Zarządzanie mediami społecznościowymi w firmie - jak robić to skutecznie?

Żyjemy w czasach, kiedy media społecznościowe odgrywają coraz to większą rolę w naszym codziennym życiu. To właśnie te serwisy skupiają zaangażowanie coraz większej liczby osób z różnych grup wiekowych. Dziś nie można już lekceważyć potęgi takich serwisów. Jak zarządzać firmowymi social mediami skutecznie?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 czerwca 2021

Dlaczego social media są tak ważne w nowoczesnym marketingu?

Przede wszystkim dlatego, że treści nie są tutaj ujednolicone. Nie ma jednego głównego kanału komunikacyjnego, który nie zmienia się w zależności od miasta, płci użytkownika czy jego grupy wiekowej. Jest w stu procentach przeciwnie. 

To, co widzimy w naszych mediach społecznościowych, zależy od naszych pasji, upodobań, a także od treści, na które kliknęliśmy wcześniej. Jeśli więc kliknęliśmy promowany artykuł o zwierzętach, a omijaliśmy wpisy związane z polityką, to algorytm zacznie nam podpowiadać tylko treści o zwierzętach.

Najważniejszym zadaniem, jakie stoi przed social media managerami, jest przekonanie jak największej liczby osób do tego, by kliknęły one właśnie w nasz link. Wbrew pozorom nie jest to zadanie łatwe. Użytkownicy przeglądają treści w mediach społecznościowych bardzo szybko. Szacuje się, że mamy tylko trzy sekundy na to, by zainteresować ich naszą ofertą.

Jeśli jednak ta sztuka nam się uda, to w zamian możemy dostać wiernego followersa, który z czasem może przerodzić się w klienta, który zapewni działalności spore zyski. To główna przyczyna, która stoi za rosnącą popularnością mediów społecznościowych w świecie firm.

Czy można nauczyć się zarządzania social mediami?

Tak, to możliwe. W sieci można odnaleźć wiele ciekawych kursów, pośród których część jest w pełni darmowa. Będzie to znakomity punkt wyjścia do dalszej pracy. Pamiętajmy też o tym, że zarządzanie social mediami nie kończy się tylko na przeglądaniu ulubionego serwisu. Wręcz przeciwnie.

Kiedy rozmowa call center jest uznana za spamowanie?Kiedy rozmowa call center jest uznana za spamowanie?Michał Górecki

Praktyka pokazuje jednak, że o wiele lepiej zainwestować w profesjonalny, płatny kurs, który pomoże nam zrozumieć jak najwięcej ze świata zarządzania mediami społecznościowymi. Użytkownicy muszą poznać wiele technik zarządzania tekstem, poznać podstawowe zasady dotyczące wykorzystania grafik, a także kupowania płatnych przestrzeni reklamowych i tworzeniem kampanii online. 

Zawsze warto poznać też tak kluczowe obszary działania mediów społecznościowych, jak regulaminy stron fanowskich, zasady zarządzania społecznościami czy podstawę prawną do organizowania konkursów, wokół których narosło wiele kontrowersji.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Kto powinien zarządzać mediami społecznościowymi w firmie?

Na pewno nie warto zostawiać tego zadania przypadkowym osobom. To, że ktoś potrafi utworzyć firmowy fanpage, nie oznacza jeszcze, że dobrze poradzi sobie z tak wymagającym zadaniem, jak prowadzenie profesjonalnej kampanii, która może zaważyć na sukcesie (lub porażce) przedsiębiorstwa. 

Idealnym scenariuszem byłoby zatrudnienie social media managera, który ma już pewne doświadczenie w tym obszarze. Nawet jeśli taka osoba będzie pobierać wyższe wynagrodzenie, to warto dać jej szansę. Odpowiednie zarządzanie mediami społecznościowymi może być dla naszego biznesu odskocznią do sukcesu.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!