Jak działa oprogramowanie CRM?

CRM, czyli Customer Relationship Management, to zbiór narzędzi, które mogą stanowić kompleksową bazę wiedzy o firmach, ich klientach oraz zachodzących w działalności gospodarczej procesach. To cenna baza wiedzy, której nie wolno lekceważyć. Jak działa oprogramowanie CRM i dlaczego warto w nie zainwestować?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 30 marca 2021

Jak działa oprogramowanie CRM — podstawowe informacje

Największym wyróżnikiem tej platformy jest to, że składa się ona z dwóch modułów, które pozornie są ze sobą nie związane, ale razem tworzą niemal kompletne narzędzie, którym można analizować firmę na każdej możliwej płaszczyźnie rozwoju.

Pierwszy moduł jest dedykowany dla klientów. Znajdziemy w nim szczegółowe informacje o dokonanych przez nich zakupach, które można segregować według wielu kategorii, w tym choćby godzin i dni zakupu oraz grup produktowych. Pozwoli to szybko wytypować towary, które cieszą się największym zainteresowaniem oraz te, które tylko zajmują miejsce na magazynie.

Drugi moduł dedykowany jest dla analizy przedsiębiorstwa. Dzięki niemu możemy szybko prześledzić informacje o łańcuchach dostaw, a także zaplanować szybką komunikację między wybranymi działami w firmie. Jest to świetny sposób, by ograniczyć tak zwany analogowy obieg informacji, który przed erą CRM polegał po prostu na tym, że pracownicy chodzili z działu do działu i samodzielnie dogadywali szczegóły ważnych dla nich spraw zawodowych.

Dzięki dobrej, wysokiej jakościowo platformie CRM, cały proces można uprościć, a jednocześnie przyspieszyć. Zwiększa to przy okazji efektywność zespołu, który teraz może przeznaczyć więcej czasu na pracę, jednocześnie nie obawiając się o to, że jakieś firmowe sprawy będą niezałatwione na czas.

CRM a analiza kontrahentów

Wiele firm decyduje się na wdrożenie indywidualnego rabatowania dla różnych firm. Czasem sukces w negocjacjach cenowych zależy tylko od humoru szefa i jego stopnia zażyłości z handlowcem z drugiej firmy. To zły model biznesowy, który nie maksymalizuje zysków.

O wiele lepiej podejmować decyzję o przyznaniu ewentualnych bonusów w sposób logiczny i przemyślany. Właśnie tutaj doskonale sprawdza się CRM. Najprościej byłoby nagrodzić niższą ceną zakupu lub świadczenia usług tych klientów, którzy u nas zamawiają najwięcej. A te dane szybko ustalimy dzięki tej platformie.

Poza tym zyskamy też szybki wgląd do głównych danych o przedsiębiorstwie, jak choćby do informacji teleadresowych, Numeru Identyfikacji Podatkowej czy danych REGON. Można też tworzyć tam notatki o firmach, lub podawać dane kontaktowe do preferowanych osób.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

CRM — czy to przyszłość w handlu?

Bez wątpienia platformy tego typu są obecnie w ofensywie. Z roku na rok interesują się nimi coraz to nowe firmy. Co warto podkreślić, nie jest to już tylko wybór dla wielkich działalności, które zatrudniają setki czy tysiące osób. CRM coraz lepiej radzi sobie w analizie danych także i z tych mniejszych przedsiębiorstw.

Wiele wskazuje na to, że dzięki swojej uniwersalności, a także możliwościom zarządzania klientem CRM w wersji webowej, co przydaje się zwłaszcza teraz, podczas pandemii i pracy zdalnej, rozwiązanie niebawem będzie nie tyle co opcją, a wręcz obowiązkiem dla wszystkich tych, którzy chcą mieć w pełni kompleksową wiedzę o swojej firmie i zachodzących w niej procesach.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!