Zarządzanie mediami społecznościowymi to duże wyzwanie. O czym warto pamiętać?

Media społecznościowe towarzyszą nam każdego dnia. Zarówno, gdy korzystamy z komputera PC czy laptopa, jak i wtedy, gdy surfujemy po sieci ze smartfona. Jak zarządzać social mediami, by liczba fanów szybko rosła? Oto kwestie, na które warto zwrócić uwagę!

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 10 września 2021

W jakie serwisy społecznościowe warto inwestować czas i środki?

Na rynku można odnaleźć kilkadziesiąt różnych serwisów, które gromadzą pewną społeczność. Nie oznacza to jednak, że na każdej z tych platform będziemy mogli odnaleźć setki tysięcy czy miliony użytkowników. Byłoby to wręcz niemożliwe.

W praktyce liczą się cztery, może pięć serwisów o globalnej renomie. Na pewno trzeba rozpocząć od Facebooka, z którego korzysta już ponad 1,3 miliarda osób na całym świecie. Oznacza to, że mniej więcej jedna na siedem osób, jaką spotkamy w dowolnym miejscu na naszej planecie, ma konto na tej platformie.

Facebook debiutował jako medium nastawione typowo na treść, jednak z biegiem czasu przekonał się też do grafik, a nawet plików wideo. Dziś firma uparcie promuje swoją usługę Facebook Watch i wiele wskazuje na to, że jej sukces to tylko kwestia czasu.

Dość ciekawym medium, które jednak nie będzie idealnym wyborem dla każdego, jest Twitter. Miesięcznie z tej platformy korzysta około 300 milionów osób na całym świecie. W Polsce usługa jest popularna i ceniona. Często uchodzi za godnego następcę naszego rodzimego BLIP’a. 

Marketing nie może istnieć bez grafik. Nie powinno więc dziwić, że wiele firm tak chętnie zakłada konta profilowe na Instagramie. Zgodnie z zasadą, iż jeden obraz wyraża więcej niż tysiąc słów, Instagram z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością w różnych grupach docelowych.

Jak skutecznie zarządzać social mediami?

Kluczową rolę odgrywa konsekwencja. “Wystrzelanie się” z dziesięciu postów wrzuconych jeden po drugim, tego samego dnia, to jedna z najgorszych praktyk w social mediach. To przykład złego zarządzania profilami, o którym od razu można zapomnieć.

Przestoje w logistyce. Jak się przed nimi bronić?Przestoje w logistyce. Jak się przed nimi bronić?Michał Górecki

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Na pewno warto stworzyć sobie grafik wydawniczy. Odbiorcy nie mogą czekać na treści zbyt długo, bo się zniechęcą i zrezygnują z obserwowania naszych kont. Dobra praktyka to nie mniej, niż jeden post dziennie. Obserwujmy też godziny i analizujmy sposoby, w jaki pozyskujemy ruch. Statystycznie post powinien pojawić się w sieci między 11 a 14, ale zawsze warto podeprzeć się własną analizą.

Nie tylko tekst i grafika. Social media uwielbiają pliki wideo!

Jeśli chcemy postawić na nowoczesny marketing, to na pewno warto choćby w części oprzeć go na plikach wideo. Można skorzystać z takich platform, jak YouTube, Facebook, ale i nowego gracza na rynku: TikTok’a, który stawia na proste, kilkunastosekundowe nagrania. 

Trudno utrzymać uwagę widza przez dłuższy czas, a także zyskać jego atencję już na początku materiału, więc koniecznie musimy pamiętać o tym, że pierwsze cztery sekundy materiału wideo są decydujące. Jeśli wszystko rozegramy właściwie, to liczba osób obserwujących nasze social media na pewno będzie rosnąć!

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!