Skuteczna sprzedaż i marketing w internecie — na co warto zwrócić szczególną uwagę?

Wartość handlu w globalnej sieci danych rośnie z roku na rok. Trend ten dodatkowo umocniła trwająca pandemia koronawirusa. Dla wielu podmiotów działalność online była jedynym źródłem zarobku. Jak właściwie zorganizować i zarządzać handlem w sieci? O czym powinniśmy pamiętać?

  • Michał Górecki
  • /
  • 13 lipca 2021

Dlaczego handel w sieci jest tak atrakcyjny?

Przede wszystkim dlatego, że jest to metoda, która nie wymaga bardzo dużych nakładów finansowych. Internet na tym polu zdecydowanie wygrywa ze starymi mediami, na czele z telewizją czy dużymi rozgłośniami radiowymi oraz gazetami, które każdego dnia docierają do setek tysięcy czy milionów osób.

Od kilku lat można zaobserwować też, że wydatki poniesione na reklamę w sieci przewyższają środki, jakie są inwestowane w promowanie się w mediach tradycyjnych. Pokazuje to dość dobitnie, że przyszłość sprzedaży i nowoczesny marketing jest bardzo blisko związany z siecią.

Dużą rolę odgrywa też mnogość różnych platform i metod promocji, na jakie możemy się zdecydować. Sprzedający mają do swojej dyspozycji zarówno Inbound Marketing, jak i działania promocyjne z wykorzystaniem usług płatnych, w tym Google Ads czy reklam w wybranych serwisach społecznościowych.

Internet zapewnia też niemal wzorowe dopasowanie reklamy do grupy docelowej. Możemy skorzystać z narzędzi, dzięki którym nasz przekaz trafi tylko do tych osób, które są naszym targetem, czyli na przykład do kobiet z dużych miast między 30 a 40 rokiem życia. Żadne inne medium nie jest w stanie zapewnić tak dokładnego dopasowania. 

Jak zacząć handlować w internecie?

Nie ma na to pytanie jednoznacznej odpowiedzi. Zupełnie inny model handlu wybiorą firmy z dużym budżetem, które stać na budowę własnej platformy sprzedażowej, a inaczej do tego zagadnienia podejdą osoby prowadzące jednoosobowe działalności gospodarcze lub sprzedający z firmą nierejestrową.

W jaki sposób złośliwe oprogramowanie na Androida szpieguje użytkowników?W jaki sposób złośliwe oprogramowanie na Androida szpieguje użytkowników?Jan Wróblewski

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Możemy skorzystać na przykład z platform pośredniczących, które w zamian za „wystawienie” naszego towaru wezmą dla siebie prowizję o określonej wysokości. W Polsce działa co najmniej kilka dużych serwisów, które zdecydowanie warto wziąć pod uwagę przy planowaniu modelu działania firmy.

Jak dotrzeć do większej liczby klientów?

Mamy do wyboru co najmniej kilka ciekawych metod. Na pewno warto zainteresować się SEO, czyli pozycjonowaniem stron oraz zwiększeniem naszej widoczności w wyszukiwarce Google, która kontroluje około 96% wszystkich zapytań do wyszukiwarek z całej Polski.

Zawsze można postawić na jakościowy content, czyli treści. Jeśli będziemy lansować się na eksperta w danej dziedzinie i będziemy robić to we właściwy sposób, to prędzej czy później klienci na pewno zaczną interesować się nie tylko naszymi wpisami, ale i ofertą handlową.

Osoby, które mogą wygospodarować choćby nieduży budżet, mogą skorzystać też z płatnych form reklamy. Można tu wskazać zarówno na Google Ads i podobne usługi, jak i na polecanie naszych produktów poprzez ich lokowanie, na przykład u YouTuberów lub użytkowników Instagrama.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!