Jak zautomatyzować marketing online?

Automatyzacja marketingu to hasło powtarzane jak mantra. Co to tak naprawdę jest i jak automatyzować marketing?

  • Anna Malinowska
  • /
  • 30 kwietnia 2021

Marketing jest jak tlen dla naszego biznesu. Niemal nie można bez niego funkcjonować. Firma, która nie dba o należytą promocję i nie ma ustalonych odpowiednich wzorców marketingowych, nie osiągnie pełni swojej możliwości, czyli nie zwiększy dynamicznie swoich zysków. Pomóc w tym może zautomatyzowany marketing online. Co go wyróżnia?

Czym jest marketing w sieci?

Jest to zbiór zasad, które można porównać do tradycyjnej reklamy w radio czy telewizji. Nadrzędną zasadą działań marketingowych jest wzrost naszej rozpoznawalności. Potencjalni klienci nie zadzwonią do nas z zapytaniem wycenę, jeśli nie wiedzą, że taka firma jak nasza funkcjonuje.

Internet to medium, które daje bardzo szerokie spektrum odpowiednich działań o charakterze promocyjnym. Możemy wybierać między tradycyjną reklamą tekstową, czyli na przykład artykułem sponsorowanym, reklamą dźwiękową (na YouTube lub w formie jingla w Spotify czy wybranej radiostacji online) czy wideo.

Kluczową rolą jest oczywiście przykucie uwagi internauty i zachęcenie go do konwersji. Mówimy, że jeśli reklama jest dobra, to widz skonwertuje, czyli kliknie link prowadzący do naszej strony i zapozna się z naszą ofertą, jaką chcieliśmy mu przedstawić.

W różnych mediach sukces w konwersji mierzy się inaczej. Czasem wielkim sukcesem jest próg 30%, a kiedy indziej każdy rezultat poniżej 70% to porażka. Kluczową rolę odgrywa tu nie tylko budżet, ale i to, czy podeszliśmy do takiej reklamy w sposób wystarczająco kreatywny. Musimy czymś zaskoczyć widza.

Jak szukać klientów za pomocą call center?Jak szukać klientów za pomocą call center?Martyna Kowalska

Jak promować się w sieci za darmo?

Internet wciąż oferuje wiele możliwości bezpłatnej promocji. Można postawić na współprace barterowe ze znanymi twórcami. Nie jest to „za darmo” w klasycznym tego słowa rozumieniu, ale nie płacimy wtedy takiemu twórcy tradycyjnych pieniędzy, a raczej wręczamy nasz produkt.

W pełni za darmo — a na dodatek z sukcesami — można promować się w mediach społecznościowych. Facebook, Twitter, Instagram to raj dla osób kreatywnych. Jeśli odpowiednio przykujemy uwagę odbiorcy, szanse na sukces rosną bardzo szybko.

Raczej nie poleca się już tradycyjnej reklamy na forach internetowych czy grupach dyskusyjnych, czy w komentarzach. Mało kto do nich zagląda. Zresztą, moderacja wybranych serwisów raczej niezbyt przychylnie zapatruje się na reklamowanie się tam.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Automatyzacja marketingu w sieci

Kluczowe narzędzia dostarczają na przykład platformy social media. Dzięki nim można planować posty, a także gromadzić dane o interakcjach. Zwykle są to aplikacje w pełni darmowe, a przy tym coraz bardziej zaawansowane. Na pewno warto dać im szansę.

Po pewnym czasie będziemy musieli przejść na wyspecjalizowane aplikacje agregujące treści. Można z nich korzystać w ramach miesięcznych okresów abonamentowych. To świetne narzędzia, które w jednym miejscu pomagają prowadzić całe kampanie: od świata social mediów, po wysyłanie newsletterów, aż po publikację treści na wybranych stronach, jakimi zarządzamy na potrzeby naszej kampanii w internecie. Trudno w tym gronie o narzędzia darmowe, zwykle ich używanie wiąże się już z pewnym stałym wydatkiem.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!