Kolejne płatności na polskim rynku

Banki wprowadzają co i rusz nowe rozwiązania płatnicze. Największy bank w Polsce sięga po rozwiązania zbliżeniowe i odroczone.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 24 maja 2022

Klienci PKO Banku Polskiego mogą już płacić zbliżeniowo zegarkami Swatch. Wkrótce skorzystają z płatności odroczonych

SwatchPAY! w PKO BP

Od 10 maja klienci indywidualni i firmowi PKO Banku Polskiego mogą wygodnie i bezpiecznie płacić zbliżeniowo zegarkiem Swatch. Wystarczy powiązać swoją kartę debetową, kredytową lub obciążeniową z logo Mastercard albo Visa z płatnościami SwatchPAY! Nowa oferta jest uzupełnieniem palety płatności mobilnych dostępnych w PKO Banku Polskim, w której są m.in. BLIK zbliżeniowy, Apple Pay, Garmin Pay oraz Google Pay (ta forma dostępna tylko dla klientów korporacyjnych i samorządowych).

Płatności SwatchPAY! są obecnie oferowane tylko w wybranych krajach, w tym w Polsce, Szwajcarii, Holandii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech oraz krajach skandynawskich. Działają jednak we wszystkich terminalach płatniczych na świecie, które przyjmują płatności zbliżeniowe kartami organizacji Mastercard i Visa.

Płatności SwatchPAY! dla kart Mastercard pojawiły się w Polsce na przełomie 2020/2021 roku, ale PKO Bank Polski jest pierwszym bankiem, który SwatchPAY! udostępnia w Polsce dla kart z logo Visa.

Jak zacząć płacić za pomocą SwatchPAY! ?

Aby skorzystać z płatności SwatchPAY!, należy dodać kartę płatniczą PKO Banku Polskiego do zegarka Swatch, który obsługuje ten system płatności. Jeśli klient ma smartfon z systemem Android lub iOS oraz z łącznością NFC może w swoim telefonie dodać kartę do płatności zegarkiem. W tym celu wystarczy zainstalować aplikację „SwatchPAY! App by wearonize” (dostępną także w języku polskim), utworzyć konto w aplikacji i następnie postępować zgodnie z instrukcją. Można też dodać kartę do zegarka w sklepie stacjonarnym Swatch lub podczas zakupu w sklepie internetowym tej firmy (szczegóły na stronie).

Jeden zegarek Swatch może być powiązany w danej chwili tylko z jedną kartą płatniczą, ale jedna karta, może być powiązana z jednym lub z kilkoma zegarkami tej marki.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Kolejny atak na klientów banków. W te SMS-y lepiej nie wierzyćKolejny atak na klientów banków. W te SMS-y lepiej nie wierzyćMikołaj Frączak

Wygodne i bezpieczne płatności

SwatchPAY! działa jak karta płatnicza – wystarczy przysunąć zegarek do czytnika w terminalu zbliżeniowym. Nie trzeba zegarka wybudzać czy włączać opcji płatności. Płatności powyżej 100 złotych (lub płatności za granicą, gdy przekraczają limit płatności zbliżeniowych w danym kraju) wymagają jedynie potwierdzenia na terminalu kodem PIN do dodanej karty. W przypadku zgubienia lub kradzieży zegarka w każdej chwili klient może zablokować lub usunąć kartę w aplikacji SwatchPAY! lub za pośrednictwem infolinii PKO Banku Polskiego – płatność zegarkiem będzie wtedy niemożliwa.

To kolejna wygodna i bezpieczna metoda płatności dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego – oprócz tradycyjnych, zbliżeniowych kart płatniczych, mają do dyspozycji: płatności BLIKIEM (kodem BLIK oraz zbliżeniowo za pomocą smartfonów z systemem Android), smartfonem w aplikacji IKO (dla telefonów z Androidem), za pomocą Apple Pay (smartfony iPhone i zegarki Apple) i sportowymi zegarkami obsługującymi Garmin Pay, a klienci korporacyjni i samorządowi mogą używać Google Pay.

PKO BP wprowadzi płatności odroczone

PKO Bank Polski pracuje nad własnym rozwiązaniem z zakresu płatności odroczonych. Podczas konferencji wynikowej PKO Banku Polskiego za 1 kwartał 2022, bank poinformował oficjalnie o planowanym wdrożenie płatności odroczonych w schemacie BNPL czyli buy now, pay later.

W maju rozpoczął się test na grupie pracowników banku, natomiast wdrożenie dla klientów indywidulanych PKO BP planuje na jesieni 2022 r. — W pierwszej kolejności udostępnimy klientom możliwość odraczania spłat transakcji na 30 dni, a docelowo klienci będą mogli również rozkładać transakcje na raty – poinformował PKO BP.

Aktywacja w płatnościach będzie bardzo prosta, ponieważ wszystkie pola z danymi wypełniane są automatycznie. Z oferty płatności będzie można skorzystać zarówno w serwisie internetowym iPKO jaki i w aplikacji mobilnej IKO.

Płatności będą obsługiwane przez wszystkie sklepy w Polsce i na świecie akceptujące BLIK (w internecie i naziemnie) i Płacę z iPKO (w internecie).

Źródło: własne, PKO BP.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!