Jak wdrożyć płatności elektroniczne w sklepie internetowym?

Pandemia koronawirusa pokazała, że firmy, których nie ma w internecie, nie mogą być pewne utrzymania swoich wyników sprzedażowych na takim samym poziomie, jak przed obostrzeniami. Trzeba wdrożyć nie tylko swój sklep, ale i sporo ułatwień dla klientów, które sprawią, że nawigacja po nim będzie dla nich przyjemna, w tym choćby płatności elektroniczne. Jak się za to zabrać?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 21 kwietnia 2021

Jak płacić za zakupy w internecie?

Rynek usług pośredniczących w płatnościach w sieci jest w Polsce dość mocno spolaryzowany. Na rynku zostały około 3-4 duże firmy, które zna niemal każdy internauta, który surfuje po sieci z Polski. Jak wygląda model działania tych firm?

W zamian za udostępnienie nam swojej usługi doliczają one do transakcji niewielką sumę w zamian za pośrednictwo. Zwykle nie są to duże kwoty i dla zdecydowanej większości kupujących są one jak najbardziej akceptowalne. Oczywiście tylko wtedy, gdy za uiszczeniem zapłaty w parze idzie też szybki czas realizacji naszego zamówienia.

Można skorzystać też z widżetów do dynamicznej bankowości elektronicznej. Takie rozwiązania dostarcza zdecydowana większość placówek działająca w naszym kraju. Trzeba jednak pamiętać o tym, że czas księgowania się środków na koncie będzie w takiej sytuacji nieco dłuższy.

Kolejne metody dokonania płatności ograniczają się po prostu do podania sprzedającemu naszego numeru konta, na przykład w dedykowanej wiadomości e-mail lub udostępnienia mu możliwości uiszczenia płatności za pobraniem, gdy przesyłkę będzie dostarczał kurier.

Czy płatności elektroniczne są bezpieczne?

Bez wątpienia są to jedne z najbezpieczniejszych metod płacenia za zakupione towary w sieci. Pamiętajmy jednak o tym, by — bez względu na wszystko — stosować w wirtualnej przestrzeni zasadę ograniczonego zaufania. Jeśli jakaś strona wyda nam się podejrzana, lepiej nie zostawiać tam swoich danych i poszukać interesującego nas dobra gdzie indziej.

Warto zwracać też uwagę na to, czy sklep, w którym decydujemy się na zakup wybranego dobra, faktycznie istnieje. Zwykle skutecznie pomaga to ocenić choćby jego regulamin oraz wdrożenie polityki RODO. Oferty firm, które chcą nas naciągnąć, niezbyt często spełniają wszystkie te standardy.

Zawsze warto sprawdzić też, czy do takiego sklepu podany jest telefon kontaktowy oraz, czy firma posiada na przykład swój numer NIP. Jeśli tak, to na pewno warto dać takiemu sprzedawcy szansę. Jeśli jednak nie możemy się z nim skontaktować, by ustalić szczegóły dotyczące zamówienia, lepiej się zastanowić nad zakupem.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Nie tylko płatności w e-sklepie się liczą

Pamiętajmy o tym, że dobrze przygotowany sklep online przede wszystkim musi być zgodny z zasadami rekomendowanymi przez Google. Musi dobrze wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, mieć certyfikat SSL oraz uporządkowane linki i strukturę menu.

Dużą rolę odgrywają też atrakcyjne promocje oraz przejrzysty i czytelny dla odbiorcy interfejs, dzięki któremu klient będzie gotowy spędzić w serwisie o wiele więcej czasu oraz — być może — wyda więcej pieniędzy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!