Jak założyć fanpejdż na FB

Często powtarzana mądrość w internecie głosi, że jeśli naszej firmy tam nie ma, to nie istniejemy w oczach potencjalnych klientów. Bez wątpienia jest w tym stwierdzeniu bardzo dużo prawdy. Tym bardziej że od kilku lat nie musimy nawet mieć swojej strony WWW. Wystarczy firmowy fanpage. Jak go założyć?

Jak założyć fanpejdż na FB
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 8 kwietnia 2021

Po co mi fanpage firmy na Facebooku?

Mimo tego, że kluczową rolę wciąż odgrywają typowe strony WWW, to z roku na rok rośnie też popularność stron naszej działalności w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie, który skupia już kilka miliardów użytkowników — Facebooku.

To prosty sposób, by komunikować się ze swoimi klientami, a także, by dzielić się nowościami z naszej oferty. Co ważne, fanpage może być prowadzony przez każdego. Nie potrzeba tutaj fachowej wiedzy, która często kojarzy się z projektowaniem stron WWW czy e-sklepów.

Bardzo dużo Polaków posiada swoje konto na Facebooku. Dzielimy się tam zdjęciami, bierzemy udział w dyskusjach czy uczestniczymy w grupach, które skupiają osoby, które interesują się tymi samymi obszarami, na przykład elektroniką czy polityką. 

W chwili, gdy zrozumiemy, że te kilka milionów obywateli naszego kraju lub kilka-kilkanaście tysięcy osób z naszego miasta to potencjalni klienci, do których taki fanpage pomoże nam dotrzeć, to nagle zdamy sobie sprawę z tego, że to nie tylko fanaberia czy wymysł młodych, ale potężne narzędzie, które może pomóc w rozwoju naszego biznesu.

Bezpieczeństwo środowiskowe. Co to jest?Bezpieczeństwo środowiskowe. Co to jest? Martyna Kowalska

Założenie fanpage — jakie dane muszę podać?

Generalnie im więcej danych podamy, tym lepiej. Absolutnie kluczową rolę odgrywają oczywiście informacje teleadresowe oraz dane o godzinach pracy firmy. Im lepszy opis naszej firmy (w zakładce Bio) stworzymy, tym większe szanse na to, że to właśnie nasza firma zapadnie komuś w pamięć.

Warto dysponować też odpowiednio skadrowanym zdjęciem głównym oraz fotografią tła. Może to być na przykład logotyp naszej firmy lub powiązane z nim zdjęcie. Pamiętajmy o tym, że nie wolno korzystać ze wszystkich zdjęć, jakie nam się spodobają w internecie.

Jeśli na przykład prowadzimy pizzerię i na stronie konkurencji dostrzeżemy świetne zdjęcie to — co do zasady — nie możemy go użyć. Można jednak skorzystać z darmowych baz ze zdjęciami, które udostępniają je na odpowiednich licencjach. Zwykle jest to Creative Commons 3.0, ale są też od tej reguły pewne odstępstwa.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Co zamiast fanpage firmy?

Warto pomyśleć o wizytówce firmowej w Google. Nie powinna jednak ona wyprzeć firmowej wizytówki na Facebooku, a raczej z nią koegzystować. Jeśli będziemy mieć swoje konto zarówno w usłudze Google i na Facebooku, to jeszcze bardziej zwiększamy szanse na dotarcie do większego kręgu odbiorców.

Fanpage jako narzędzie reklamy komercyjnej?

Jedną z flagowych usług, jaką umożliwia fanpage w social mediach, jest reklama komercyjna. W prosty sposób można określić naszą grupę docelową. Możemy wybrać informacje o wieku osób, jakie mają zobaczyć naszą stronę, ich miejscu zamieszkania czy płci.

Następnie pozostaje nam tylko ustalić wysokość budżetu i możemy uruchamiać kampanię. Dobrym miernikiem powinna być ilość polubień serwisu oraz wzrost zapytań klientów o produkty, jakie znajdują się w naszej ofercie. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Czym jest FLoC i profilowanie reklam?
przeglądarki

Czym jest FLoC i profilowanie reklam?

Do czego służy FLoC? Jak z niego korzystać? Czym jest kohorta? Czy kohorta może się zmienić? Jak FLoC wpłynie na dopasowanie i profilowanie reklam w kontekście prywatności? Czy ciasteczka reklamowe...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!