W czym może pomóc CRM?

CRM, czyli Customer Relationship Management, to potężne narzędzie do wielopoziomowego zarządzania relacjami w firmie. Zarówno tymi, które dotyczą klientów, jak i tymi, które opierają się na analityce struktury organizacyjnej i produktowej w przedsiębiorstwie. W czym dokładnie może pomóc CRM?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 31 marca 2021

W czym w firmie może pomóc CRM?

Nadrzędnym atutem, jaki stoi za platformami CRM, jest wiedza. Wiedza o odbiorcach, o ich zakupach czy o tym, w jaki sposób trafili oni do naszej firmy. Platforma gromadzi wszystkie niezbędne dane i pomaga w przewidywaniu kolejnego ruchu takiej osoby.

Można dobrze opisać to na przykładzie. Załóżmy, że jeden z naszych stałych klientów zamówił w naszej firmie przez trzy miesiące z rzędu coraz więcej śrub tego samego typu. Kolejno były to 3 tysiące, 5 i wreszcie siedem tysięcy. Logika podpowiada, że niebawem znów do nas wróci i będzie chciał zostawić w firmie jeszcze więcej pieniędzy.

Jeśli mamy tylko kilku klientów, to sami możemy wyłapać te smaczki. Jeśli jednak prowadzimy dużą działalność i mamy kilkudziesięciu czy kilkuset klientów, to prędzej czy później przeoczymy jedną z takich tendencji zakupowych lub źle ją zinterpretujemy.

Właśnie w tym miejscu wchodzi platforma CRM. Nie dość, że zdalnie, bez jakiejkolwiek ingerencji z naszej strony będzie ona gromadzić te dane, to jeszcze w porę nam o tym przypomni i zaproponuje rozwiązanie. W tym przypadku może to być na przykład upust cenowy, jeśli nasz kontrahent do zamówionych śrub dobierze jeszcze na przykład dwieście nasad.

Jakie główne funkcje ma platforma CRM?

Trzy główne obszary skupiają się na pozyskiwaniu kontrahentów, zwiększania zysków oraz utrzymaniu ciągłości relacji biznesowej. Można na to zjawisko spojrzeć bardzo szeroko, jednak zwykle wystarczy dysponować prostą wiedzą z zakresu oferty, która w danej chwili może wydać się interesująca dla naszych klientów.

Na pewno warto przyjrzeć się zwłaszcza funkcji sprzedaży krzyżowej. To doskonałe narzędzie, z którym każdy z nas spotyka się w sieci niemal każdego dnia. Co się dzieje, gdy kupimy telewizor? Dobre platformy od razu proponują nam zakup głośników stereofonicznych, soundbara lub innego kompatybilnego z nim sprzętu. To właśnie sprzedaż krzyżowa: polecanie produktów, które wydają się kolejnym logicznym zakupem dla dóbr, jakie już nabyliśmy.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak wdraża się platformę CRM?

Rekomenduje się, aby przed zakupem odpowiedniej platformy przeprowadzić audyt. Ma on odpowiedzieć na kilka prostych pytań, w tym:

●     jakimi dobrami dysponujemy,

●     jakie obecnie generujemy zyski,

●     jakie zyski chcemy osiągnąć w bliskiej przyszłości.

CRM może też pomóc zainteresować naszą ofertą zupełnie nowe grupy docelowe. Jeśli do tej pory pracowaliśmy zwłaszcza z klientem hurtowym, a chcemy wejść w handel detaliczny, to z pomocą tej platformy możemy zaplanować model komunikacji, jaki będzie dla nas najlepszy. Czasem będzie to kampania w lokalnych mediach tradycyjnych, a kiedy indziej zbiór takich działań, jak SEO, czyli poprawa naszej widoczności w sieci. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!