Gdzie znaleźć osoby, które przygotują treści na firmowego bloga?

Nie każdy potrafi dobrze przelewać słowa na papier. Czasem może się zdarzyć, że o wiele lepiej idzie nam dogadanie się z klientem bezpośrednio, twarzą w twarz, ale nie jesteśmy w stanie stworzyć kilku logicznie powiązanych zdań na stronę WWW. Co robić w takiej sytuacji?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 25 lipca 2021

Nie każdy musi być pisarzem

Wbrew obiegowej opinii, nie każdy z nas będzie w stanie tworzyć świetne, wysokie jakościowo publikacje, które porwą czytelników, a jednocześnie doskonale sprzedają nasz produkt w internecie, bez względu na to, czy treść tworzona była w social mediach czy na stronie firmy. 

Mówiąc szczerze, to osób, które potrafią pisać na każdy temat, jest naprawdę niewiele. Mało kto ma tę łatwość tworzenia zdań i takiego prowadzenia klienta przez kolejne zdania tekstu, że ten od razu uzna, że dany produkt lub usługa to rozwiązanie, którego na sto procent potrzebuje. 

Jeszcze większą rzadkością jest umiejętność pisania na każdy temat w zgodzie z zasadami SEO. Dlaczego to tak ważne? Można tu wskazać na kilka kluczowych kwestii. Warto jednak podejść do tego zadania w sposób praktyczny. 

Co powinno wyróżniać dobre treści na naszego bloga lub stronę WWW?

Przede wszystkim zgodność z zasadami języka polskiego (lub dowolnego innego języka, w jakim tworzymy publikacje). Jeśli opis będzie pełen błędów czy jakże powszechnego w sieci, złego stawiania przecinków, to raczej szybko utracimy zainteresowanie odbiorcy. To z kolei będzie skutkować tym, że nie skorzysta on z naszej oferty. 

Monitoring GPS a przepisyMonitoring GPS a przepisyRafał Stępniewski

Czytelnikowi o wiele prościej będzie zaakceptować nieco ogólnikowy, ale zgodny z zasadami ortografii opis, aniżeli wpis, gdzie może i będą zawarte najważniejsze dane, jednak styl będzie fatalny, a na dodatek pojawią się błędy ortograficzne. 

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Warto docenić też umiejętność tworzenia treści tak zwanym językiem korzyści. Odbiorca powinien nie tylko wiedzieć o tym, co  umożliwia dane narzędzie, lub usługa, ale co on dzięki nim zyska. To jedna z kluczowych zasad, która pod wieloma względami stała się fundamentem biznesu prowadzonego w globalnej sieci danych.

Gdzie znaleźć dobrych copywriterów

Najprościej będzie poszukać ich wewnątrz struktury firmy, przynajmniej na początku. Jest jednak dość prawdopodobnym, że wewnątrz naszej działalności gospodarczej nie znajdziemy osób, które spełniają wszystkie trzy cechy: znają i stosują zasady języka polskiego, potrafią pisać zgodnie z zasadami SEO i wiedzą, jak stosować język korzyści. 

Można skorzystać też z wyspecjalizowanych platform, dzięki którym zyskujemy dostęp do osób, które zawodowo zajmują się tworzeniem treści. Zdecydowana większość takich narzędzi daje dostęp do ustawień budżetu, dzięki czemu można precyzyjnie dopasować wynagrodzenie do tego, na jakie stać naszą firmę.

Dość nową gałęzią rynku są grupy tematyczne w mediach społecznościowych. Można odnaleźć tam nawet i kilkanaście tysięcy osób, dzięki czemu szybko można odnaleźć copywriterów, którzy specjalizują się w danej branży. Istnieje też kilka różnych metod rozliczania się za wykonaną pracę.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!