Jak planować zadania dla pracowników?

Nadrzędnym zadaniem każdego szefa — bez względu na to, czy prowadzi firmę budowlaną, czy z branży IT — jest odpowiedzi podział zadań dla pracowników. Jak planować im zadana? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Jak planować zadania dla pracowników?
  • Michał Górecki
  • /
  • 21 kwietnia 2021

Jak analizować kompetencje pracowników?

Czy tego chcemy, czy nie, niemal nie spotyka się osób, które są uniwersalne i bez trudu potrafią wykonać każde zadanie, jakie zleci szef. Właśnie dlatego tak ważne jest odpowiednie podejście do każdej osoby zatrudnionej w firmie i należyte przygotowanie im listy obowiązków.

To właśnie ten dokument powinien regulować to, czego przełożony może wymagać od zatrudnionych w firmie osób. Obie strony muszą wiedzieć, na co się umawiają, czyli — w pewnym uproszczeniu rzecz ujmując — za dopełnienie lub niedopełnienie jakich zadań szef może wyciągnąć wobec nas konsekwencje.

Pierwszym sitem, gdzie można jasno zapoznać się z kompetencjami pracowników, jest oczywiście rozmowa o pracę i analiza CV, jakie złożyli oni do naszej firmy. To właśnie ten etap pozwala na szybkie zwizualizowanie sobie modelu współpracy z kandydatem.

Bez wątpienia warto spojrzeć nie tylko na to, na jakie stanowisko pracownik aplikuje, ale i na jego doświadczenie. Owszem, praktyka wielu firm pokazuje, że niemal do każdego fachu można szybko taką osobę przyuczyć, jednak jeślim dysponuje ona choćby niewielką wiedzą wyjściową, to proces ten będzie o wiele łatwiejszy do przeprowadzenia.

Jak planować zadania pracowników w erze pracy zdalnej?

Jeszcze do niedawna wielu szefów niemal jak ognia bało się pracy zdalnej. Obawiali się oni, że zatrudnieni w firmie zapomną o pracy, a oddają się takim przyjemnościom, jak spacery z dziećmi po parku, zakupy czy oglądanie seriali. Pandemia COVID-19 pokazała, że nie ma w tych obawach żadnych podstaw.

Praca zdalna lub hybrydowa to dziś codzienność tysięcy osób, które nie tylko szybko się do niej przekonały, ale też nie wyobrażają już sobie tradycyjnej pracy po osiem godzin w siedzibie firmy. To jedna ze zmian, jaka już teraz dokonuje się na całym świecie.

Zwykle wystarczy, że wyznaczymy osobom pracującym zdalnie określone zadania i podamy termin ich wykonania. Nie musimy nad nimi czuwać, nie musimy (a wręcz nie możemy) zmuszać ich do stałego włączania kamery w pracy przez osiem godzin pod rząd. Dajmy im przestrzeń na wykonanie zadania. Jeśli będzie ono wykonane w terminie, a jego jakość będzie dobra, to najprościej będzie się nie mieszać do procesu i postawić tylko na czasową kontrolę postępu prac.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Planowanie zadań dla pracowników a grafik pracy

W niektórych zawodach dużą rolę odgrywa to, czy pracownik wie, co w danym dniu będzie robił. Ta uwaga dotyczy zwłaszcza firm ogólnoremontowych, gdzie dosłownie każdy dzień może przynieść zupełnie inne wyzwania. Raz musimy kłaść chodnik, a kiedy indziej malujemy ściany czy kładziemy gładź.




Postarajmy się odpowiednio zarządzać grafikiem pracownika i zawsze dostarczajmy mu niezbędne informacje, jakich będzie potrzebował do wykonania swojej pracy. Znacznie ułatwi to współpracę, a dodatkowo może wpłynąć na wzrost wydajności.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!