Fanpejdż firmowy czy prywatny?

Właściciele firm prędzej czy później staną przed poważnym dylematem: zdecydować się na fanpage firmowy, czy prywatny? Media społecznościowe to ogromny, darmowy nośnik reklamy, z którego zdecydowanie warto skorzystać. Dlaczego?

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 13 kwietnia 2021

Czy warto zakładać fanpage?

Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta: tak, zdecydowanie. Możemy umieścić tam wiele ważnych danych kontaktowych, a także zaznajomić klientów z naszą ofertą, wliczając w to także nowości, jakie działalność dopiero co wprowadziła lub zamierza wprowadzić na rynek.

Media społecznościowe to także świetny kanał do zarządzania społecznością. Jeśli na przykład produkujemy eleganckie etui do smartfonów, które wzbudzają zainteresowanie klientów, to fanpage będzie doskonałym miejscem, gdzie można porozmawiać z użytkownikami o nowych wzorach czy planach firmy na wydanie takich etui na kolejne modele urządzeń. 

Jeśli uznamy, że media społecznościowe i fanpage to świetny pomysł, to musimy pamiętać o tym, by umieszczać tam treści wysokiej jakości we w miarę regularnych odstępach czasu. Nieaktualizowana firmowa wizytówka na Facebooku na pewno nie przyniesie naszej działalności chluby. 

Media społecznościowe – FB, LinkedIn, Instagram, Tik tok. O co w tym chodzi?Media społecznościowe – FB, LinkedIn, Instagram, Tik tok. O co w tym chodzi? Anna Malinowska

Jak promować się na Facebooku?

W największym serwisie społecznościowym na świecie mamy dwa główne rodzaje kont: prywatne oraz firmowe. Właściciele jednoosobowych działalności gospodarczej często zastanawiają się nad tym, czy aby na pewno opłaca się im inwestować w fanpage, czy może jednak lepiej dbać o promocję na swoim koncie prywatnym.

Wydaje się, że na dziś dzień lepszym wyborem jest jednak fanpage. Po pierwsze dlatego, że jest to narzędzie stworzone właśnie w tym celu. Warto jednak pamiętać o tym, że dostajemy tam też dostęp do kilku dodatkowych funkcji, które dla zwykłych użytkowników Facebooka są niedostępne.

Pośrednio można też zwrócić uwagę na RODO. Komunikując się z daną firmą, lepiej robić to przez kanał będący oficjalnym kontem firmy. Atutem jest też możliwość wykupienia płatnej reklamy, którą możemy dopasować do tego, co w danej chwili jest nam niezbędne.

Z Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników, więc bez trudu można dopasować reklamę do dokładnie takich grup docelowych, jakie nas interesują. Ot, choćby według płci, wieku, miejsca zamieszkania, a nawet zainteresowań. To atuty, jakimi dysponuje dedykowany dla firm fanpage.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Fanpage dla firm to dopiero początek. Nie warto się ograniczać!

Warto zwrócić uwagę na to, że nic nie stoi na przeszkodzie, by posty z firmowego konta udostępniać także i na swoim prywatnym koncie na Facebooku. To dodatkowe wzmocnienie przekazu, które pozwoli nam dotrzeć do większej liczby osób.

Na pewno nie wolno też lekceważyć firmowej wizytówki w Google. To świetne, darmowe rozwiązanie, dzięki któremu nasza działalność będzie nieco lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Jeśli prowadzimy działalność jako poradnia lekarska lub zakład dentystyczny, warto też dopisać się do specjalistycznych serwisów i katalogów branżowych.

Nie warto oszczędzać na firmowej wizytówce. Stworzenie strony zgodnej z zasadami SEO to doskonałe narzędzie promocji i reklamy, które może szybko pomóc nam w zwiększeniu liczby klientów. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!