Jak założyć fanpejdż na FB

Często powtarzana mądrość w internecie głosi, że jeśli naszej firmy tam nie ma, to nie istniejemy w oczach potencjalnych klientów. Bez wątpienia jest w tym stwierdzeniu bardzo dużo prawdy. Tym bardziej że od kilku lat nie musimy nawet mieć swojej strony WWW. Wystarczy firmowy fanpage. Jak go założyć?

Jak założyć fanpejdż na FB
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 8 kwietnia 2021

Po co mi fanpage firmy na Facebooku?

Mimo tego, że kluczową rolę wciąż odgrywają typowe strony WWW, to z roku na rok rośnie też popularność stron naszej działalności w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie, który skupia już kilka miliardów użytkowników — Facebooku.

To prosty sposób, by komunikować się ze swoimi klientami, a także, by dzielić się nowościami z naszej oferty. Co ważne, fanpage może być prowadzony przez każdego. Nie potrzeba tutaj fachowej wiedzy, która często kojarzy się z projektowaniem stron WWW czy e-sklepów.

Bardzo dużo Polaków posiada swoje konto na Facebooku. Dzielimy się tam zdjęciami, bierzemy udział w dyskusjach czy uczestniczymy w grupach, które skupiają osoby, które interesują się tymi samymi obszarami, na przykład elektroniką czy polityką. 

W chwili, gdy zrozumiemy, że te kilka milionów obywateli naszego kraju lub kilka-kilkanaście tysięcy osób z naszego miasta to potencjalni klienci, do których taki fanpage pomoże nam dotrzeć, to nagle zdamy sobie sprawę z tego, że to nie tylko fanaberia czy wymysł młodych, ale potężne narzędzie, które może pomóc w rozwoju naszego biznesu.

Bezpieczeństwo środowiskowe. Co to jest?Bezpieczeństwo środowiskowe. Co to jest? Martyna Kowalska

Założenie fanpage — jakie dane muszę podać?

Generalnie im więcej danych podamy, tym lepiej. Absolutnie kluczową rolę odgrywają oczywiście informacje teleadresowe oraz dane o godzinach pracy firmy. Im lepszy opis naszej firmy (w zakładce Bio) stworzymy, tym większe szanse na to, że to właśnie nasza firma zapadnie komuś w pamięć.

Warto dysponować też odpowiednio skadrowanym zdjęciem głównym oraz fotografią tła. Może to być na przykład logotyp naszej firmy lub powiązane z nim zdjęcie. Pamiętajmy o tym, że nie wolno korzystać ze wszystkich zdjęć, jakie nam się spodobają w internecie.

Jeśli na przykład prowadzimy pizzerię i na stronie konkurencji dostrzeżemy świetne zdjęcie to — co do zasady — nie możemy go użyć. Można jednak skorzystać z darmowych baz ze zdjęciami, które udostępniają je na odpowiednich licencjach. Zwykle jest to Creative Commons 3.0, ale są też od tej reguły pewne odstępstwa.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Co zamiast fanpage firmy?

Warto pomyśleć o wizytówce firmowej w Google. Nie powinna jednak ona wyprzeć firmowej wizytówki na Facebooku, a raczej z nią koegzystować. Jeśli będziemy mieć swoje konto zarówno w usłudze Google i na Facebooku, to jeszcze bardziej zwiększamy szanse na dotarcie do większego kręgu odbiorców.

Fanpage jako narzędzie reklamy komercyjnej?

Jedną z flagowych usług, jaką umożliwia fanpage w social mediach, jest reklama komercyjna. W prosty sposób można określić naszą grupę docelową. Możemy wybrać informacje o wieku osób, jakie mają zobaczyć naszą stronę, ich miejscu zamieszkania czy płci.

Następnie pozostaje nam tylko ustalić wysokość budżetu i możemy uruchamiać kampanię. Dobrym miernikiem powinna być ilość polubień serwisu oraz wzrost zapytań klientów o produkty, jakie znajdują się w naszej ofercie. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!