Grafiki i zdjęcia na firmowej stronie i w social mediach. Co trzeba wiedzieć?

Na stronach wielu działalnościach gospodarczych można spotkać się ze zdjęciami poszczególnych pracowników lub całych zespołów. Czy te naprawdę mają tak dużą rolę w biznesie? W jaki sposób zatroszczyć się o pozytywny wizerunek członków zespołu online?

Grafiki i zdjęcia na firmowej stronie i w social mediach. Co trzeba wiedzieć?
  • Michał Górecki
  • /
  • 8 sierpnia 2021

Dlaczego zdjęcia pracowników są tak popularnym elementem stron WWW?

Przez wiele osób internet wciąż jest odbierany jako medium do pewnego stopnia anonimowe. W radio słyszymy głos prowadzącego, wokół którego możemy zbudować już sobie pewien obraz jego osoby. W telewizji i na takich platformach, jak YouTube, zazwyczaj widzimy twarz naszego odbiorcy.

Wbrew pozorom, to bardzo ważne zagadnienie. Mimo tego, że nasze życie z roku na rok coraz bardziej przenosi się do przestrzeni wirtualnej, to jednak na dłuższą metę nikt z nas nie jest w stanie funkcjonować bez innych ludzi, nawet najzagorzalsi introwertycy. 

Ludzie tak samo, jak większość naczelnych, po prostu muszą raz na jakiś czas widzieć czy to twarz innego człowieka, czy swoją własną. Bez tego wpadamy w depresję oraz w stany lękowe, których leczenie może być czasochłonne oraz problematyczne. 

Zdjęcie osoby, z którą się kontaktujemy, pomaga nam stworzyć sobie wyobrażenie o tym, jaka ta osoba jest. To właśnie dlatego tak dużą rolę odgrywa jakość tego zdjęcia. Pracownicy działów marketingu już dawno temu dostrzegli tę zależność.

Jaką wersję „samych siebie” chcemy pokazać innym?

Nawet osoby, które mają się za aspołeczne, budują w sieci swój obraz. Widać to po mediach społecznościowych. Czasy, zdjęciem profilowym była dowolna wybrana fotografia już dawno odeszły do lamusa. Obecnie wybór fotografii profilowej to wyzwanie, które wymaga pomocy profesjonalisty.

Jak zwrócić aplikację z Google Play? Czy można odzyskać pieniądze?Jak zwrócić aplikację z Google Play? Czy można odzyskać pieniądze?Michał Górecki

Dużą rolę odgrywa nie tylko to, jak wyglądamy (lub dokładniej: jak wygląda nasza twarz), ale i to, na jakim tle pozujemy, jak układają się nasze dłonie oraz jak jesteśmy ubrani. Psychologia podpowiada tutaj kilka wzorców, które świetnie sprawdzą się na zdjęciach zespołu w firmie.

W Polsce niezbyt dobrze przyjął się gest dłoni w kieszeniach, który przecież jest fundamentem budowy image’u w Stanach Zjednoczonych. Zaważyły różnice kulturalne. Dłonie powinny opadać wzdłuż ciała, jednak czasem mogą też być założone. Obie metody są akceptowalne i pomagają budować zaufanie.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Ludzie lubią patrzeć na twarze symetryczne. Jeśli na przykład uśmiechamy się krzywo lub wiemy, że nasze oczy mają różną wielkość, zawsze lepiej postawić na fotografię z profilu. Pomoże ona „ukryć” te drobne mankamenty i wzbudzić do nas sympatię.

Tło na zdjęciach firmowych

Dominują dwie metody. Pierwszą jest tło na możliwie jasnym lub ciepłym tle. Zaleca się jednak, by unikać bieli. O wiele lepiej postawić na rozświetloną szarość lub odcienie błękitu. To bezpieczne kolory, które dodatkowo wyeksponują nasze atuty.

Wciąż popularne są zdjęcia na tle firmowych ścianek, gdzie nadrzędną rolę odgrywa identyfikacja wizualna, czyli logotyp. Mimo tego, że powoli odchodzi się od tej metody, to wciąż jest ona ceniona w biznesie. Decyzja o wyborze stroju powinna być zgodna z panującym w firmie dress-code lub z naszymi własnymi preferencjami. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!