Dobra strona internetowa wizytówką firmy – dobre praktyki w budowie stron

To, że w erze cyfrowej każdy biznes potrzebuje strony internetowej, jest jasne. Nie wystarczy jednak zrobić „cokolwiek” i zapomnieć o sprawie. Dobra strona www może być jak dobry marketingowiec i handlowiec w jednym, czyli po prostu pomóc Ci zdobywać nowych klientów. Jak do tego doprowadzić? Sprawdź dobre praktyki i porady – dowiedz się, jak stworzyć stronę internetową, która sprzedaje.

  • Redakcja politykabezpieczenstwa.pl
  • /
  • 18 listopada 2024

Dobra strona internetowa – co to właściwie znaczy?

Kiedy myślisz o budowie strony internetowej, łatwo ulec pokusie, by skupić się wyłącznie na aspektach wizualnych. Choć oczywiście wygląd strony ma znaczenie, to zdecydowanie za mało. Ważniejsze jest to, aby strona firmowa:

  • była widoczna w wyszukiwarkach, aby mogli na nią trafić Twoi potencjalni klienci;
  • dostarczała Twoim klientom rozwiązania i odpowiedzi, których poszukują;
  • była łatwa w obsłudze i przyjemna odbiorze;
  • kreowała Twój wizerunek jako eksperta w branży, któremu warto zaufać.

Główne pytanie brzmi jednak, jak stworzyć stronę internetową, która będzie spełniać te kryteria. Zapomnij o „jakoś to będzie” i sprawdź poniższe porady!

Użyteczność na pierwszym miejscu

Podstawą dobrze zaprojektowanej strony jest użyteczność, czyli tzw. UX (User Experience). Każdy element powinien być intuicyjny, a użytkownik powinien od razu wiedzieć, gdzie się znajduje i co może zrobić. Prosta nawigacja to fundament – nikt nie lubi błądzić po stronie, szukając podstawowych informacji.

Dobre praktyki UX to:

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

  • przejrzysta struktura menu – najlepiej poziome, z wyraźnymi kategoriami;
  • praktyczna strona główna – powinna zawierać kluczowe informacje, aby odwiedzający od razu wiedział, z kim ma do czynienia;
  • szybkie ładowanie – każdy dodatkowy moment oczekiwania to ryzyko, że użytkownik po prostu zrezygnuje z zapoznania się ze stroną.

Zasada „less is more”

Minimalizm w projektowaniu stron to nie chwilowa moda, ale odpowiedź na potrzeby użytkowników. – Przeładowanie strony zbędnymi elementami, np. migającymi bannerami, nadmiarem tekstu czy grafik sprawia, że staje się ona nieczytelna. Klienci cenią sobie prostotę i przejrzystość. Dobra strona to taka, która w prosty sposób przekazuje skomplikowane treści – wyjaśnia specjalista UX z Agencji ECHO.

Pamiętaj o użytkownikach mobilnych

Rozwój smartfonów sprawia, że coraz więcej osób używa ich do przeglądania stron www. Tymczasem użytkownicy urządzeń mobilnych często napotykają rozmaite problemy – złe wyświetlanie strony, nakładające się na siebie elementy czy wręcz brak możliwości poprawnej nawigacji. To prosta droga to tego, aby zniechęcić do swojej firmy znaczną część potencjalnych klientów. Dlatego strona internetowa musi być w pełni responsywna, czyli przystosowana do wyświetlania na ekranach o różnych wielkościach i proporcjach.

Reklama Google Ads

Dobra strona internetowa musi być funkcjonalna na każdym urządzeniu, a w szczególności na coraz częściej używanych urządzeniach mobilnych.

Widoczność

Świetny design i funkcjonalność nic nie dadzą, jeśli nikt nie będzie miał szansy trafić na Twoją stronę internetową. Dlatego potrzebujesz SEO (Search Engine Optimization), które pomoże wypozycjonować ją w wyszukiwarce. Odpowiednia optymalizacja sprawi, że potencjalni klienci łatwo ją znajdą.

Zwracaj uwagę w szczególności na:

  • odpowiednie słowa kluczowe – to one pomagają wyszukiwarce zrozumieć, o czym jest Twoja strona i pozyskać odwiedzających, którzy mogą zamienić się w Twoich klientów;
  • treści dostosowane do algorytmów Google – teksty muszą być wartościowe, unikalne, mieć odpowiednią strukturę i długość;
  • szybkość ładowania strony – Google coraz bardziej faworyzuje strony, które ładują się szybko; dlatego warto dbać o optymalizację grafiki i kodu strony.

Treści, które angażują

Strona internetowa to nie tylko grafiki i nawigacja, ale także – a może przede wszystkim – treści. Gdy potencjalny klient już do Ciebie trafi, powinien bez problemu uzyskać informacje, których poszukuje. Dobrze napisane teksty potrafią przyciągnąć uwagę, budować zaufanie do marki i zachęcać do interakcji. Pamiętaj, że użytkownik przeglądający Twoją stronę szuka konkretów – co oferujesz, gdzie i za ile. Warto też wyeksponować informacje, które pomogą mu podjąć decyzję o skorzystaniu właśnie z Twoich usług – pomaga w tym szczególnie język korzyści.

Dobre treści na stronę powinny:

  • być zwięzłe i konkretne – użytkownicy zazwyczaj nie czytają całych bloków tekstu, lecz skanują stronę wzrokiem;
  • zawierać CTA (Call to Action) – zachęty do podjęcia konkretnej czynności, np. „Zadzwoń do nas”, „Sprawdź naszą ofertę” czy „Pobierz katalog” wydają się banalne, ale działają;
  • angażować emocjonalnie – pokaż, że rozumiesz problemy swoich klientów i masz dla nich rozwiązania.

Błędy na stronach internetowych – tego unikaj

Wiesz już, czym powinna się charakteryzować Twoja własna strona internetowa. A czego unikać? Najczęstsze błędy popełniane przy stronach firmowych obejmują:

  • zbyt skomplikowany design – „bajerancki” układ strony może się wydawać dobrym pomysłem, ale często jest niepraktyczny i odstrasza; to samo dotyczy np. nadmiaru grafik, animacji i treści, które nie spełniają żadnych konkretnych funkcji;
  • brak responsywności – dostosowanie strony internetowej do potrzeb użytkowników mobilnych to absolutna podstawa;
  • zaniedbanie SEO – bez odpowiedniej optymalizacji pod kątem SEO strona nie ma szans, aby przyciągnąć nowych klientów.

Pamiętaj o tych rzeczach, a łatwiej stworzysz stronę internetową, która sprzedaje. Powodzenia!

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!