Darmowe narzędzia SEO - czy warto im zaufać?
Optymalizacja i pozycjonowanie stron w internecie to jedno z podstawowych działań, które może zwiększyć widoczność naszego serwisu w internecie. Dlaczego to tak ważne? Przede wszystkim ze względu na nasze cele biznesowe. We współczesnym świecie trudno osiągnąć je bez wsparcia SEO. Czy warto zaufać darmowym narzędziom do optymalizacji?
- Mikołaj Frączak
- /
- 10 czerwca 2021
Czy darmowe narzędzia SEO mogą uchodzić za dobre?
W wielu segmentach rynku sytuacja jest bardzo prosta i klarowna. Darmowe zamienniki oprogramowania mają taką samą (a nieraz i lepszą) funkcjonalność niż ich płatne odpowiedniki. Czy dokładnie w taki sposób można zarysować aplikacje i narzędzia do optymalizacji?
Niestety nie. Jest wręcz odwrotnie. Niemal wszystkie płatne aplikacje, które wspierają działania optymalizacyjne, mają o wiele większe spektrum działania niż darmowe oprogramowanie do pozycjonowania. Rynek zmienił się bardzo płynnie.
W ciągu zaledwie kilku lat, kiedy faktycznie funkcjonowało dużo darmowych aplikacji, które były godne uwagi, dziś pozostało ich bardzo niewiele. O wiele prościej o wyspecjalizowane kombajny, które są prawdziwą kopalnią wiedzy, za którą jednak musimy zapłacić.
Wiele wskazuje na to, że ten trend nie dość, że się utrzyma, to jeszcze umocni się w bliskiej przyszłości. Rozpoznawalność branży SEO i takich pojęć, jak pozycjonowanie czy pisanie pod frazy kluczowe rośnie niemal z dnia na dzień. Firmy będą więc rywalizować między sobą, próbując zaspokoić duże zapotrzebowanie na takie aplikacje.
Szukasz darmowych narzędzi SEO? Zdaj się na Google
Google to firma, która jest bezapelacyjnym liderem rynku wyszukiwarek. Tylko w Polsce wyszukiwarka tego właśnie producenta odpowiada za około 96-97% wszystkich zapytań. Oznacza to, że jeśli nasza witryna nie jest dobrze ustawiona w Google, to sami ograniczamy swoje zasięgi.
Fałszywe e-mailami z rozliczeniem za oprogramowanie antywirusoweJan Wróblewski
Podstawowym narzędziem, które na pewno ułatwi nam pracę, jest oczywiście Google Analytics. Jest to podstawowa aplikacja, z której korzystają profesjonaliści branży SEO. Służy ona do szybkiego zapoznania się z efektami podejmowanych działań, czyli do mierzenia efektów pozycjonowania.
Na pewno warto wskazać na Google Trends, czyli stronę, gdzie możemy szybko zobaczyć, jakie frazy zyskują na popularności. Co warto docenić, ma ona zasięg globalny. Możemy szybko sprawdzić, jakie hasła są coraz częściej wpisywane na przykład w wyszukiwarkę w Stanach Zjednoczonych, ale i w Polsce czy w Republice Czeskiej.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Darmowe narzędzia SEO? Czasem lepiej zapłacić
Jeśli chcemy podejść do pozycjonowania w sposób w pełni profesjonalny, to powinniśmy zdecydować się na zlecenie tego zadania wyspecjalizowanej agencji. Jeśli jednak chcemy zgłębiać tajniaki SEO we własnym zakresie, to zadanie będzie o wiele prostsze z kilkoma wyspecjalizowanymi aplikacjami.
W tym gronie na pewno warto wskazać na Ahrefs, SurferSEO czy Senuto. To świetne narzędzia, które mają wbudowanych wiele ciekawych rozwiązań, które sprawdzą się zarówno na etapie technical SEO, jak i w świecie contentu, czyli treści, którymi będziemy zapełniać serwis.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?