Jak skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi?
Social media przeszły bardzo burzliwą drogę, by znaleźć się w tym miejscu, gdzie są obecnie. Początkowo niedoceniane, traktowane jako niezbyt poważna alternatywa dla serwisów informacyjnych, od kilku lat święcą ogromne triumfy i zapewniają ogromny kapitał firmom, które w nie zainwestowały. Jak skutecznie zarządzać kampaniami w mediach społecznościowych?
- Mikołaj Frączak
- /
- 17 marca 2021
Jak skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi?
Najważniejszą kwestią jest oczywiście wybór platformy. Wbrew pozorom, social media to nie tylko Facebook, choć trudno nie zgodzić się z tym, że to właśnie ten serwis na dobre zdefiniował media społecznościowe w rozumieniu globalnym.
Ilość użytkowników platformy założonej przez Marka Zuckerberga idzie w miliony, a przychody są liczone w miliardach dolarów w skali roku. Facebook to świetne miejsce, by budować zarówno silną markę osobistą, jak i dobra lokalizacja dla wszystkich, którzy chcieliby wypromować swoją działalność gospodarczą.
Serwis zapewnia dużą transparentność oraz możliwość dotarcia do bardzo dokładnie zdefiniowanych grup docelowych. “Na Fejsie” są wszyscy. Zarówno młodzi dorośli, pokolenie obecnych 30-40 latków, jak i nasi rodzice, którzy także coraz chętniej korzystają z technologii.
Model zarządzania kampanią zależy od tego, kim jesteśmy i kim chcemy się stać
Specyficznym zagadnieniem związanym z zarządzaniem social mediami jet budowa swojej własnej marki osobowej. Można powiedzieć, że tutaj sami ustalamy to, kim — w oczach naszych fanów — chcemy być. Możemy dowolnie kreować wizerunek, jednak kluczową rolę odgrywa spójność przekazu.
Jeśli już postanowimy, że chcemy uchodzić na przykład za kreatywnego informatyka zakochanego w muzyce punkowej, to musimy trzymać się tego przekazu. Ze wszystkimi niedogodnościami, jakie może to generować w przyszłości.
Zupełnie inaczej wygląda schemat rozwoju dla firm. Te muszą po prostu dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Oczywiście, powinny też gromadzić możliwie jak najwięcej pozytywnych opinii o oferowanych produktach, jednak w mediach społecznościowych tak naprawdę ma to znaczenie drugorzędne.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Viral, udostępnienia, memy
Istnieje kilka prostych metod, by tchnąć w swój profil w mediach społecznościowych nieco życia. Przede wszystkim, nie zmuszajmy znajomych do lajkowania naszego profilu i udostępniania każdego postu za wszelką cenę. Może to spowodować zniechęcenie społeczności.
Zawsze sprawdzają się memy, które odnoszą się do ważnych aktualnie wydarzeń. Osoby kreatywne będą w stanie osiągnąć dzięki nim dużą popularność. Pamiętajmy, tylko aby były one utrzymane w dobrym guście i nie były dla nikogo obraźliwe. O wiele lepiej celować w poczucie humoru odbiorcy.
Osoby, które mają możliwość zainwestowania gotówki w media społecznościowe, mogą próbować tworzyć wyprofilowane kampanie, które będą docierały do właściwych — na przykład pod kątem miejsca zamieszkania — odbiorców. Facebook udostępnia szereg ciekawych narzędzi, które aż proszą się o skorzystanie z nich.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?