Podsumowanie 2021 roku na TikToku. Które marki pokochali użytkownicy?

Rok 2021 r. był przełomowy dla wielu marek obecnych na TikToku. Serwis wskazał te, które wyznaczają nowe trendy na platformie i docierają do unikatowej grupy odbiorców.

Podsumowanie 2021 roku na TikToku. Które marki pokochali użytkownicy?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 14 grudnia 2021

Marki angażują się we współpracę

TikTok to wyjątkowe miejsce, w którym marki mogą docierać do licznej i zaangażowanej społeczności. Badania pokazują, że co drugi użytkownik platformy (56%) ma bardziej pozytywne uczucia do marki po obejrzeniu jej reklamy na TikToku, szczególnie jeśli materiał jest autentyczny, prawdziwy i szczery. Taki dialog może pomóc marce osiągnąć jej cele biznesowe.W 2021 marki coraz chętniej angażowały w swoją komunikację społeczność TikToka, a hashtag #TikTokMadeMeBuyIt wygenerował ponad 6 miliardów wyświetleń na całym świecie.

Dzięki niemu użytkownicy mogą podzielić się informacją o ostatnich zakupach, których dokonali dzięki platformie, a także wejść w interakcję z innymi twórcami.Korzyści płynące z zadowolonych klientów mogą być wymierne dla marek, a nawet wywołać efekt domina i spotęgować sprzedaż produktów. Ponad połowa (57%) użytkowników przyznała, że TikTok zainspirował ich do zrobienia zakupów, mimo że wcześniej nie mieli takiego zamiaru. Świetnym na to przykładem jest Sky High Mascara firmy Maybelline New York produkt, który, między innymi dzięki popularności hashtagu, niemal wyprzedał się ze sklepowych półek.

Które marki dostrzegają potencjał TikToka?

Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki, takie jak OnlyBio czy CCC, które dzięki działaniom na platformie dotarły do szerokiej grupy odbiorców i podniosły rynkową świadomość.OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 150 tys. obserwujących, a filmy marki wygenerowały ponad 2,5 miliona wyświetleń. Było to także możliwe poprzez stałą komunikację ze swoimi odbiorcami i wsłuchiwanie się w ich preferencje zakupowe.

Instagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziInstagram szkodzi dzieciom, a TikTok? Też szkodziMikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Marka wprowadziła na rynek produkty powstałe jako efekt rozmów ze społecznością.Dzięki temu na przykład jeden z szamponów użytkownicy z własnej inicjatywy promowali następnie na swoich profilach. OnlyBio docenił także potencjał twórców, którzy angażowali swoich odbiorców w tworzenie materiałów z oznaczeniem brandu. W ten sposób firma stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce i zrewolucjonizowała sposób komunikacji z konsumentem.

Nowe marki na TikToku

O sile TikToka świadczy także powstanie nowej marki kosmetyków – Stars from the Stars (@starsfromthestars), która jest owocem pracy ponad 100 twórców związanych z platformą. Misja firmy wychodzi jednak daleko poza same produkty i promuje w swojej komunikacji idee body positive, akceptacji i świadomej pielęgnacji. Partnerstwo Stars. Space oraz TikTok, jest dla marki przełomowym krokiem w globalnej komunikacji z konsumentami.Moda sprzedaje się wszędzie, na TikToku równieżPotencjał TikToka dostrzegły również czołowe marki modowe.

Jedną z nich jest polska firma CCC (@cccshoesbags), której filmy zostały wyświetlone w aplikacji już ponad 20 milionów razy. Marka przyznaje, że zdążyła już zauważyć dużą zmianę postrzegania CCC wśród młodszej grupy odbiorców i chętnie angażuje do swoich kampanii znanych twórców. Przykładem takiej kampanii była aktywacja pod hasłem „Let’s Dane with CCC”, poprzez którą marka zadebiutowała na platformie.Innowacyjne formaty reklamowe dostępne na TikToku z powodzeniem wykorzystał także NewBalance (@newbalance) w celu promocji swojego najnowszego modelu butów.

W efekcie kampania na platformie przyniosła marce 6% wzrost świadomości i 6,6% wzrost rozpoznawalności reklamy, jak podaje badanie Brand Lift Study.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!