Skuteczne komunikatory dla pracowników

Pandemia koronawirusa pokazała, że praca zdalna to dla wielu firm nie opcja, a wręcz codzienność. Warto podejść do jej wdrożenia według jasno określonego planu, który pozwoli na zachowanie najwyższej wydajności pracy. Mogą w tym pomóc komunikatory dla pracowników. Po czym poznać te najlepsze, najskuteczniejsze?

Skuteczne komunikatory dla pracowników
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 kwietnia 2021

Co wyróżnia dobry komunikator internetowy?

Na pewno trzeba rozpocząć od bezpieczeństwa. Upewnijmy się, że narzędzie wspiera komunikację szyfrowaną. Uchroni to informacje z naszej firmy — a często są to dane poufne — przed wpadnięciem w niepowołane ręce i naruszeniem zasad na przykład tajemnicy handlowej czy tajemnicy przedsiębiorstwa.

W obecnych czasach dobry komunikator to bez wątpienia narzędzie multiplatformowe, czyli takie, które zadziała zarówno na Windowsie, Androidzie, jak i na Linuxie czy oprogramowaniu od Apple. Ma to szczególnie duże znaczenie, kiedy wysyłamy zatrudnionych w firmie na pracę zdalną, a jednocześnie nie zapewniamy im na przykład laptopów, by mogli świadczyć nam usługę pracy.

Multiplatformowość zapewni, że bez względu na urządzenie, jakiego używa jednocześnie księgowa, informatycy czy kierownicy wyższego szczebla, to będą mogli ze sobą rozmawiać w czasie rzeczywistym. Zarówno z telefonu, jak i z domu.

Jak komunikować się w pracy zdalnej?

Dobre narzędzia do komunikacji na odległość można poznać też po tym, że dają nam szybki dostęp zarówno do modułu tradycyjnej komunikacji tekstowej, czyli tak zwanego czata, jak i do wideokonferencji i konferencji głosowych, czyli takich, gdzie poszczególnych użytkowników tylko słychać, a nie widać.

Na pewno warto zwrócić też uwagę na to, czy wybrana aplikacja pozwala na tworzenie tak zwanych pokoi, czyli stref, do których mają dostęp wybrani pracownicy. Księgowe nie muszą wiedzieć, o czym rozmawia dział marketingu, a ten nie musi widzieć rozmów menedżerów.

Zawsze docenianą funkcją jest ikona trybu aktywności, która pokazuje, kto w danej chwili jest dostępny. Jest to bardzo powszechna funkcja, która funkcjonuje w komunikatorach sieciowych niemal od ich początków na rynku, który przypadł na lata 90. XX wieku.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Dodatkowe funkcje komunikatorów online

W narzędziach służących do komunikacji biznesowej nie może zabraknąć też modułu do przesyłania plików, na przykład raportów czy listy zadań, jaka pozostała do zrobienia. Znacznie zaoszczędza to czas niezbędny na przekazywanie sobie ważnych informacji i wytycznych od przełożonych, które w przeciwnej sytuacji trzeba by było wysyłać pocztą e-mail, co zajmowałoby kolejne cenne minuty.

Funkcją, która z biegiem czasu zyskała sobie bardzo dużą popularność, jest też możliwość zapraszania osób spoza naszej działalności na wideokonferencje. Dlaczego? Skoro nasza firma działa zdalnie, to nie znaczy, że wszystkie spotkania zostały odłożone na czas nieokreślony.

Wręcz przeciwnie, to właśnie teraz trzeba mocno walczyć o klienta. Skoro może nam on opowiedzieć o ofercie współpracy na wideokonferencji, to jest to świetna okazja z której powinniśmy skorzystać, jeśli chcemy zachować szansę na współpracę z tym partnerem biznesowym. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Tagi: android
Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!