Firmowe materiały wideo: jak je tworzyć i gdzie je publikować?

Rynek reklamy zmienia się bardzo dynamicznie. Bannery, z którymi spotykaliśmy się w sieci kilka lat temu niemal wszędzie, to dziś gatunek bliski wymarciu. Z roku na rok spada też rola reklamy w tradycyjnych mediach. Wiele wskazuje na to, że jednym z filarów nowoczesnego marketingu są pliki wideo. Jak powinno się je tworzyć?

Firmowe materiały wideo: jak je tworzyć i gdzie je publikować?
  • Michał Górecki
  • /
  • 30 sierpnia 2021

Materiały wideo w firmie: jak się przygotować do ich nagrywania?

Wideo to forma reklamy, która oddziałuje na największą liczbę naszych zmysłów w tym samym czasie. Naukowcy uważają, że to jedna z przyczyn, dlaczego to właśnie ta forma promocji tak szybko zyskuje na znaczeniu w globalnej sieci danych.

Warto jednak pamiętać o tym, że przygotowanie dobrej jakości, profesjonalnego materiału wideo, to zadanie trudne, które może wymagać wiele czasu, a także inwestycji w profesjonalny sprzęt. W odniesieniu doi tradycyjnej reklamy tekstowej czy nawet radiowego dżingla, pliki wideo to „wyższa szkoła jazdy”.

Na liście obowiązkowych sprzętów, jakie koniecznie trzeba kupić, można wskazać na przykład na softboxy, czyli specjalne lampy oświetleniowe, które będą mieć odpowiednią temperaturę barwową wyrażoną w Kalwinach. Najtańsze zestawy to wydatek zbliżony do stu złotych.

Warto jednak dopłacić i cieszyć się z softboxów, które nie będą miały na wyposażeniu podstawowych żarówek rtęciowych. Gdyby taka się stłukła, to przez wiele godzin trzeba by wietrzyć pomieszczenie, by mieć pewność, że można tam bezpiecznie przebywać.

Kolejne wydatki to statyw, a także tło, przy którym będziemy kręcić nagrania. Nie jest to jednak wydatek wymagany. Może okazać się, że uda się nakręcić materiał na przykład w firmowej sali konferencyjnej lub w biurze. Zawsze to pewna oszczędność.

Czym nagrywać firmowe materiały wideo?

Paradoksalnie to dość skomplikowana kwestia, a kamera wideo nie zawsze będzie idealnym wyborem. Czasem o wiele lepiej kupić lustrzankę cyfrową. Spora grupa osób, które zawodowo nagrywają materiały na YouTube, korzysta właśnie z tych sprzętów. 

Dowód osobisty dla dziecka. Kiedy warto to zrobić?Dowód osobisty dla dziecka. Kiedy warto to zrobić?Rafał Stępniewski

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Warto poświęcić też nieco uwagi kwestii odpowiedniej aplikacji do montażu i edycji materiału. Darmowe narzędzia raczej nie dają zbyt dużych możliwości, a nawet jeśli oferują wiele funkcji, to zazwyczaj nie wolno z nich korzystać w celach komercyjnych. 

Gdzie publikować firmowe materiały wideo?

Jeszcze kilka lat temu była na to pytanie tylko jedna odpowiedź: na YouTube. Z biegiem czasu rynek platform, które wspierają pliki wideo, znacznie się zwiększył. Dużą w tym rolę odegrał gigant rynku social mediów: Facebook. Usługa Facebook Watch wciąż zyskuje na znaczeniu.

Materiały wideo są już integralnym elementem Instagrama, który z założenia posiłkuje się przecież plikami graficznymi. Bardzo mocną pozycję ma też YouTube, w czym pomaga usługa YouTube Shorts, która jest nową usługą, na razie dostępną w wersji testowej. 

Nieco świeżości do branży wprowadził też TikTok. Mimo tego, że zdania o tym serwisie są podzielone, to na pewno trzeba oddać twórcom platformy, że stworzyli nowe, niezwykle ciekawe medium, gdzie również można dzielić się materiałami wideo z życia firmy. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!