Jak działa Google Showcase ?

Firma Google uruchomiła w Polsce Showcase w Wiadomościach Google. Od teraz każdy może zobaczyć jakie artykuły z informacjami wydawcy uznali za najważniejsze.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 10 lutego 2022

Google Showcase w Polsce

Showcase w Wiadomościach Google to nowy produkt i jednocześnie program licencjonowania treści dla wydawców informacyjnych, jest od dzisiaj dostępny dla użytkowników i użytkowniczek w Polsce.

Uruchomienie programu Showcase w Polsce to część naszych ogólnoświatowych wysiłków na rzecz rozwoju branży informacyjnej. Celem jest wsparcie polskich wydawców mediów w jeszcze głębszym kontakcie z odbiorcami. Chcemy też pomóc czytelnikom i czytelniczkom znaleźć i śledzić informacje pochodzące od mediów, które dostarczają im wiadomości opisujących ważne dla nich zdarzenia i tematy.

Czym jest Google Showcase?

Dzięki Showcase w Wiadomościach Google, każdy może zobaczyć jakie artykuły z informacjami wydawcy uznali za najważniejsze, a także zdobyć dodatkowe informacje kontekstowe o wydarzeniach dzięki panelom przygotowywanym bezpośrednio przez te redakcje. Wydawcy mają dostęp do różnorodnych formatów paneli w Showcase, które mogą np. wskazywać powiązane artykuły i prezentować wydarzenia na osi czasu.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Panele — obecnie dostępne w usługach Wiadomości Google i Discover — dają wydawcom informacyjnym więcej kontroli nad tym, jak prezentowane są wiadomości pochodzące z ich redakcji i przekierowują do pełnych artykułów na stronach wydawców. Oprócz przychodów, jakie wydawcy uzyskają dzięki powiększeniu grona swoich odbiorców, media uczestniczące w programie otrzymują również miesięczne opłaty licencyjne od Google.

Ilu wydawców jest w Google Showcase?

Google zawarł już porozumienia z 27 wydawcami informacyjnymi w Polsce, których treści pojawią się w Showcase na starcie programu. Reprezentują oni 47 różnorodnych redakcji, w tym media ogólnokrajowe, regionalne, specjalistyczne i lokalne — takie jak Wprost, NaTemat, Spider’s Web, 300Gospodarka, Lublin24 czy TuŁódź. Google kontynuuje też rozmowy z innymi wydawcami, do których skierowany jest Showcase.

Macie konto na Gmailu? Uwaga na SMS-y wysyłane przez oszustówMacie konto na Gmailu? Uwaga na SMS-y wysyłane przez oszustówMikołaj Frączak

Od światowego ogłoszenia Showcase w Wiadomościach Google w październiku 2020 roku, Google podpisał porozumienia z ponad 1,200 publikacji informacyjnych z całego świata i uruchomił produkt w kilkunastu krajach, w tym Australii, Kanadzie, Irlandii, Niemczech, Włoszech, Indiach czy Wielkiej Brytanii. Ponad 90 proc. redakcji partycypujących w Showcase reprezentuje lokalne lub regionalne media. Informacje dotyczące najbliższej społeczności to niezbędny sposób, by czytelnicy i czytelniczki mogli czuć się częścią swojego otoczenia i mieli dostęp do informacji, które wpływają na ich codzienne życie.

Showcase w Wiadomościach Google ułatwia czytelnikom i czytelniczkom odkrywanie ważnych dla nich informacji, a wydawcom informacyjnym daje nowe narzędzie do pogłębiania relacji ze swoimi odbiorcami. To kolejny projekt, dzięki któremu Google możem wspierać rozwój mediów w cyfrowej erze oraz dostęp do jakościowych informacji w Polsce i innych częściach świata.

Google od dawna wspiera polskie media

Showcase w Wiadomościach Google to kolejny z projektów, którymi wspieramy wydawców informacyjnych i cały sektor newsowy w Polsce. Poprzednio firma zainwestowała m.in. ponad 30 milionów złotych we wsparcie 33 innowacyjnych projektów medialnych w Polsce, prowadzonych przez wiodących wydawców takich jak Agora, Fratria, Gremi Media, Polityka, Polska Press oraz ZPR Media.

Od 2015 roku w ramach Google News Lab przeszkolono ponad 11 tysięcy polskich dziennikarzy, pracowników mediów i studentów dziennikarstwa z wykorzystania zaawansowanych narzędzi cyfrowych w pracy mediów, weryfikacji faktów i wizualizacji danych. Jednocześnie w trakcie pandemii uruchomiono także fundusz ratunkowy wsparcia dla lokalnych redakcji, który pomógł 163 mediom lokalnym i regionalnym w Polsce kontynuować codzienną pracę dziennikarską w tym trudnym czasie.

Źródło: Google Polska

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!