Włamanie na konto Twitter? Oto, co robić dalej

W dobie cyberataków coraz więcej osób doznaje przejęcia lub kradzieży konta na Twitterze. Jakie kroki należy podjąć, aby je odzyskać? Przypominamy.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 25 marca 2022

Pomoc dotycząca przejętego konta

Jeśli Twoje konto zostało przejęte, ale wciąż możesz się zalogować, powiemy Ci, w jaki sposób możesz zabezpieczyć swoje konto i zapobiec niepożądanym działaniom. Jeśli nie możesz zalogować się na swoje konto, zajrzyj do tego artykułu na temat kont, które mogły zostać zaatakowane przez hackerów.

Czy moje konto zostało przejęte?

Tak, jeśli zauważyłeś/aś jedno z poniższych:

- samodzielnie pojawiające się na Twoim koncie Tweety,

- niechciane prywatne wiadomości wysyłane z Twojego konta,

- inne aktywności dotyczące Twojego konta, których nie wykonałeś/aś lub nie zatwierdziłeś/aś (polubienia, obserwowanie, blokowanie),

- powiadomienie z Twittera informujące o tym, że Twoje konto mogło zostać przejęte,

- powiadomienie z Twittera informujące o tym, że dane Twojego konta uległy zmianie, choć nie zmieniałeś/aś ich,

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

- Twoje hasło już nie działa i otrzymujesz żądania o jego zmianę.

Jeśli zauważyłeś/aś którąś z powyższych rzeczy, wykonaj następujące kroki:

1. Zmień hasło.

Korzystając z zakładki Hasło w ustawieniach, zmień hasło. Jeśli jesteś wylogowany/a, wybierz opcję Nie pamiętam hasła, aby zresetować hasło. Wybierz silne hasło, z którego nigdy wcześniej nie korzystałeś/aś. Jeśli nie możesz się zalogować, Twoje konto mogło zostać zaatakowane przez hackera.

Kiedy pierwsze wyłączenie naziemnej telewizji w starym standardzie?Kiedy pierwsze wyłączenie naziemnej telewizji w starym standardzie?Michał Górecki

Ważne:

Zmiana hasła na koncie nie spowoduje automatycznego wylogowania z konta w aplikacji Twittera na systemie iOS i Android. Aby wylogować się ze swojego konta w tych aplikacjach, zaloguj się na Twitterze w przeglądarce i w ustawieniach wybierz opcję Aplikacje. Możesz tu anulować dostęp udzielony aplikacji – podczas kolejnego korzystania z niej pojawi się monit o wpisanie nowego hasła.

Jeśli często otrzymujesz wiadomości dotyczące zmiany hasła, o które nie prosiłeś/aś, możesz zmienić ustawienia w taki sposób, aby w celu zmiany hasła trzeba było wpisać Twój adres e-mail lub numer telefonu. Zapoznaj się z instrukcjami i informacjami dotyczącymi zmiany hasła.

2. Upewnij się, że Twój adres e-mail jest bezpieczny.

Upewnij się, że adres e-mail powiązany z Twoim kontem na Twitterze jest bezpieczny i jesteś jedyną osobą, która ma do niego dostęp. Możesz zmienić adres e-mail w aplikacji Twittera (na system iOS lub Android) lub na stronie twitter.com w zakładce Konto. Zapoznaj się z artykułami zawierającymi instrukcje dotyczące aktualizacji adresu e-mail oraz dodatkowe wskazówki dotyczące bezpieczeństwa konta e-mail.

3. Usuń powiązania z aplikacjami stron trzecich

Po zalogowaniu przejdź do ustawień i wybierz opcję Aplikacje. Usuń dostępy przyznane aplikacjom stron trzecich, których nie rozpoznajesz.

Ważne:

Ważne: jeśli korzystasz z funkcji zespołów w TweetDeck, polecamy sprawdzenie, czy na liście członków zespołu znajdują się jacyś użytkownicy, których nie rozpoznajesz. Dowiedz się więcej na temat funkcji zespołów.

4. Zaktualizuj hasła, jakich używasz w zaufanych aplikacjach stron trzecich

Jeśli zaufana aplikacja zewnętrzna korzysta z Twojego hasła do Twittera, aktualizuj hasło w tej aplikacji. Jeśli tego nie zrobisz, możesz tymczasowo utracić dostęp do swojego konta z powodu zbyt wielu nieudanych prób logowania.

Twoje konto powinno być teraz bezpieczne, a nietypowe aktywności na koncie nie powinny już mieć miejsca. Jeśli problem wciąż występuje, złóż wniosek o pomoc techniczną.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!