Jak skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi?

Social media przeszły bardzo burzliwą drogę, by znaleźć się w tym miejscu, gdzie są obecnie. Początkowo niedoceniane, traktowane jako niezbyt poważna alternatywa dla serwisów informacyjnych, od kilku lat święcą ogromne triumfy i zapewniają ogromny kapitał firmom, które w nie zainwestowały. Jak skutecznie zarządzać kampaniami w mediach społecznościowych?

Jak skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 17 marca 2021

Jak skutecznie zarządzać mediami społecznościowymi?

Najważniejszą kwestią jest oczywiście wybór platformy. Wbrew pozorom, social media to nie tylko Facebook, choć trudno nie zgodzić się z tym, że to właśnie ten serwis na dobre zdefiniował media społecznościowe w rozumieniu globalnym.

Ilość użytkowników platformy założonej przez Marka Zuckerberga idzie w miliony, a przychody są liczone w miliardach dolarów w skali roku. Facebook to świetne miejsce, by budować zarówno silną markę osobistą, jak i dobra lokalizacja dla wszystkich, którzy chcieliby wypromować swoją działalność gospodarczą.

Serwis zapewnia dużą transparentność oraz możliwość dotarcia do bardzo dokładnie zdefiniowanych grup docelowych. “Na Fejsie” są wszyscy. Zarówno młodzi dorośli, pokolenie obecnych 30-40 latków, jak i nasi rodzice, którzy także coraz chętniej korzystają z technologii.

Model zarządzania kampanią zależy od tego, kim jesteśmy i kim chcemy się stać

Specyficznym zagadnieniem związanym z zarządzaniem social mediami jet budowa swojej własnej marki osobowej. Można powiedzieć, że tutaj sami ustalamy to, kim — w oczach naszych fanów — chcemy być. Możemy dowolnie kreować wizerunek, jednak kluczową rolę odgrywa spójność przekazu.

Jeśli już postanowimy, że chcemy uchodzić na przykład za kreatywnego informatyka zakochanego w muzyce punkowej, to musimy trzymać się tego przekazu. Ze wszystkimi niedogodnościami, jakie może to generować w przyszłości.

Zupełnie inaczej wygląda schemat rozwoju dla firm. Te muszą po prostu dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców. Oczywiście, powinny też gromadzić możliwie jak najwięcej pozytywnych opinii o oferowanych produktach, jednak w mediach społecznościowych tak naprawdę ma to znaczenie drugorzędne.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Viral, udostępnienia, memy

Istnieje kilka prostych metod, by tchnąć w swój profil w mediach społecznościowych nieco życia. Przede wszystkim, nie zmuszajmy znajomych do lajkowania naszego profilu i udostępniania każdego postu za wszelką cenę. Może to spowodować zniechęcenie społeczności.

Zawsze sprawdzają się memy, które odnoszą się do ważnych aktualnie wydarzeń. Osoby kreatywne będą w stanie osiągnąć dzięki nim dużą popularność. Pamiętajmy, tylko aby były one utrzymane w dobrym guście i nie były dla nikogo obraźliwe. O wiele lepiej celować w poczucie humoru odbiorcy.

Osoby, które mają możliwość zainwestowania gotówki w media społecznościowe, mogą próbować tworzyć wyprofilowane kampanie, które będą docierały do właściwych — na przykład pod kątem miejsca zamieszkania — odbiorców. Facebook udostępnia szereg ciekawych narzędzi, które aż proszą się o skorzystanie z nich. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!