Monitorowanie stron WWW — na co trzeba zwrócić szczególną uwagę?

Każda szanująca się firma powinna mieć własną stronę w sieci. W obecnych czasach pełni ona wręcz formę wizytówki, która może pomóc nam znacznie zwiększyć przychody w firmie. Jak sprawdzić, czy oglądalność naszej strony w sieci rośnie?

  • Michał Górecki
  • /
  • 19 lipca 2021

Jak analizować oglądalność witryny?

Czasy, kiedy wystarczał licznik gości już dawno odeszły do lamusa. Dziś niemal na żadnej szanującej się stronie nie znajdziemy takiego dedykowanego licznika czy narzędzia, które wskazywałoby, ile osób w danej chwili jest zalogowanych w serwisie. Internet poszedł do przodu.

Obecnie dominują narzędzia działające w tle. Można postawić na dedykowane wtyczki, które analizują ruch, a dostępne są dla większości CMS-ów, na przykład dla Wordpressa czy Joomli, ale można podejść też do analizy tych danych w sposób kompleksowy.

W zgodnej opinii wielu osób kombajnem, który zdecydowanie warto zainstalować na swojej stronie, jet Google Analytics. To darmowe narzędzie, które każdy bez trudu będzie w stanie zainstalować w swoim serwisie. Dlaczego właśnie Analytics zasługuje na szczególną uwagę?

Wynika to z pozycji Google na rynku polskim, ale i w ujęciu globalnym. W naszym kraju około 96% wszystkich zapytań do wyszukiwarek adresowanych jest właśnie do tego narzędzia. Analytics umiejętnie przeanalizuje te dane i pomoże nam podzielić odbiorców według wybranych kategorii.

Jak powinno się analizować gości na naszej stronie?

Czy tego chcemy, czy nie, profilowanie to już właściwie standard. Użytkowników analizuje się w oparciu o takie dane, jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, preferencje reklamowe, a nawet na podstawie systemów operacyjnych czy przeglądarek, z których ci odwiedzili nasz serwis. 

Słaby zasięg komórkowy w biurze, co robić?Słaby zasięg komórkowy w biurze, co robić?Anna Malinowska

To kopalnia użytecznych danych, dzięki którym można planować rozwój naszej firmowej strony internetowej na poważnie. W jaki sposób? Załóżmy, że z terenu Aglomeracji Śląskiej nasz serwis odwiedzają tylko mieszkańcy Katowic, a osoby z ościennych gmin raczej nie goszczą u nas zbyt często.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Dobrze przeprowadzona analiza i diagnoza takiego stanu rzeczy pozwoli nam zaplanować kampanię, dzięki której nasza działalność zyska też popularność na przykład w Chorzowie, Zabrzu czy Mikołowie, a więc w miastach, które znajdują się nieopodal Katowic.

Czy monitorowanie stron to wszystko, co trzeba zrobić?

Zdecydowanie nie. Zawsze warto podjąć działania optymalizacyjne, dzięki którym nasza strona będzie prezentować się dobrze, a także będzie w pełni zgodna z zasadami Google (Mobile First). Czasem wystarczą niewielkie zmiany, na przykład zmiana czcionki czy przyspieszenie czasu wczytywania grafik przy jednoczesnym ich zmniejszeniu, kiedy indziej będzie potrzebna mała rewolucja.

Powinniśmy też na poważnie zainteresować się SEO, czyli pozycjonowaniem stron w sieci, dzięki czemu (na interesujące nas hasła, słowa kluczowe) będzie ona zajmować coraz wyższe miejsce w wyszukiwarce. SEO to proces długofalowy, który zdecydowanie warto zlecić profesjonalnej, wyspecjalizowanej agencji, która może pochwalić się sporym doświadczeniem.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!