Co trzeba wiedzieć o e-mail marketingu? Sprawdzamy!

Mogłoby się wydawać, że tak archaiczny nośnik treści w sieci, jak skrzynka e-mail, już dawno przegrała rywalizację z mediami społecznościowymi. To błędne założenie. Mimo upływu lat (a nawet dekad), e-mail marketing wciąż ma się dobrze. Jak działa ta metoda? O czym powinniśmy pamiętać?

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 26 lipca 2021

E-mail marketing: podstawowe informacje

Jest to metoda promowania naszej firmy, którą z biegiem czasu bardzo dobrze uregulowało prawodawstwo. Zarówno na kanwie prawa europejskiego, jak i tego, które procedował Sejm. Kluczową rolę odegrało tutaj rozporządzenie RODO.

Jaka cecha e-mail marketingu przesądziła o jego sukcesie? Na pewno trzeba wskazać na uniwersalność. Mimo ogromnego postępu w rozwoju internetu nikt nie wdrożył jeszcze rozwiązania, które zagroziłoby pozycji popularnej skrzynce poczty elektronicznej.

Oznacza to, że wciąż można wokół niej tworzyć kampanie reklamowe, które każdego dnia zapewnią nam dostęp do setek tysięcy osób, pośród których ktoś na pewno wyrazi zainteresowanie naszym produktem lub usługą, jaką oferuje działalność.

Warto pamiętać o tym, że wiadomość (sama w sobie) nie jest tutaj głównym celem. Oczywiście funkcja informacyjna ma duże znaczenie, jednak najważniejszą rolę odgrywa konwersja. Użytkownik musi kliknąć linka, jakiego umieścimy w treści i przejść na naszą stronę. Dopiero wtedy można mówić o sukcesie.

Złe praktyki w kampaniach e-mail marketingowych

Wiele osób zapomina o tym, że kluczowe znacznie odgrywa tutaj nie ilość a jakość. Upewnijmy się, że materiały są odpowiednio przygotowane, że dobrze wyświetlają się zarówno na ekranie monitora, jak i na smartfonie czy tablecie. Nie wolno bagatelizować też zasad poprawności językowej.

ISO 22301. Co to za standard?ISO 22301. Co to za standard?Anna Malinowska

Dość często popełnianym błędem, który stał się powszechny wraz z popularyzacją plików GIF, jest przekroczenie maksymalnej wielkości załącznika dla pojedynczej wiadomości. Ten zazwyczaj wynosi 20 MB. Przed wysłaniem upewnijmy się, że nasza korespondencja waży nieco mniej.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Zawsze warto mieć pewność tego, że grafiki i slogany użyte w tekście nie są objęte prawem autorskim. Grafiki można kupić i w ten sposób nabyć prawo do ich komercyjnego wykorzystania, jednak hasła i slogany reklamowe czasem są chronione nawet prawem patentowym. Warto o tym pamiętać, bo takie sytuacje naprawdę się zdarzają.

Dobry e-mail marketing

Przede wszystkim nie obawiajmy się przedstawienia z imienia i nazwiska. W końcu chcemy sprzedawać produkty lub świadczyć usługi, z których jesteśmy dumni. Nasi klienci na pewno docenią to, że ktoś zwraca się do nich z imienia i nazwiska. Ostatecznie nikt nie lubi dostawać anonimów. 

Zawsze warto zatrudnić specjalistę do spraw treści, który nieco „ztuninguje” naszą wiadomość e-mail. Sprawdzi błędy, a także poprawi niektóre zwroty w taki sposób, by te były zgodne z językiem korzyści, dzięki czemu odbiorca dowie się, dlaczego musi kupić dane dobro.

Zawsze warto pamiętać o zasadach zgodności z RODO. Pamiętajmy, że ta sama uwaga dotyczy przetwarzania i przechowywania kontaktowych baz danych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!