Jak zwrócić aplikację z Google Play? Czy można odzyskać pieniądze?

Z roku na rok rośnie liczba transakcji w sferze wirtualnej i dotyczą zupełnie „nienamacalnych” produktów np. aplikacji czy gier. Co zrobić jeśli zakupiony program nie spełnia naszych oczekiwań, zwyczajnie nie działa, lub został wybrany przez pomyłkę? Jak zwrócić aplikację z Google Play? Czy odzyskam pieniądze tak jak przy zwrocie butów, czy książki? Są na to sposoby!

  • Michał Górecki
  • /
  • 25 marca 2021

Zwrot aplikacji na telefon

Kiedy kurier dostarcza nam przesyłkę z zakupioną koszulą w innym kolorze niż w zamówieniu, lub szpilki z internetowego sklepu okazują się o numer za duże, korzystamy z praw, jakie nam przysługują i rozpoczynamy procedurę zwrotów. Towar wraca do sprzedawcy, a pieniądze na nasze konto. A jak wygląda taka procedura w przypadku aplikacji czy gier zakupionych w sklepie Play na urządzenia z systemem operacyjnym Android?

Czy szybkie odinstalowanie płatnej aplikacji powoduje zwrot kosztów?

Pierwszym (działającym!) sposobem na odzyskanie pieniędzy wydanych na aplikację lub grę dedykowaną na urządzenia z Androidem jest jej szybkie odinstalowanie. Powinno to jednak nastąpić w bardzo krótkim czasie, np. kiedy tylko zorientujemy się, że zakupiony program wybraliśmy omyłkowo lub z jakiegoś powodu nie działa on na naszym sprzęcie. W takiej sytuacji często podlegamy funkcji automatycznego zwrotu środków.

Jest tutaj jednak jeden haczyk. Jeśli, rzecz jasna, jeszcze raz zainstalujemy tę samą aplikację, będziemy musieli za nią po raz kolejny zapłacić. Różnica będzie jednak polegała na tym, że jeśli znów ją odinstalujemy, automatyczny zwrot środków zapewne nie zadziała.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak odzyskać pieniądze za niechcianą aplikację?

Sklep Play, tak jak każdy inny wirtualny czy tradycyjny sklep posiada swoją politykę zwrotów, na którą decydując się na korzystanie z tych usług, wyrażamy zgodę. W sytuacji, w której z jakiegoś powodu nie chcemy używać płatnej aplikacji, którą ściągnęliśmy i za którą zapłaciliśmy, powinniśmy w pierwszej kolejności wejść na stronę z dokładną instrukcją, co robić w takich okolicznościach. Znajdziemy ją pod tym linkiem.

Zwrot środków za przypadkowo kupioną aplikację

Bywają różne historie. Bardzo często zdarza się, że dziecko korzystając np. z naszego smartfona czy tabletu, zakupi jakąś kosztowną aplikację lub grę. Mogliśmy także sami popełnić błąd i wybrać nie tę aplikację, co trzeba. W takich przypadkach zasady są proste. Mamy dokładnie 48 godzin na skierowanie prośby o zwrot środków wydanych w sklepie Play.

Sprawę możemy załatwić, korzystając ze smartfona. Wystarczy wejść na przeglądarkę stron internetowych i wpisać adres play.google.com w pasku adresu. Po załadowaniu strony klikamy menu, dalej „konto” i zakładkę „historia zakupów”. Wówczas pojawi się nam przejrzysta tabelka ze wszystkimi zamówionymi aplikacjami. Obok każdej z pozycji znajduje się link „poproś o zwrot środków”. W kolejnym kroku należy wypełnić zamieszczony tam formularz.

Poprosiłem o zwrot środków w Google Play – co dalej?

Jeśli zobaczyliśmy komunikat „Dziękujemy za poinformowanie nas o swoich zastrzeżeniach” to oznacza, że do tego momentu, dopełniliśmy najważniejszych formalności. Od tej chwili powinniśmy zerkać na skrzynkę odbiorczą naszego maila, na którą zostanie przesłana informacja z decyzją, czy nasz problem został uznany i czy otrzymamy zwrot wpłaconych środków. Tego typu wiadomość może pojawić się już po kwadransie, jednak zdarzają się sytuacje, w których oczekiwany mail przyjdzie po kilku (maksymalnie czterech) dniach roboczych.

Chcę zwrócić kilka zakupionych aplikacji. Czy jest taka możliwość?

Jeśli chcemy zwrócić więcej niż jedną aplikację, musimy powyższą instrukcję zastosować osobno dla każdej z nich. Nie ma możliwości wysłania jednej, zbiorczej prośby o zwrot środków. Wówczas w odpowiedzi także otrzymamy kilka wiadomości mailowych z decyzją co do naszego wniosku.

Zwrot środków za aplikację od jej twórcy

Inną ścieżką ubiegania się o zwrot środków za zakupioną aplikację jest kontakt z jej deweloperem. Informacje o nim znajdziemy na podstronach dotyczących każdej aplikacji w sklepie Google. Pamiętajmy, że każdy producent oprogramowania może stosować różne polityki zwrotów. Bardzo często, są one przyjazne wobec klientów, szczególnie gdy szybko zareagujemy na problem i uzasadnimy powód rezygnacji z zamówienia.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!