Meta wprowadza zmiany na Facebooku i Instagramie. Koniec z kierowaniem reklam „drażliwych”
Amerykański koncern Meta, czyli dawny Facebook, wprowadza zmiany na platformach Facebook i Instagram. Nastąpi usunięcie niektórych opcji kierowania reklam i rozszerzenie kontroli reklam.
- Mikołaj Frączak
- /
- 17 listopada 2021
Meta zmienia politykę reklamową na Facebooku
Od 19 stycznia 2022 r. Meta usunie opcje szczegółowego kierowania, które odnoszą się do tematów, które ludzie mogą postrzegać jako wrażliwe, takich jak opcje odnoszące się do przyczyn, organizacji lub osób publicznych, które odnoszą się do zdrowia, rasy lub pochodzenia etnicznego, przynależności politycznej, religii lub orientacji seksualnej. — Jesteśmy przekonani, że najlepsze wrażenia reklamowe są spersonalizowane. Umożliwiają ludziom odkrywanie produktów i usług małych firm, które mogą nie mieć możliwości ich sprzedaży w telewizji lub innych mediach.
Umożliwiają również organizacjom non-profit, sprawom społecznym i organizacjom dotarcie do osób, które najprawdopodobniej będą je wspierać i czerpać z nich korzyści, na przykład łącząc ludzi ze zbiórkami pieniędzy na cele charytatywne, na których im zależy. Jednocześnie chcemy lepiej dopasować się do zmieniających się oczekiwań użytkowników dotyczących sposobu, w jaki reklamodawcy mogą do nich dotrzeć na naszej platformie, oraz poznać opinie ekspertów ds. praw obywatelskich, decydentów i innych zainteresowanych stron na temat tego, jak ważne jest zapobieganie nadużywaniu przez reklamodawców dostępnych opcji kierowania – poinformował na blogu Graham Mudd, wiceprezes ds. marketingu produktów i reklamy w Meta.
Jakie reklamy będą rzadziej się wyświetlać?
Przykłady, o których pisze Mudd obejmują: Przyczyny zdrowotne (np. „Świadomość raka płuc”, „Światowy Dzień Cukrzycy”, „Chemioterapia”) Orientacja seksualna (np. „małżeństwa osób tej samej płci” i „kultura LGBT”) Praktyki i grupy religijne (np. „Kościół katolicki” i „święta żydowskie”) Przekonania polityczne, kwestie społeczne.
Należy zauważyć, że usuwane przez opcje kierowania na zainteresowania nie są oparte na cechach fizycznych ani cechach osobistych, ale na takich rzeczach, jak interakcje ludzi z treściami na platformie. Meta posłuchała obaw ekspertów, że takie opcje kierowania mogą być wykorzystywane w sposób, który prowadzi do negatywnych doświadczeń osób z niedostatecznie reprezentowanych grup. Dlatego rutynowo sprawdza, aktualizuje i usuwa opcje kierowania, aby uprościć system reklam, zapewnić większą wartość reklamodawcom i użytkownikom oraz zmniejszyć ryzyko nadużyć.
Nie tylko Facebook szykuje metaverse. Jak to widzi Microsoft?Michał Górecki
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
— Decyzja o usunięciu tych opcji szczegółowego kierowania nie była łatwa i wiemy, że ta zmiana może mieć negatywny wpływ na niektóre firmy i organizacje. Niektórzy z naszych partnerów reklamowych wyrazili obawy związane z wycofaniem tych opcji kierowania ze względu na ich zdolność do generowania pozytywnych zmian społecznych, podczas gdy inni rozumieją decyzję o ich usunięciu – zauważył Mudd.
Jakie funkcje kierowania zostaną?
Oprócz szerokiego kierowania, takiego jak płeć i wiek, pozostaną też kryteria lokalizacji czy zainteresowań poprzez wybierane strony, czy posty. To nie koniec zmian. Na początku przyszłego roku Meta pozwoli użytkownikom na kontrolę nad większą ilością treści reklamowych, w tym między innymi hazardem czy takim kwestami jak utrata wagi.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?