Czy telefony iPhone można naprawiać samodzielnie?

Wiele osób zastanawia się, czy nowoczesny smartfon można naprawić w domu, bez udziału serwisu. Oczywiście potrzeba do tego odpowiednich narzędzi, części, pewnego doświadczenia i wiedzy, ale nie jest to niemożliwe. Co więcej, firmy czasem idą swoim użytkownikom na rękę. Tak zrobił niedawno m.in. Apple.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 21 listopada 2021

Samodzielna naprawa telefonu

Zanim zdecydujemy się na własnoręczną naprawę telefonu, warto pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze każdy telefon obejmuje gwarancja i zanim ona nie upłynie, nie warto brać się za samodzielną naprawę. Każda ingerencja w sprzęt i zerwanie plomby przed upływem gwarancji grozi jej nieuznaniem. Jeśli czas gwarancji oraz rękojmi na urządzenie już minął, a telefon został uszkodzony, można się zastanowić nad jego naprawą. Jeśli nie mamy zielonego pojęcia o naprawie ani wymianie nie części, lepiej takie prace zlecić autoryzowanego serwisowi lub takiemu, który specjalizuje się w naprawach danego producenta.

Po pierwsze mamy pewność, że osoby, które tam pracują, znają się na rzeczy. Po drugie możemy być pewni, że szybko i bezproblemowo znajdą się części do naszego telefonu.Oczywiście oddanie sprzętu do naprawy po upływie gwarancji oznacza koszty. Nie każdy ma na to pieniądze, a dodatkowo wiele osób lubi majsterkować i naprawiać nawet nowoczesne urządzenia.

Dlaczego mieliby nie spróbować z najnowszym smartfonem czy tabletem? Okazuje się, że nie ma z tym najmniejszego problemu, a firmy nawet same wspierają taką samodzielność swoich klientów. Jedno z takich działań wdrożyła ostatnio firma Apple.

Korzystasz z Facebooka, Instagrama czy WhatsAppa na telefonie iPhone? Lepiej je odinstalowaćKorzystasz z Facebooka, Instagrama czy WhatsAppa na telefonie iPhone? Lepiej je odinstalowaćMichał Górecki

Apple ogłasza samoobsługową naprawę

Części, narzędzia i instrukcje Apple — począwszy od iPhone’a 12 i iPhone’a 13 będą dostępne dla klientów indywidualnych. Firma Apple ogłosiła samoobsługową naprawę, która zapewni klientom, którzy nie mają nic przeciwko samodzielnemu wykonywaniu napraw, dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple. Usługa samoobsługowa, dostępna najpierw dla linii iPhone 12 i iPhone 13, a wkrótce będzie dostępna w komputerach Mac wyposażonych w chipy M1.

Usługa ta dostępna będzie na początku przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych i rozszerzona na dodatkowe kraje w 2022 roku.Dzięki tej inicjatywie klienci Apple dołączą do ponad 5000 autoryzowanych przez Apple dostawców usług serwisowych i 2800 niezależnych dostawców usług naprawczych, którzy mają już dostęp do tych części, narzędzi i podręczników.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

W początkowej fazie programu firma skupi się na najczęściej serwisowanych modułach, takich jak wyświetlacz iPhone'a, bateria czy aparat. Możliwość dodatkowych napraw będzie dostępna już w przyszłym roku.

Jak naprawić telefon iPhone?

Gdy produkt Apple wymaga naprawy, może być serwisowany przez przeszkolonych techników korzystających z oryginalnych części Apple w tysiącach lokalizacji, w tym Apple, niezależnych dostawców napraw, a teraz właściciele produktów, którzy są w stanie wykonać naprawy sami.Aby upewnić się, że klient może bezpiecznie wykonać naprawę, ważne jest, aby najpierw zapoznał się z Instrukcją naprawy.

Następnie może złożyć zamówienie na oryginalne części i narzędzia Apple, korzystając ze sklepu internetowego Apple Self Service Repair Online Store. Po naprawie klienci, którzy zwrócą zużytą część do recyklingu, otrzymają kredyt na zakup innych części.Nowy sklep będzie oferował ponad 200 pojedynczych części i narzędzi, umożliwiając klientom wykonanie najczęstszych napraw iPhone'a 12 i iPhone'a 13.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!