Jak włączyć 5G Plusa na iPhone?

- Informujemy, że wraz z aktualizacją systemu iOS do wersji 15.4, smartfony iPhone w sieci Plus uzyskały dostęp do technologii 5G – czytamy w komunikacie sieci Plus.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 16 marca 2022

Operator sieci Plus poinformował, że 5G Plusa jest już dostępne dla wszystkich modeli iPhone z serii 13, iPhone z serii 12 i iPhone SE (3-ciej generacji).

Wynika z to z najnowszej aktualizacji iOS do wersji 15.4. Niedawno sieć Plus miała pewne problemy związane z niemożliwością korzystania z technologii 5G w telefonach.

Jak włączyć 5g w sieci Plus?

W celu włączenia 5G na iPhone 13 mini, iPhone 13, iPhone13 Pro, iPhone 13 Pro Max, iPhone SE (3-ciej generacji), iPhone 12 mini, iPhone 12, iPhone 12 Pro, iPhone 12 Pro Max należy zaktualizować do najnowszej wersji system iOS oraz ustawienia operatorskie.

W tym celu:- należy wejść w Ustawienia > Ogólne > Uaktualnienia i zaktualizować system iOS do najnowszej wersji,- następnie należy wejść w Ustawienia > Ogólne > To urządzenie i postępować zgodnie z wyświetlaną na ekranie instrukcją aktualizacji ustawień operatorskich.

UOKiK zajmował się reklamami polskich operatorów

Materiały marketingowe muszą rzetelnie informować o właściwościach produktu czy zasadach skorzystania z usługi. Nie zawsze przedsiębiorcy o tym pamiętają. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny przygląda się reklamom ofert 5G w sieciach komórkowych oraz informacjom związanym z wprowadzaniem tej technologii do oferty. Ze skarg konsumentów wynika, że nie mogą oni skorzystać z tej technologii, mimo zapewnień ze strony przedsiębiorców.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Popularny serwis ogłoszeniowy znika z rynkuPopularny serwis ogłoszeniowy znika z rynkuMichał Górecki

UOKiK dostawał sygnały od klientów

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały konsumentów dotyczące ofert dostępu do internetu w technologii 5G. Ten skrót oznacza piątą generację sieci komórkowej, dzięki której zwiększy się prędkość internetu i pobierania danych. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające wobec Polkomtel, operatora sieci Plus, oraz P4, operatora sieci Play. Sprawdzi w nich informacje udzielane w ramach prowadzonych kampanii marketingowych w związku z wprowadzeniem technologii 5G.

Klienci Plusa także się skarżyli

Klienci sieci Plus skarżyli się na nieprawidłowe działanie technologii 5G, mimo że posiadali urządzenia umożliwiające jej obsługę. Z kolei abonenci Play na podstawie informacji w reklamach byli przekonani, że prezentowana w nich cena wraz z urządzeniem obejmuje Internet w prędkości 5G. Małym drukiem znalazła się informacja, że ani przedstawiana taryfa, ani urządzenie nie obsługują tej technologii. Prezes UOKiK zweryfikuje w postępowaniach wyjaśniających czy sytuacje opisane przez konsumentów miały miejsce.

Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy i jego celem jest wyjaśnienie mechanizmów panujących na danym rynku. Kolejnym krokiem może być wszczęcie postępowania właściwego, które może zakończyć się nałożeniem kary do 10 proc. rocznego obrotu przedsiębiorcy.

Koniec kłopotów Plusa

Najwyraźniej to już koniec skarg, jakie będą kierowane w stosunku do operatora sieci Plus. 5G w telefonach iPhone już tam działa.

Źródło: Plus, UOKiK, własne.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!