Meta wprowadza zmiany na Facebooku i Instagramie. Koniec z kierowaniem reklam „drażliwych”

Amerykański koncern Meta, czyli dawny Facebook, wprowadza zmiany na platformach Facebook i Instagram. Nastąpi usunięcie niektórych opcji kierowania reklam i rozszerzenie kontroli reklam.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 17 listopada 2021

Meta zmienia politykę reklamową na Facebooku

Od 19 stycznia 2022 r. Meta usunie opcje szczegółowego kierowania, które odnoszą się do tematów, które ludzie mogą postrzegać jako wrażliwe, takich jak opcje odnoszące się do przyczyn, organizacji lub osób publicznych, które odnoszą się do zdrowia, rasy lub pochodzenia etnicznego, przynależności politycznej, religii lub orientacji seksualnej. — Jesteśmy przekonani, że najlepsze wrażenia reklamowe są spersonalizowane. Umożliwiają ludziom odkrywanie produktów i usług małych firm, które mogą nie mieć możliwości ich sprzedaży w telewizji lub innych mediach.

Umożliwiają również organizacjom non-profit, sprawom społecznym i organizacjom dotarcie do osób, które najprawdopodobniej będą je wspierać i czerpać z nich korzyści, na przykład łącząc ludzi ze zbiórkami pieniędzy na cele charytatywne, na których im zależy. Jednocześnie chcemy lepiej dopasować się do zmieniających się oczekiwań użytkowników dotyczących sposobu, w jaki reklamodawcy mogą do nich dotrzeć na naszej platformie, oraz poznać opinie ekspertów ds. praw obywatelskich, decydentów i innych zainteresowanych stron na temat tego, jak ważne jest zapobieganie nadużywaniu przez reklamodawców dostępnych opcji kierowania – poinformował na blogu Graham Mudd, wiceprezes ds. marketingu produktów i reklamy w Meta.

Jakie reklamy będą rzadziej się wyświetlać?

Przykłady, o których pisze Mudd obejmują: Przyczyny zdrowotne (np. „Świadomość raka płuc”, „Światowy Dzień Cukrzycy”, „Chemioterapia”) Orientacja seksualna (np. „małżeństwa osób tej samej płci” i „kultura LGBT”) Praktyki i grupy religijne (np. „Kościół katolicki” i „święta żydowskie”) Przekonania polityczne, kwestie społeczne.

Należy zauważyć, że usuwane przez opcje kierowania na zainteresowania nie są oparte na cechach fizycznych ani cechach osobistych, ale na takich rzeczach, jak interakcje ludzi z treściami na platformie. Meta posłuchała obaw ekspertów, że takie opcje kierowania mogą być wykorzystywane w sposób, który prowadzi do negatywnych doświadczeń osób z niedostatecznie reprezentowanych grup. Dlatego rutynowo sprawdza, aktualizuje i usuwa opcje kierowania, aby uprościć system reklam, zapewnić większą wartość reklamodawcom i użytkownikom oraz zmniejszyć ryzyko nadużyć.

Nie tylko Facebook szykuje metaverse. Jak to widzi Microsoft?Nie tylko Facebook szykuje metaverse. Jak to widzi Microsoft?Michał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

— Decyzja o usunięciu tych opcji szczegółowego kierowania nie była łatwa i wiemy, że ta zmiana może mieć negatywny wpływ na niektóre firmy i organizacje. Niektórzy z naszych partnerów reklamowych wyrazili obawy związane z wycofaniem tych opcji kierowania ze względu na ich zdolność do generowania pozytywnych zmian społecznych, podczas gdy inni rozumieją decyzję o ich usunięciu – zauważył Mudd.

Jakie funkcje kierowania zostaną?

Oprócz szerokiego kierowania, takiego jak płeć i wiek, pozostaną też kryteria lokalizacji czy zainteresowań poprzez wybierane strony, czy posty. To nie koniec zmian. Na początku przyszłego roku Meta pozwoli użytkownikom na kontrolę nad większą ilością treści reklamowych, w tym między innymi hazardem czy takim kwestami jak utrata wagi.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!