Automatyzacja zadań w firmie: korzyści i strategie wdrożenia z FlowDog

Według raportu firmy McKinsey, zajmującej się doradztwem strategicznym, aż 49% czasu pracy w Polsce zajmują czynności, które mogłyby zostać zautomatyzowane przy użyciu dostępnych dziś technologii („Ramię w ramię z robotem. Jak wykorzystać potencjał automatyzacji w Polsce”). Nie dziwi więc fakt, że firmy coraz chętniej sięgają po te technologie. Automatyzacja zadań w firmie nie tylko ułatwia bieżącą pracę, ale przynosi też szereg korzyści, które mogą znacząco wpłynąć na długoterminowy rozwój i efektywność przedsiębiorstwa. Warto przyjrzeć się narzędziu, jakim jest FlowDog – platforma, oferująca kompleksowe rozwiązania z zakresu automatyzacji procesów biznesowych.

  • Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
  • /
  • 16 lutego 2024

Korzyści z wdrożenia automatyzacji zadań w firmie

Podejście do automatyzacji zadań w firmach wyraźnie zmieniło się na przestrzeni lat, głównie dzięki postępowi technologicznemu i rosnącej świadomości przedsiębiorców. Przed laty z automatyzacją wiązano wiele obaw – pracownikom towarzyszył strach przed utratą pracy na rzecz komputerów, a pracodawcom lęk przed chaosem organizacyjnym i nieznanymi technologiami. Dziś jest już oczywiste, że właściwie wdrożona automatyzacja zadań w firmie przynosi mnóstwo korzyści, jak m.in. redukcja błędów, poprawa jakości i efektywności czy możliwość skalowania operacji.

  • Zwiększona wydajność

Automatyzacja procesów przyczynia się do podniesienia wydajności pracy. Dzięki wyeliminowaniu ręcznego wykonywania powtarzalnych zadań, pracownicy mogą skupić się na bardziej strategicznych i twórczych pracach.

  • Oszczędności

Automatyzacja przekłada się na oszczędności finansowe. Dzięki niej wyraźnie skraca się czas pracy, potrzebny na wykonanie określonych czynności, co bezpośrednio obniża koszty operacyjne firmy.

  • Realizacja polityki zrównoważonego rozwoju

Wdrożenie automatyzacji wpisuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – głównie dzięki zmniejszeniu zużycia papieru i energii oraz efektywnemu zarządzaniu innymi zasobami.

  • Lepsza obsługa klienta

Automatyzacja procesów umożliwia szybsze i bardziej efektywne reagowanie na potrzeby klientów, co przekłada się na wyższą jakość obsługi.

  • Więcej innowacji

Automatyzacja uwalnia pracowników od prostych zadań operacyjnych, pozwalając im skoncentrować się na innowacjach i strategii. To prowadzi do tworzenia wizjonerskich koncepcji i pozytywnego środowiska pracy.

Dowiedz się, jakie zadania warto zautomatyzować z tekstu 3 rodzaje zadań, które możesz zautomatyzować w swojej firmie.

Rozwiązanie do automatyzacji od FlowDog

FlowDog to innowacyjne narzędzie, które oferuje elastyczne i skalowalne rozwiązania do automatyzacji procesów biznesowych. Dzięki niemu firmy mogą skutecznie upraszczać i porządkować swoje działania, osiągając dzięki temu szereg korzyści.


automatyzacja


Dodatkowe zalety:

  • relatywnie szybki czas wdrożenia i natychmiastowe korzyści

  • idealne dopasowanie do potrzeb klienta dzięki wysokiej elastyczności i otwartości na potrzeby klienta

  • niskie i z góry znane koszty, dzięki modułowej budowie sytemu i przejrzystej konstrukcji cennika, co gwarantuje kontrolę nad finansami i brak ukrytych opłat

  • łatwa implementacja dzięki doświadczonemu zespołowi, który zapewnia sprawne i efektywne wdrożenie systemu, minimalizując przestoje w działalności firmy.

Wszystkie te korzyści sprawiają, że firmy w krótkim czasie zyskują skuteczne rozwiązania, które podnoszą efektywność codziennej pracy.

Strategie wdrożenia automatyzacji z FlowDog

Dużą zaletą współpracy z 3 rodzaje zadań, które możesz zautomatyzować w swojej firmie jest szybkość wdrażania nowych rozwiązań. Jak przebiega cały proces planowania, projektowania i implementacji?

  1. Zebranie wymagań

Etap ten polega na intensywnej komunikacji z klientem w celu zrozumienia jego aktualnych problemów i wyzwań, z jakimi się mierzy. Istotne jest tu dokładne poznanie oczekiwań klienta oraz szczegółów dotyczących działalności firmy. W ten sposób można zidentyfikować kluczowe obszary, które wymagają automatyzacji.

  1. Dyskusja o rozwiązaniach

Kolejnym krokiem jest merytoryczna dyskusja o możliwych rozwiązaniach. W toku takiej rozmowy podejmowane są najważniejsze decyzje, dotyczące wdrażanych narzędzi i funkcjonalności.

  1. Praca wdrożeniowa

Ta faza obejmuje bezpośrednie działania związane z wdrożeniem wybranych rozwiązań, tj. konfigurację i dostosowanie narzędzi do specyfiki działalności klienta, integrację z istniejącymi systemami oraz optymalizację procesów.

  1. Kolejne wersje systemu

Na tym etapie FlowDog koncentruje się na rozwoju i ulepszaniu systemu. Wprowadzane są kolejne wersje oprogramowania, które uwzględniają zgłaszane przez klienta uwagi i wymagania, a także nowe funkcjonalności wynikające z ewoluujących potrzeb biznesowych.

  1. Testy akceptacyjne

Testy polegają na sprawdzeniu kompletności i prawidłowego działania systemu. FlowDog koncentruje się nie tylko na wykryciu ewentualnych błędów, ale przede wszystkim na upewnieniu się, że system spełnia wszystkie wymagania klienta.

  1. Szkolenie pracowników

Szkolenia mają na celu zapoznanie użytkowników końcowych z nowym systemem. Uczą, jak wykorzystywać wszystkie jego funkcje i możliwości. To istotne dla efektywnego korzystania z wdrożonych rozwiązań w codziennej pracy.

  1. Uruchomienie produkcyjne

Uruchomienie oznacza pełne wdrożenie systemu w środowisku produkcyjnym klienta. Jest to moment, w którym system zaczyna być używany na co dzień w działalności firmy.

  1. Asysta powdrożeniowa

Po wdrożeniu, ważne jest zapewnienie ciągłego wsparcia i pomocy w razie pojawienia się problemów lub pytań. Asysta powdrożeniowa obejmuje zarówno wsparcie techniczne, jak i doradztwo w zakresie dalszego rozwoju i optymalizacji systemu.

W ten sposób FlowDog od lat wdraża swoje rozwiązania w firmach z różnych sektorów rynku, w tym m.in. w przedsiębiorstwach produkcyjnych, sklepach wielkopowierzchniowych, w branży e-commerce czy firmach ochroniarskich. Niektóre z wdrożeń bywają wyjątkowo wymagające.

- Podczas pracy nad pewnym obszernym i złożonym projektem w zaawansowanej fazie testów niespodziewanie straciliśmy wdrożeniowca, co stworzyło potencjalne ryzyko opóźnień. Nasze pierwsze kroki w takich sytuacjach to transparentna komunikacja z klientem, informowanie go o obecnej sytuacji i prezentowanie planu działań. W projekt zaangażowaliśmy osoby, które dotąd nie były związane z tym tematem. Analityk przejął rolę kierownika projektu i zaczął rozbudowywać listę zadań dla całego zespołu wytwórczego. Zorganizowaliśmy też codzienne, krótkie spotkania z testerami klienta, aby na bieżąco rozwiązywać zgłoszenia krytyczne. Ta sytuacja uwydatniła naszą mocną stronę – zespół, który potrafi efektywnie współpracować ze sobą w bardzo zróżnicowanych, niekiedy też trudnych sytuacjach – mówi Aneta Gańko, Dyrektorka Działu Wdrożeń FlowDog.

Podsumowanie

Narzędzia oferowane przez FlowDog są idealnym przykładem tego, jak nowoczesne technologie mogą wspierać rozwój przedsiębiorstw w różnych branżach. Dzięki nim, firmy mogą nie tylko w krótkim czasie usprawnić swoje wewnętrzne procesy, ale też zyskać wyraźną przewagę konkurencyjną. Jasna i otwarta komunikacja z zespołem FlowDog pozwoli uzyskać rozwiązanie w pełni odpowiadające na potrzeby – zarówno przedsiębiorców, jak i pracowników. A sprawne wdrożenie i szybkie efekty sprawią, że trudno będzie im poprzestać wyłącznie na jednym zautomatyzowanym procesie.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!