Jak jeść zdrowo?

Każdy z nas chce jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem. Dla wielu osób kluczem do tego jest sport. Warto jednak pamiętać o tym, że bardzo ważnym — a zdaniem części osób, ważniejszym — elementem jest zdrowa dieta. Jak jeść zdrowo?

Jak jeść zdrowo?
  • Anna Malinowska
  • /
  • 20 kwietnia 2021

Jakie są zasady zdrowej diety

Mimo tego, że nie istnieją w pełni działające i skuteczne porady dla wszystkich zainteresowanych dietą, to można wyznaczyć kilka wspólnych mianowników. Z pomocą przychodzą nie tylko profesjonalne plany dietetyczne, ale i doświadczenia wielu kultur na świecie. Mimo tego, że dieta śródziemnomorska dla wielu osób nie wygląda zbyt zdrowo, to właśnie ona wciąż uchodzi za jedną z najlepszych na świecie.

Na pewno warto zastanowić się nad modelem odżywiania. Wielu z nas wychowało się w czasach, kiedy obowiązywała zasada trzech dużych posiłków z sytym śniadaniem. Dziś wiemy już, że nie jest prawdą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia.

O wiele częściej spotykamy się z zaleceniami, by dzielić te główne posiłki w ciągu doby na pięć porcji o podobnej wielkości. Wbrew pozorom można pozwolić sobie nawet na zjedzenie nieco lżejszego śniadania. Są osoby, które po prostu mają problemy ze spożywaniem posiłków przed godzinami okołopołudniowymi, zanim ich organizm wejdzie na właściwe obroty.

Jak powinien wyglądać talerz z posiłkiem na zdrowej diecie?

Warto ograniczać mięso i tłuszcze odzwierzęce. Oczywiście, radykalna z nich rezygnacja nie jest polecana, bo dostarczają one wielu ważnych witamin. Na pewno powinniśmy spożywać więcej wysokiej jakości dań rybnych. Zarówno w słynącej z długowieczności Japonii, jak i Korei Południowej czy Włoch, owoce morze i ryby to żelazny fundament diety wielu osób.

Upewnijmy się też, że na naszym talerzu jest odpowiednio dużo warzyw. Mają one szereg pozytywnych właściwości zdrowotnych, a na dodatek ich odpowiednio duże spożycie pozwoli trochę szybciej zgubić zbędne kilogramy, z jakimi boryka się coraz więcej Polaków.

Zamiast popicia obiadu szklanką napoju gazowanego o wysokim stężeniu cukru o wiele rozsądniej będzie wybrać sok z naturalnie wyciskanych owoców. Jeśli kupujemy soki w sklepie, uważnie zerknijmy na etykietę i wybierzmy ten produkt, który ma najlepszy skład.

Warto też zapoznać się z kilkoma roślinami, które mogą usprawnić funkcjonowanie naszego układu pokarmowego. W tym gronie na szczególnie dużą uwagę zasługuje siemię lniane oraz ostropest plamisty. Można spożywać je w wielu różnych wariantach. Jeśli nie mamy żadnych przeciwwskazań do ich zażywania, to na pewno warto dać im szansę.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Junk food w zdrowej diecie?

Czy raz na jakiś czas możemy pozwolić sobie na zjedzenie hamburgera i frytek? W zdecydowanej większości przypadków tak, jak najbardziej. Warto tylko pamiętać o tym, by zachować umiar i nie pozwolić wrócić starym nawykom żywieniowym.

Dyskusyjna kwestia to słodkości. Jeśli są one wykonane z dobrej jakości przetworów i nie mają w składzie zbyt wiele „chemii” to na pewno można się nad nimi zastanowić. Pamiętajmy też o tym, że dla fanów słodkości matka natura ma wielką gamę pysznych owoców, które w naturalny sposób uzupełnią nasze zapotrzebowanie na cukier. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!