Mapy Google w 2021 roku. Firma usunęła miliony fałszywych informacji

Jak Google dbało o wiarygodność informacji w Mapach Google w 2021 r? To wyjaśnienie znaleźliśmy na blogu firmy.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 29 marca 2022

Każdego dnia 20 milionów informacji

W świecie, który nieustannie się zmienia, ważne jest, by Mapy Google dostarczały jak najbardziej aktualne informacje — dzięki nim użytkownicy i użytkowniczki mogą dowiedzieć się czy restauracja na danej ulicy została ponownie otwarta lub czy dany sklep w okolicy ma możliwość osobistego odbioru zamówień. Jednym ze sposobów, w jaki to robimy, jest udostępnianie treści dodawanych przez użytkowników.

Każdego dnia otrzymujemy około 20 milionów informacji od użytkowników i użytkowniczek Map Google: od zaktualizowanych godzin pracy i numerów telefonów po zdjęcia i recenzje. Jak w przypadku każdej platformy, która akceptuje zamieszczanie treści od użytkowników, musimy zachować czujność, aby zwalczać nadużycia i upewnić się, że te informacje są dokładne. Dzięki połączeniu technologii uczenia maszynowego i pracy ludzi stale zmniejszamy ilość oszukańczych lub obraźliwych treści w Mapach Google — w rzeczywistości jest to mniej niż jeden procent wszystkich treści wyświetlanych w Mapach. Dziś dzielimy się informacjami o tym, jak w 2021 r. usuwaliśmy z Map Google niewłaściwe i obraźliwe informacje.

Utrzymywanie wiarygodnych informacji biznesowych

W 2021 r. świat zmienił się wraz z wprowadzeniem szczepionek, nowych polityk dot. obowiązku noszenia maseczek i kolejnych wariantów COVID-19. Społeczność użytkowników i użytkowniczek Map dołożyła wszelkich starań, aby zaktualizować Mapy Google o nowe informacje ze swojej okolicy. Przez cały 2021 r. ich wkład pomógł nam dodać zaktualizowane informacje biznesowe — takie jak godziny pracy czy wprowadzone zasady bezpieczeństwa — dla 30% większej liczby firm niż w 2020 r.

Zdarza się jednak, że oszuści próbują zaktualizować tego typu informacje w Profilu Firmy Google i wprowadzają fałszywe treści. W 2021 r. zablokowaliśmy publikację ponad 100 milionów takich edycji. — Wszystko dzięki ciągłemu doskonaleniu modeli uczenia maszynowego, które poprawiły naszą zdolność do wychwytywania aktywności botów i monitorowania podejrzanych wzorców aktywności. Poniżej znajdują się dokładniejsze informacje na temat tego, co usunęliśmy z Map Google – czytamy w informacji.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Atak na konto Netflix? Należy uważać, gdzie przekazujemy daneAtak na konto Netflix? Należy uważać, gdzie przekazujemy daneMikołaj Frączak

Usunięto 7 milionów fałszywych profili

- Dzięki postępowi w naszej technologii, zidentyfikowaliśmy i usunęliśmy ponad 7 milionów fałszywych Profili Firmy — ponad 630 tysięcy z nich zostało zgłoszonych bezpośrednio do nas. Powstrzymaliśmy ponad 12 milionów prób utworzenia fałszywych Profili Firm w Google oraz 8 milionów prób weryfikacji przez oszustów Profili Firm które nie należały do nich. Dzięki ciągłemu doskonaleniu uczenia maszynowego, nasze technologie i zespoły zablokowały ponad milion kont użytkowników z powodu działań naruszających zasady, takich jak wandalizm internetowy lub oszustwa – informuje Google na blogu.

Weryfikacja zdjęć, filmów i opinii na Profilach Firm

Gdy w 2021 r. świat został ponownie otwarty, ludzie polegali na opiniach w Mapach Google, aby uzyskać potrzebne informacje o miejscach przed ich odwiedzeniem — na przykład o tym, jakie środki bezpieczeństwa i higieny pracy były egzekwowane lub czy można było zjeść posiłek na świeżym powietrzu i czy lokal dysponował otwartymi przestrzeniami.

- Jednak zaobserwowaliśmy również osoby i grupy, które próbowały wykorzystać fałszywe opinie, aby zaszkodzić lokalnym firmom. W 2021 r., aby zapobiec wyświetlaniu treści naruszających nasze zasady dla Profili Firm, zabezpieczyliśmy ponad 100 tysięcy firm po wykryciu podejrzanej aktywności i prób nadużyć – informuje Google.

Dodatkowo Google zablokowało lub usunęło ponad 95 milionów opinii naruszających zasady, z czego ponad 60 tysięcy zostało usuniętych z powodu przypadków związanych z COVID-19. Usunięto ponad 1 milion recenzji, które zostały zgłoszone bezpośrednio.

Dzięki ciągłemu doskonaleniu uczenia maszynowego, technologie i zespoły zablokowały lub usunęły ponad 190 milionów zdjęć i 5 milionów filmów, które były rozmazane, niskiej jakości lub naruszały zasady dotyczące treści.

Źródło: Google

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!