Mail Blaze wprowadza generowanie treści AI

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 7 listopada 2023

"Bloki" wspierane przez AI

Mail Blaze, czyli platforma do e-marketingu, jakiś czas temu wprowadziła nowy dodatek. Chodzi o tak zwane bloki zawartości tekstowych i bloki zawartości wizualnych, które wspomagane są przez AI. Nowe narzędzie ma ułatwić tworzenie kampanii marketingowych.

W epoce, w której królują urzekające treści i przyciągające wzrok efekty wizualne, bloki treści Mail Blaze AI okazują się najlepszym narzędziem dla firm, które chcą usprawnić swoje wysiłki w zakresie marketingu e-mailowego. 

Oparte na sztucznej inteligencji bloki treści umożliwiają użytkownikom bezproblemowe generowanie treści i obrazów bezpośrednio na platformie e-mail. Dzięki temu rozwiązaniu nie trzeba już korzystać zewnętrznych narzędzi, dodatkowego oprogramowania i outsourcingu. Twórcy dodatku twierdzę, że wystarczy  dobrze opracowane promty, aby otrzymać ciekawe i użyteczne treści oraz obrazy.

10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE10(19) 2023 SECURITY MAGAZINE Monika Świetlińska

Blok zawartości tekstowej AI Mail Blaze upraszcza proces tworzenia angażujących wiadomości e-mail. Dzięki prostym podpowiedziom sztuczna inteligencja jest w stanie wygenerować treść w ciągu kilku minut. Im bardziej opisowe są podpowiedzi użytkownika, tym lepiej sztuczna inteligencja rozumie jego wymagania.

Kolejne ułatwienie, to tworzenie tekstów na bazie słów kluczowych. Opcja ta działa podobnie jak wyszukiwarki internetowe. Po wpisaniu odpowiednich słów, mamy otrzymać najbardziej adekwatny dla nich tekst. Sztuczna inteligencja ma pomagać także w tworzeniu różnych wersji tego samego tekstu oraz generowaniu treści na dokładnie taką ilość znaków, jaka nas interesuje.

Blok zawartości obrazu AI

Z kolei blok AI Image Content Block pozwala użytkownikom bez wysiłku tworzyć obrazy do kampanii e-mail marketingu. Użytkownicy mogą wybierać spośród różnych stylów artystycznych, takich jak sztuka fantasy, fotografia realistyczna, komiks, sztuka cyfrowa i nie tylko. Jeśli użytkownik nie jest zadowolony z początkowego obrazu, może poprosić o więcej odmian. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące sztucznej inteligencji, użytkownicy mogą skorzystać z ustawień wzmacniacza obrazu AI. Mogą dodać więcej szczegółów do swojego kierunku twórczego, aby skłonić sztuczną inteligencję do zapewnienia im lepszego obrazu. 

Najważniejsze cechy dobrej kampanii e-mailowej

Dobra kampania mailingowa powinna być przede wszystkim spersonalizowana. Chodzi o dostosowanie treści wiadomości do zainteresowań i oczekiwań różnych grup Twoich klientów. Pozwala na to segmentacja odbiorców — proces tworzenia grup na podstawie zebranych danych na temat potencjalnych i aktywnych kupujących.

Najlepsze kampanie e-mail marketingowe charakteryzują się także spójnością z przekazem publikowanym w innych kanałach komunikacji (np. w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej). Dostosuj grafiki i sposób zwracania się do adresata Twojej kampanii do języka Twojej marki.

Responsywność wiadomości mailowych to również ważna sprawa. Internauci korzystają z komputerów i urządzeń mobilnych. Nigdy nie wiesz, na jakim ekranie oglądać będą Twojego maila. Wzorcowe wiadomości otwierają się poprawnie niezależnie od tego, czy są oglądane na laptopie, czy na smartfonie.

Poczta e-mail ulubionym źródłem ataków cyberprzestępcówPoczta e-mail ulubionym źródłem ataków cyberprzestępcówAnna Malinowska

Szukając inspiracji do projektowania swoich kampanii e-mail marketingowych, zwracaj uwagę na te, które uważasz za naprawdę angażujące. Twoi odbiorcy otrzymują setki wiadomości każdego dnia i trudno będzie ich zainteresować. Kampanie, które kończą się sukcesem to takie, w których klient otrzymuje jakąś dodatkową wartość (w postaci rozrywki, darmowych, limitowanych materiałów albo rabatów).

Ważny jest także przemyślany projekt graficzny wiadomości mailowej, którą wysyłasz do klienta. Warto postawić na oryginalne grafiki przygotowane specjalnie dla Twojej marki. Narzędzia do mailingu oferują co prawda ciekawie prezentujące się szablony, jednak wykorzystanie przykuwających uwagę projektów stworzonych specjalnie z myślą o Twojej marce, pozwoli Ci kreować spójny wizerunek i wyróżnić się spośród konkurencji.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!