Firmowe social media: co trzeba o nich wiedzieć?
Media społecznościowe to znak naszych czasów. Z Facebooka korzysta około 1,5 miliarda użytkowników. W tym gronie można też odnaleźć wiele marek. Część z nich wykonuje tam naprawdę świetną robotę, ale nie brakuje też działalności, które korzystają z nich w sposób nieumiejętny. Na co warto zwrócić szczególną uwagę?
- Michał Górecki
- /
- 27 lipca 2021
Jakie social media warto mieć w firmie?
Na pewno Facebooka. To świetne narzędzie, które daje wiele możliwości promowania działalności gospodarczej, a także promowania swoich usług lub produktów wśród wielu różnych grup docelowych. Dlaczego to tak ważne? Ponieważ to właśnie grupy docelowe mają kluczowe znaczenie dla naszego biznesu.
Musimy wiedzieć, jakie osoby są naszym głównym targetem już teraz, a jakie dopiero aspirują do tego tytułu. Jeśli na przykład nasze produkty trafiają do 40-50-letnich mężczyzn z miast powyżej 100 tysięcy mieszkańców w Polsce, to musimy odpowiednio zaadresować kampanię.
Nie powinna ona trafić do małych gmin i wsi, a raczej do takich ośrodków miejskich jak Rybnik, Gliwice czy Szczecin, czyli miast, które spełniają kryterium stu tysięcy mieszkańców. Dopiero po pewnym czasie możemy promować nasze produkty w innych grupach docelowych, stopniowo zwiększając obszar oddziaływania działalności gospodarczej.
Facebook ma też to do siebie, że pozwala na komunikację we wszystkich trzech głównych osiach: tekstowej, graficznej, a także wideo, czyli standardzie, który z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością, na co wpływa między innymi rosnąca przepustowość łącz internetowych.
Instagram w firmie: czy warto?
To kolejne medium, które wchodzi w skład imperium Facebooka. Instagram skupia się jednak na nieco innym modelu komunikacji. Tutaj kluczową rolę odgrywają grafiki. Twórcy aplikacji wyszli ze słusznego założenia, że jeden obraz jest w stanie wyrazić więcej niż milion słów.
Jaka jest rola sztucznej inteligencji w cyberbezpieczeństwie?Jan Wróblewski
Ważną rolę odgrywają też hasztagi, które pozwalają szybko „kategoryzować” grafiki według tego, co one przedstawiają. Jeśli nasza firma handluje fizycznie dostępnym produktem, to warto poświęcić nieco czasu i urządzić mu profesjonalną „sesję fotograficzną”.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Warto jednak pamiętać o tym, że nie każdy produkt jest — w pewnym sensie — fotogeniczny. O wiele lepiej wyjdą zdjęcia tortów czy szytych na zamówienie sukien ślubnych aniżeli choćby najładniejsze zdjęcia, które przedstawiają na przykład złączki czy śruby.
Jak zarządzać mediami społecznościowymi w firmie?
Na pewno ważna jest konsekwencja. Posty powinny ukazywać się systematycznie. Nie można działać w taki sposób, że jednego dnia wrzucamy na przykład 5 postów, a później przez trzy tygodnie nie umieszczamy tam ani jednej wzmianki o firmie.
Zawsze trzeba też odpowiadać na pytania ze strony społeczności. Warto wchodzić z naszymi followersami w interakcję. Utwierdzi ich to w przekonaniu, że ich głos jest widoczny i że ich zdanie ma pewne znaczenie dla rozwoju naszej działalności gospodarczej. A klient, który czuje się doceniony, na pewno będzie do naszej firmy wracał częściej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?