TikTok zawiera nową umowę licencyjną z Universal Music
Universal Music Group i TikTok doszli do porozumienia. To oznacza, że użytkownicy azjatyckiej platformy będą ponownie mogli w swoich publikacjach korzystać z utworów takich artystów jak m.in. Taylor Swift, Adele, czy Ariana Grande.
- Joanna Gościńska
- /
- 6 maja 2024
W końcu doszli do porozumienia
TikTok ogłosił, że doszedł do porozumienia z Universal Music Group (UMG) w sprawie nowej wielowymiarowej umowy licencyjnej. „Wspólne porozumienie wyznacza nową erę strategicznej współpracy między obiema organizacjami, zbudowanej na wspólnym zaangażowaniu w pomoc artystom i autorom piosenek UMG w osiągnięciu ich potencjału twórczego i komercyjnego. Wykorzystując najlepszą w swojej klasie technologię, możliwości marketingowe i promocyjne TikTok, UMG i TikTok zapewnią lepsze wynagrodzenia autorom piosenek i artystom UMG, nowe możliwości promocji i zaangażowania ich nagrań i piosenek oraz najlepsze w branży zabezpieczenia w zakresie generatywnej sztucznej inteligencji ” – przekazał TikTok.
Media społecznościowe – FB, LinkedIn, Instagram, Tik tok. O co w tym chodzi? Anna Malinowska
Universal wycofał swoją muzykę z TikTok w lutym, po tym jak negocjacje w sprawie nowej umowy licencyjnej na muzykę utknęły w impasie. Według UMG TikTok zaoferował mu znacznie mniejsze udziały niż w ramach poprzedniej umowy licencyjnej. Z kolei TikTok utrzymywał, że jego wartość dla UMG jest większa, niż przyznał wydawca. Efektem końcowym było to, że muzyka artystów UMG, w tym Taylor Swift, Adele, Drake i Billie Eilish, zniknęła z aplikacji, a przesłane wcześniej klipy z muzyką UMG również zniknęły.
Jednak teraz obu stronom udało się zawrzeć nowe porozumienie, w ramach którego Universal Music Group powróci ponownie, zapewniając większe możliwości promocji artystów i większy potencjał twórczy twórcom TikToka. I tak naprawdę jest to korzystne dla obu stron, nawet bez znajomości pełnych szczegółów umowy, ze względu na wartość, jaką TikTok zapewnia obecnie dla promocji muzyki. Rzeczywiście, raport zamówiony przez TikTok opublikowany w listopadzie ubiegłego roku wykazał, że użytkownicy TikTok znacznie częściej odkrywają i udostępniają nowe treści muzyczne w aplikacji, a 75% użytkowników znajduje także nowych artystów za pośrednictwem klipów TikTok.
Jak bezpiecznie korzystać z serwisów społecznościowych?Jan Wróblewski
W związku z tym TikTok ma prawo tak wysoko cenić swoją platformę za współpracę z wydawcami, ale jednocześnie wartość ta istnieje tylko dlatego, że TikTok jest w stanie zapewnić kontakt z tymi artystami. Zatem tak naprawdę każdy potrzebuje drugiego w równym stopniu. TikTok twierdzi, że będzie teraz współpracować z UMG nad nowymi możliwościami monetyzacji poprzez „wykorzystanie rosnących możliwości TikTok w zakresie handlu elektronicznego”.
Nowy rodzaj sprzedaży biletów
TikTok we współpracy z Ticketmaster (i CTS EVENTIM w Europie) wprowadził niedawno nowy proces sprzedaży biletów typu „in-stream”, wciąż rozwijając promocję zakupów w aplikacji, która ma nadzieję stać się kluczowym źródłem przychodów.
Prawdopodobnie te nowe możliwości będą obejmować sprzedaż biletów i gadżetów. Ciekawie będzie zobaczyć, jak TikTok może w ten sposób zintegrować więcej możliwości dla muzyków. Ale najważniejsze jest to, że utwory UMG powracają, ponownie wypełniając znaczącą lukę w bazie danych ścieżek dźwiękowych TikTok.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?