Czy wciąż opłaca się brać abonament telefoniczny na firmę?

Jeszcze kilka lat temu w świecie działalności gospodarczych niemal każdy, kto brał abonament na firmę, korzystał z abonamentu. Czy rynek usług mobilnych zmienił się? A może pozycja abonamentów wciąż jest bardzo mocna?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 6 września 2021

Abonament telefoniczny na firmę: co go wyróżnia?

Abonamenty dla firm przez wiele lat były bardzo atrakcyjną opcją. Były one o wiele lepiej skrojone niż tradycyjne usługi dla osób prywatnych. Ceny nie był o wiele wyższe, ale klienci mieli dostęp do wielu topowych telefonów w świetnych cenach.

To właśnie smartfony były tym „czymś”, co robiło różnice i potrafiło zaważyć na wyborze oferty abonamentowej. Mając na uwadze brak limitów w zakresie minut rozmów czy SMS-ów, a także rozbudowane pakiety internetowe, to właśnie smartfony pełniły funkcję wabika i trzeba oddać, że przez wiele lat wywiązywały się w tej roli znakomicie.

Gigantyczne wręcz zmiany pojawiły się na rynku na przełomie 2016 i 2017 roku, kiedy coraz bardziej zaczęły rozpowszechniać się raty zero procent. Te sieci, które wdrożyły je jako pierwsze, szybko zaczęły zyskiwać nowych klientów, tym samym znacznie zmieniając układ sił na rynku.

Operatorzy zdali sobie sprawę ze zmian w strukturze rynku mobilnego zbyt późno, jednak dziś nawet u nich można odnaleźć oferty na raty zero procent na zakup smartfona. Żyjemy jednak w czasach, kiedy oferty dla firm są bardzo podobne u wszystkich sieci działających w Polsce.

Co więcej, w chwili, kiedy przedsiębiorcy zrozumieli, że mogą też od podatku odliczyć nowego smartfona, który wchodzi w skład firmowego mienia, nagle okazało się, że abonament jest im w dużej mierze zbędny. A nawet jeśli nie chcą inwestować w oferty przedpłacone, to o wiele lepiej sprawdzi się u nich usługa za 30-40 złotych, a nie jak dotychczas, za ponad sto.

Alternatywy dla abonamentu

Początkowo można było wybierać tylko w gronie ofert prepaid, czyli takich, które zasilamy co miesiąc jakąś określoną kwotą, na przykład 60 złotych. Po zużyciu tej kwoty (na przykład na surfowanie po sieci, rozmowy, SMS-y), wciąż można było odbierać połączenia, jednak nie dało się już ich nawiązywać. Oczywiście aż do kolejnego zasilenia konta.

Redukcja personelu. O czym pamiętać?Redukcja personelu. O czym pamiętać?Martyna Kowalska

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Z biegiem czasu pojawiły się jednak tak zwane abonamenty wirtualne. Rozwiązywały one kluczowy problem: związanie się umowa z operatorem na określony czas. Dziś na rynku mamy co najmniej trzy ciekawe oferty, które możemy wypowiedzieć praktycznie z dnia na dzień, nie ponosząc z tego tytułu żadnych kar umownych. To praktyczne i niezwykle użyteczne rozwiązanie.

Dobra oferta na abonament dla firmy: czy to możliwe?

Trudno o jednoznaczną odpowiedź na to pytanie. Oferty potrafią mocno różnić się od siebie. Inne rabaty zostaną zaproponowane właścicielowi jednoosobowej działalności gospodarczej, a inne bonusy konsultant przedstawi właścicielowi firmy, która zatrudnia ponad 100 osób, dla których firma chce zakupić smartfony.

Na pewno warto dokładnie zważyć swoje opcje i nie kierować się sympatią do danej sieci. Często okazuje się, że konkurencja zrobi wszystko, co tylko możliwe, by przebić ich ofertę.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!