Zarządzanie mediami społecznościowymi w firmie - co warto wiedzieć?

Social media to bardzo ważny kanał komunikacji naszych firm z klientami. Nie warto go bagatelizować. O wiele lepiej podejść do obsługi mediów społecznościowych w sposób jak najbardziej kompleksowy. Jak nimi zarządzać, co warto o nich wiedzieć?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 6 czerwca 2021

Jakie social media sprawdzą się w firmie?

Decydując się na wybór odpowiedniej platformy, patrzmy przede wszystkim po tym, gdzie znajduje się największa liczba osób, które mogą stać się naszymi klientami. W sieci znajduje się wiele świetnych platform, które świecą pustkami, a zatem obecność firm i angażowanie w te portale naszych zasobów nie ma żadnego sensu.

Nie można zbagatelizować Facebooka. Czy tego chcemy, czy nie, to największy serwis społecznościowy na świecie. Korzysta z niego ponad miliard osób na całym świecie. Polacy pokochali ten serwis i ochoczo go współtworzą.

Dużym atutem platformy jest to, że możemy zamieszczać tu nie tylko treści tekstowe (tradycyjne posty), ale i zdjęcia oraz pliki wideo. Widać bardzo wyraźnie, że portal się rozwija i że chce angażować jak najwięcej naszego czasu.

Przedsiębiorcy na pewno docenią też wiele opcji płatnej reklamy na Fejsie. Można bardzo dokładnie określić naszą grupę docelową, a także wybrać właściwy budżet naszej kampanii. Jeśli jednak nie chcemy inwestować w promocję w serwisie zbyt wiele, to zawsze można postawić na darmowe publikacje, jakie będziemy tworzyć samodzielnie.

Warto docenić też Instagrama, czyli serwis, który w dużej mierze bazuje na obrazach. Mówi się, że jedno zdjęcie wyraża więcej niż tysiąc słów. Jest w tym sporo prawdy. Dobre, wizerunkowe zdjęcie produktów naszej firmy na pewno przysporzy nam wielu followersów, czyli osób, które będą obserwować naszą firmę na Instagramie.

W niektórych rodzajach działalności świetnie sprawdzi się też LinkedIn, uznawany za serwis społecznościowy dla biznesu. Jeśli lubimy dzielić się naszą wiedzą, zawsze można pomyśleć o kanale na YouTube, gdzie będziemy edukować naszych odbiorców. W niektórych segmentach rynku to świetna sprawa.

Social media w firmie? A może lepiej blog?

Do budowania społeczności w sieci można podejść na wiele sposobów. Praktyka wielu firm pokazuje, że media społecznościowe mogą dać nam szybki przyrost fanów, jednak trudno będzie te osoby zaangażować i związać z firmą na stałe.

Jak często aktualizować antywirusa?Jak często aktualizować antywirusa?Martyna Kowalska

Tworzenie bloga eksperckiego — jeśli będzie stworzony zgodnie z zasadami SEO — może być bardziej czasochłonne, jednak korzyści z jego posiadania powinny w pełni zrekompensować dłuższy czas gromadzenia społeczności. To ciekawa alternatywa, której warto dać szansę.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Czy nowoczesna firma może obejść się bez mediów społecznościowych i bloga?

Owszem, może, jednak trzeba zastanowić się nad tym, czy nie będzie to wręcz działanie na szkodę swojej własnej firmy. Sami ograniczamy sobie możliwości ekspansji i dotarcia do szerokiego grona klientów. Jeśli nie mamy czasy na prowadzenie profilów w mediach społecznościowych, zawsze możemy skorzystać z ofert wyspecjalizowanych działalności. Prowadzenie konta na FB nie kosztuje zbyt wiele, a daje nam wiele możliwości, których nie warto bagatelizować. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!