Ważna zmiana w e-commerce. Przesyłki OLX do Paczkomatów InPost bez etykiet

OLX to pierwszy konsumencki serwis ogłoszeniowy w którym wyślesz przesyłkę bez etykiety. TO dobra informacja dla wszystkich użytkowników.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 8 czerwca 2022

InPost i OLX z nowym wdrożeniem

Firma logistyczna InPost wprowadza dla użytkowników serwisu OLX możliwość wysyłania przesyłek bez konieczności drukowania etykiet. OLX to pierwszy serwis, ogłoszeniowy, specjalizujący się w organizacji sprzedaży przez osoby prywatne, któremu InPost udostępnił ten znany i lubiany sposób nadawania przesyłek, dostępny dotychczas tylko dla użytkowników aplikacji InPost Mobile.

Konieczność drukowania etykiety była utrudnieniem

Konieczność drukowania etykiety adresowej to dla klientów indywidualnych jeden z najczęstszych problemów z jakimi się mierzą podczas nadawania przesyłki. Nieważne, czy wynika on z braku papieru, tuszu w drukarce czy samego urządzenia. Dzięki współpracy z InPost, sprzedający w serwisie OLX mogą wybrać nadanie z tradycyjną etykietą lub skorzystają z nowej możliwości – z nadania bez etykiety. Nadawca otrzyma teraz specjalny kod w aplikacji InPost. Z takiej formy mogą skorzystać osoby, którym do wysyłki posłuży Paczkomat InPostu.

- InPost stał się firmą wyznaczającą kierunki rozwoju dla całej branży e-commerce w Polsce. Dzisiaj po raz pierwszy udostępniamy klientowi biznesowemu możliwość nadawania bez etykiety. Takie rozwiązanie było dotychczas dostępne tylko dla klientów detalicznych InPost — od teraz zaczynając od OLX, przenosimy je do konsumenckiego e-commerce. Zmiana ta z pewnością ucieszy wszystkich sprzedawców OLX, bo znacznie ułatwia nadawanie przesyłek w Paczkomatach InPostu – podkreśla Michał Lis, Dyrektor Sprzedaży Krajowej w InPost.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

- Od teraz wystarczy na czytniku Paczkomatu zeskanować QR kod z aplikacji InPost lub na ekranie wpisać kod nadania i skrytka otworzy się automatycznie. Resztą, czyli drukiem etykiety i transportem paczki do odbiorcy zajmie się InPost. W swojej działalności nieustannie staramy się poszukiwać i wspierać rozwiązania, które upraszczają sposób w jaki korzystamy z usług logistycznych. Zastąpienie drukowanych etykiet – dostępne od teraz także dla klientów OLX – czyni sposób w jaki korzystamy z Paczkomatów jeszcze bardziej bezproblemowym i jeszcze bardziej bezpiecznym – dodaje Dyrektor Sprzedaży Krajowej w InPost.

Jak wysłać paczkę bez etykiety

Wysłanie paczki bez etykiety jest niezwykle proste. Wystarczy, że sprzedający w trakcie tworzenia przesyłki w OLX zaznaczy opcję „Nadawaj bez etykiety”, a kod nadania otrzyma w Aplikacji InPost i komunikacie mailowym. Następnie nada ją w dowolnym Paczkomacie przy użyciu kodu QR lub kodu cyfrowego. Jak zaznacza Agnieszka Dąbrowska, Dyrektor Rozwoju Produktu OLX, wcześniejsza udana współpraca z firmą InPost pozwoliła wdrożyć rozwiązanie, które znacznie ułatwi życie niejednemu użytkownikowi serwisu.

- Chcemy dostarczać naszym użytkownikom bezproblemowe i wygodne rozwiązania. Możliwość nadania paczki bez konieczności generowania i drukowania etykiety jest przykładem takich działań, które możemy realizować dzięki naszej udanej współpracy z InPost — mówi Agnieszka Dąbrowska.

Źródło: OLX/InPost

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!