Czy nawet najlepsze narzędzia do SEO wykonają za nas pozycjonowanie stron od A do Z?
Pozycjonowanie stron w globalnej sieci danych to wciąż dość nowe zagadnienie, które dla statystycznego internauty pełne jest zagadek i niejasności. Użytkownicy często kupują dedykowane aplikacje w sposób zadaniowy, licząc na to, że inwestycja w całości zwolni ich od innych prac, jakie trzeba wykonać, gdy chcemy, by nasza strona była widoczna. Czy to prawda?
- Mikołaj Frączak
- /
- 21 lipca 2021
Jak działają aplikacje SEO?
Aby dobrze zrozumieć paradoks tego typu narzędzi, trzeba zdać sobie sprawę z jednej, dość prostej, zależności. Aplikacje mają na celu informować nas o progresie (lub spadkach), jaki notuje nasza witryna. W ujęciu podstawowym są to po prostu rozbudowane dane statystyczne.
Oczywiście, rekomendowane narzędzia to kopalnia wiedzy o słowach czy frazach, po jakich użytkownicy trafiają na naszą stronę. Można w ten sposób wysnuć wiele bardzo interesujących wniosków, które pomogą nam lepiej pozycjonować serwis.
Kolejnym atutem są edytory treści, które automatycznie analizują nasycenie tekstu słowami kluczowymi. Jak to działa w praktyce? Jeśli piszemy na przykład wpis o karmie dla psów, to w tekście muszą pojawić się konkretne słowa i sformułowania. Czy tego chcemy, czy nie, tak działają współczesne wyszukiwarki.
W części narzędzi można też odnaleźć na rozbudowane moduły, które przy okazji porównują naszą stronę z platformami konkurencji. Można prześledzić zarówno widoczność tych stron w Google, jak i pod względem zagospodarowania słów kluczowych czy sezonowości witryny.
Czy zakup aplikacji rozwiązuje kwestię pozycjonowania strony?
Niestety nie, to by było zbyt proste. Na końcu całego łańcucha analiz, danych i plików, jakie możemy pobrać z poziomu aplikacji do optymalizacji stron, zawsze jest człowiek. Co więcej, często nie jest to jeden człowiek, a cały sztab ludzi. Dlaczego?
Urządzenia mobilne. Jak ochronić je przed kradzieżą?Martyna Kowalska
Dane, jakie uzyskamy dzięki narzędziu do pozycjonowania, ktoś musi przeanalizować. Trzeba wysnuć konkretne wnioski i podjąć odpowiednie działania, jakie wynikają z tych danych. Czasem może zachodzić też konieczność przebudowania strony.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Jeśli ta ma na przykład elementy wykonane we Flashu, który nie jest już wspierany, lub opiera się na plikach PDF, to nie jest to zbyt dobry fundament do pozycjonowania. Trzeba też upewnić się, że ścieżki adresów są właściwe, a także sprawdzić zabezpieczenia.
Content is the king
Warto pamiętać jeszcze o jednej kwestii. Każde działanie związane z pozycjonowaniem prędzej czy później zmusi nas do tworzenia artykułów. To dzięki nim pokrywamy jak największą część fraz, a także tworzymy wpisy zewnętrzne, na które trafiają nasze linki.
Narzędzia, o jakich pisaliśmy wyżej, także nie wygenerują za nas treści samodzielnie. Nawet gdyby skorzystać z generatora, to język polski jest tak złożony, że w tekście zapewne pojawiłoby się wiele błędów, które dyskredytowałyby naszą stronę w oczach odbiorcy.
Poza narzędziami wymagana jest też wiedza, przysłowiowe lekkie pióro oraz sporo czasu. Skutkuje to tym, że w praktyce o wiele lepiej będzie zaufać specjalistom z renomowanej agencji SEO.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?