Darmowe narzędzia SEO - czy warto im zaufać?

Optymalizacja i pozycjonowanie stron w internecie to jedno z podstawowych działań, które może zwiększyć widoczność naszego serwisu w internecie. Dlaczego to tak ważne? Przede wszystkim ze względu na nasze cele biznesowe. We współczesnym świecie trudno osiągnąć je bez wsparcia SEO. Czy warto zaufać darmowym narzędziom do optymalizacji?

Darmowe narzędzia SEO - czy warto im zaufać?
  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 10 czerwca 2021

Czy darmowe narzędzia SEO mogą uchodzić za dobre?

W wielu segmentach rynku sytuacja jest bardzo prosta i klarowna. Darmowe zamienniki oprogramowania mają taką samą (a nieraz i lepszą) funkcjonalność niż ich płatne odpowiedniki. Czy dokładnie w taki sposób można zarysować aplikacje i narzędzia do optymalizacji?

Niestety nie. Jest wręcz odwrotnie. Niemal wszystkie płatne aplikacje, które wspierają działania optymalizacyjne, mają o wiele większe spektrum działania niż darmowe oprogramowanie do pozycjonowania. Rynek zmienił się bardzo płynnie. 

W ciągu zaledwie kilku lat, kiedy faktycznie funkcjonowało dużo darmowych aplikacji, które były godne uwagi, dziś pozostało ich bardzo niewiele. O wiele prościej o wyspecjalizowane kombajny, które są prawdziwą kopalnią wiedzy, za którą jednak musimy zapłacić. 

Wiele wskazuje na to, że ten trend nie dość, że się utrzyma, to jeszcze umocni się w bliskiej przyszłości. Rozpoznawalność branży SEO i takich pojęć, jak pozycjonowanie czy pisanie pod frazy kluczowe rośnie niemal z dnia na dzień. Firmy będą więc rywalizować między sobą, próbując zaspokoić duże zapotrzebowanie na takie aplikacje.

Szukasz darmowych narzędzi SEO? Zdaj się na Google

Google to firma, która jest bezapelacyjnym liderem rynku wyszukiwarek. Tylko w Polsce wyszukiwarka tego właśnie producenta odpowiada za około 96-97% wszystkich zapytań. Oznacza to, że jeśli nasza witryna nie jest dobrze ustawiona w Google, to sami ograniczamy swoje zasięgi.

Fałszywe e-mailami z rozliczeniem za oprogramowanie antywirusoweFałszywe e-mailami z rozliczeniem za oprogramowanie antywirusoweJan Wróblewski

Podstawowym narzędziem, które na pewno ułatwi nam pracę, jest oczywiście Google Analytics. Jest to podstawowa aplikacja, z której korzystają profesjonaliści branży SEO. Służy ona do szybkiego zapoznania się z efektami podejmowanych działań, czyli do mierzenia efektów pozycjonowania.

Na pewno warto wskazać na Google Trends, czyli stronę, gdzie możemy szybko zobaczyć, jakie frazy zyskują na popularności. Co warto docenić, ma ona zasięg globalny. Możemy szybko sprawdzić, jakie hasła są coraz częściej wpisywane na przykład w wyszukiwarkę w Stanach Zjednoczonych, ale i w Polsce czy w Republice Czeskiej.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Darmowe narzędzia SEO? Czasem lepiej zapłacić

Jeśli chcemy podejść do pozycjonowania w sposób w pełni profesjonalny, to powinniśmy zdecydować się na zlecenie tego zadania wyspecjalizowanej agencji. Jeśli jednak chcemy zgłębiać tajniaki SEO we własnym zakresie, to zadanie będzie o wiele prostsze z kilkoma wyspecjalizowanymi aplikacjami.

W tym gronie na pewno warto wskazać na Ahrefs, SurferSEO czy Senuto. To świetne narzędzia, które mają wbudowanych wiele ciekawych rozwiązań, które sprawdzą się zarówno na etapie technical SEO, jak i w świecie contentu, czyli treści, którymi będziemy zapełniać serwis. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Algorytm Twittera faworyzuje prawicę
rozwiązania

Algorytm Twittera faworyzuje prawicę

Twitter promuje za pośrednictwem swojego algorytmu treści o charakterze prawicowym czy też konserwatywnym. Oznacza to, że treści bardziej liberalne czy też lewicowe mogą być słabiej pozycjonowane....

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!