Bezpieczne techniki pozycjonowania strony

Osiągnięcie widoczności na słowa kluczowe w Google wymaga optymalizacji witryny pod algorytm wyszukiwarki. Wpływ na zajmowane pozycje ma wiele czynników. Wyniki Twojej domeny zależą od jej reputacji w Google i podejmowanych działań optymalizacyjnych. Jak osiągnąć oczekiwane efekty? Jakie są bezpieczne techniki pozycjonowania strony?

  • Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
  • /
  • 30 sierpnia 2023

Na czym polega black hat SEO?

Pozycjonowanie witryny wymaga cierpliwości. Widoczność serwisu rośnie stopniowo wskutek podejmowanych działań. Nie jest tak, że nagle z dnia na dzień nowa witryna wyprzedzi konkurencję w rezultatach organicznych. Osiągnięcie takiego wyniku wymaga czasu. Kiedyś dało się to zrobić szybciej. Czynnik czasu miał bowiem mniejsze znaczenie i nie była tak ważna jakość, np. w przypadku linków prowadzących do witryny. Wystarczyło skorzystać z narzędzi, które automatyzowały te działania i pozyskiwały odnośniki z witryn o wątpliwej reputacji, za darmo. Obecnie takie metody nie tylko nie przynoszą oczekiwanego efektu, a wręcz mogą spowodować, że osiągnięcie wysokich pozycji będzie w danym przypadku niemal niewykonalne. Domena będzie mieć negatywną reputację.

Aktualnie warto stawiać przede wszystkim na bezpieczne techniki, w tym content marketing (więcej na ten temat: https://smartbuzz.pl/blog/czym-jest-content-marketing). Dzięki takim działaniom możliwe jest stopniowe budowanie coraz większej widoczności, przy czym kolejne aktualizacje algorytmu nie będą w większym stopniu zagrażać widoczności Twojej domeny.

Bezpieczne pozycjonowanie – jak działać?

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Przede wszystkim nie nastawiaj się na techniki black hat opisane tutaj. Lepiej stopniowo budować widoczność i optymalizować serwis pod wymagania algorytmu, a wtedy działania mogą przynieść znakomite rezultaty. Na jakie kroki postawić, aby osiągnąć wysokie pozycje w Google?

Content marketing

Te działania odgrywają istotną rolę z tego względu, że pomagają Ci w zakresie różnych czynników, które mają wpływ na widoczność. Content marketing polega na tworzeniu materiałów, które angażują internautów i aktywizują ich. Przykładowo, budujesz wartościową treść, która na tyle zaciekawi użytkownika, że podzieli się nią na swoim blogu lub podlinkuje jako jedno ze źródeł dla swojego contentu. Dzięki temu możesz pozyskać wartościowe linki i przy okazji od razu tworzyć materiał, który jest często wyszukiwany przez użytkowników w Google i zoptymalizowany pod słowa kluczowe. Jednocześnie będzie zawierać odnośniki wewnętrzne do innych materiałów w serwisie, co także może wpłynąć pozytywnie na ich widoczność.

Według Content Marketing Institute, 73% marketerów B2B i 70% B2C wykorzystuje takie działania w swojej ogólnej strategii marketingowej.To rozwiązania, które mogą Ci pomóc w SEO i przede wszystkim – są bezpieczne.

Linkowanie

Link building odgrywa ważną rolę w pozycjonowaniu. Bez wysokiej jakości odnośników nie masz szans na wysokie pozycje. Pamiętaj, że nie każdy link działa pozytywnie na widoczność domeny. Jak zdobywać odnośniki, aby miały oczekiwany wpływ na zajmowane pozycje? Przede wszystkim nie korzystaj z ofert kupna typu 1000 linków za 50 zł. Jeśli się na nie zdecydujesz, możesz zniszczyć reputację domeny. Lepiej stopniowo zdobywać linki dzięki publikacjom sponsorowanym, niezaspamowanym forom, z komentarzy, katalogów firm i wszędzie tam, gdzie serwis normalnie działa, jest rozwijany, nie istnieje tylko po to, aby dodawać w nim odnośniki.

Poza tym pamiętaj o zachowaniu odpowiedniej struktury anchorów, czyli treści linka. Stawiaj przede wszystkim na odnośniki brandowe i w formie adresu URL. Tylko od czasu do czasu wybieraj tzw. anchor exact match, czyli taki jak słowa kluczowe, na które chcesz pozycjonować daną podstronę. W profilu linkowym powinny być linki follow, nofollow (często to odnośniki z for) i UGC (np. z komentarzy).

Warto stawiać na odnośniki z witryn powiązanych tematycznie z Twoją i takich, które istnieją od dawna i mają bardzo dobrą widoczność w Google.

Optymalizacja techniczna witryny

Optymalizacja techniczna polega na dostosowywaniu strony do oczekiwań algorytmu Google. Jeśli zrobisz to tak, jak należy, możesz poprawić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania, ale pamiętaj, że sama optymalizacja nie wystarczy, jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje na konkurencyjne zapytania. Możesz natomiast wdrożyć następujące kroki:

  • zoptymalizuj treści pod słowa kluczowe – jeśli powstawały bez analizy konkurencji i doboru fraz, prawdopodobnie zmiany pod tym względem przyniosą dużą poprawę widoczności. Umieść najważniejsze słowa kluczowe w tytule SEO i nagłówku H1. Na podstawie mniej istotnych fraz zbuduj nagłówki h3-H4, a na pewno zauważysz stopniową poprawę widoczności;
  • popraw linkowanie wewnętrzne – zwróć uwagę, czy struktura w menu jest logiczna, a nazwa kategorii zgodna z frazami najczęściej wyszukiwanymi przez internautów szukających takich produktów lub usług. Dodaj odnośniki w artykułach – linkuj tematycznie do innych treści. Nie umieszczaj ich wyłącznie w nowych publikacjach. Wprowadź zmiany w treściach dodanych jakiś czas temu, a przy okazji je zaktualizuj. To również może wpłynąć na poprawę widoczności;
  • wprowadź przekierowania – mają zastosowanie w różnych przypadkach. Jeśli Google Search Console widzi błędy 404, to przekieruj te adresy na istniejące treści. Użyj przekierowania 301 w przypadku bardzo podobnych publikacji, aby uniknąć kanibalizacji – połącz je w jedną. Przekierowanie może spowodować wzrost widoczności danej podstrony w serwisie;
  • wyeliminuj błędy w obsłudze na urządzeniach mobilnych – jeśli występują, dowiesz się o nich z Google Search Console. Ich poprawienie może przynieść zmianę widoczności na plus;
  • używaj szyfrowanego połączenia – czyli certyfikatu SSL. Wtedy adres witryny zaczynać się będzie od https:// zamiast http://. Połączenie między urządzeniem internauty, a stroną WWW jest bezpieczne. Przesyłane dane nie mogą być przez niepowołane osoby zmienione ani przechwycone. Korzystanie z tego zabezpieczenia jest jednym z czynników, które mają wpływ na widoczność w Google.

Optymalizacja obejmuje wiele innych działań. Dostosuj witrynę do wymagań Google, a przyniesie Ci to profity.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!