Oprogramowanie CRM: czym kierować się przy wyborze?

Na budowaniu długotrwałych relacji z klientem zależy każdemu przedsiębiorcy. Utrzymywanie takich kontaktów przynosi wiele korzyści, a w szczególności zysków niemniej jednak nie jest to proste zadanie. W odpowiedzi na potrzeby klientów zostało stworzone oprogramowanie CRM.

  • Rafał Stępniewski
  • /
  • 14 września 2021

Czym jest oprogramowanie CRM?

System CRM (ang. Customer Relationship  Management) to system informatyczny, który wspomaga i automatyzuje procesy na styku klient — organizacja (firma) w zakresie pozyskiwania oraz utrzymania klienta. Głównym zadaniem tego systemu jest najprościej mówiąc budowanie długotrwałej relacji z kontrahentem poprzez ciągłe pogłębianie i podnoszenie jej jakości  pomiędzy firmą a odbiorcą.

Pierwsze założenie CRM zakłada, że taniej jest utrzymać obecnego klienta niż pozyskać nowego. Nie każdy kontrahent przynosi wysokie zyski, dlatego tak ważne jest by skupić się na tych, którzy generują wysokie przychody i zastosować w stosunku do nich odpowiednich strategii utrzymania, efektywnej współpracy oraz zwiększanie zadowolenia kontrahenta. 

Drugie założenie CRM polega na uporządkowaniu wewnętrznych procedur i dostarczanie informacji o kliencie na każdym etapie współpracy w jednym systemie, który pozwoli na sprecyzowanie najbardziej korzystnych metod sprzedażowych oraz mierzyć ich efekty i skuteczność. 

Wraz z potrzebami klienta w oprogramowaniu CRM pojawiają się często nowe funkcje, by sprostać wymaganiom w każdej branży, a możliwość personalizacji pomaga w użytkowaniu przez organizację. 

System CRM — czym kierować się przy wyborze?

System ten jest przeznaczony dla wszystkich organizacji, firm, którym zależy na budowaniu długotrwałych relacji z klientem i uporządkowaniu wszystkich informacji o kontrahencie w jednym miejscu. Wdrożenie oprogramowania CRM pozwala na sprawdzenie historii klienta oraz wybrać najbardziej opłacalnych. Pozwala również na zarządzanie korespondencją oraz przygotowaniu indywidualnej oferty i wysłaniu jej do kontrahenta. System też ułatwia organizację pracy przedstawicieli handlowych. Najważniejsze jest to, że bez względu na wielkość przedsiębiorstwa system ułatwia pracę z klientem, a sam klient nie czuje się zapomniany co wzbudza jego poczucie przynależności oraz zwiększa zaufanie do firmy.  

Jak bezpiecznie korzystać z chmury hybrydowej?Jak bezpiecznie korzystać z chmury hybrydowej?Jan Wróblewski

Oprogramowanie CRM wspomaga pracę szczególnie takich działów jak:

  • marketing,

  • sprzedaż,

  • zarząd,

  • obsługa klienta. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Wyżej wymienione możliwości i funkcje systemu CRM to podstawa przy odpowiednim wyborze oprogramowania. Warto zwrócić uwagę też na możliwość personalizacji i obszaru działania — nie tylko stacjonarnie, ale również mobilnie. 

Korzyści z wdrożenia oprogramowania CRM

Oczywiście pierwszą korzyścią po wdrożeniu systemu CRM jest zbudowanie długotrwałej relacji z klientem poprzez efektywniejszą obsługę co przekłada się na zwiększenie przez niego zaufania i lojalności w stosunku do organizacji. Kolejną zaletą jest optymalizacja działań marketingowych, ponieważ system pozwala na analizę klientów w jednym miejscu i dostosowaniu metod sprzedażowych i marketingowych. Oprogramowanie CRM ułatwia komunikację w firmie pomiędzy działami, a informacje o kontrahencie są na bieżąco aktualizowane poprzez pracowników z różnych działów.  System posiada możliwość kontroli efektywności pracowników — można ocenić pracę całego działu, jak i jednego pracownika. Pozwala to na szybsze wykrycie błędu i wprowadzeniu zmian.

Podsumowując wdrożenie oprogramowania CRM niesie za sobą wiele korzyści ułatwiając obsługę klienta. Najważniejszą zasadą przy wyborze tego systemu jest kierowaniem się myślą o kliencie i jak zdobyć jego lojalność by nie odszedł do konkurencji.

Aby wybrać najlepszy system CRM zobacz ranking CRM na blogu wojciechmatula.com. Porównasz tam najlepsze oprogramowanie CRM dla Twojej firmy.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!