobą, która zapowiada jakiś produkt czy o nim opowiada. Bierzmy na to poprawkę.
LinkedIn — świetny serwis dla biznesu?
To niemal doskonałe rozwiązanie, które sprawdzi się w świecie biznesu. Jeśli naszym modelem pracy jest współpraca z B2B, to na pewno wyciągniemy z niego wiele dobrego. Struktura działania pod wieloma względami przypomina Facebooka, jednak nie jest to jego klon, a w pełni dojrzały, rozwijany od lat projekt, któremu zdecydowanie warto dać szansę. Renoma i popularność Linka rośnie z roku na rok. Trend na pewno będzie trwał przez wiele lat.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?