Jak szukać klientów za pomocą call center?

Infolinie przeżywały swój renesans w pierwszej dekadzie XXI wieku. To właśnie wtedy można było najczęściej spotkać się z telefonami od osób, które chciały nam coś sprzedać lub zaoferować. Dziś, po wejściu w życie RODO, zasady funkcjonowania call center i tradycyjnych infolinii uległy sporym zmianom. Jak obecnie szukać klientów dzięki tym metodom komunikacji?

Jak szukać klientów za pomocą call center?
  • Martyna Kowalska
  • /
  • 21 kwietnia 2021

Call center a RODO

Pamiętajmy o tym, że wraz z wejściem w życie RODO, to klient, czyli osoba, do której zwykle dzwonili pracownicy call center, zwykle ma rację. To jego dane są kluczowe, a firma musi dysponować wieloma klarownymi zgodami z jego strony.

Każda działalność skupiająca się na call center, a więc i pośrednio przetwarzająca dane osobowe, musi je odpowiednio zabezpieczyć. Nie mogą one wpaść w niepowołane ręce pod groźbą ukarania wysoką grzywną ze strony UODO. Kary idące w miliony złotych nie dziwią w Polsce nikogo.

Właśnie dlatego zdecydowanie zaleca się dokładne zabezpieczenie call center przepisami, które jasno i klarownie regulowałyby każdy obszar działalności. W parze za tymi działaniami powinny pójść też szkolenia dla pracowników, z którymi nasi klienci będą mieć kontakt.

Call center a CTA

Wbrew pozorom jednym z najlepszych miejsc, które może otworzyć przed nami dostęp do wielu nowych klientów, jest internet, czyli — jak mogłoby się wydawać — największy konkurent tradycyjnych call center, bez względu na to, czy działających w Polsce, czy w innych państwach. Jak to możliwe?

Kluczową rolę odgrywa tak zwany przycisk CTA (Call To Action — czyli wezwanie do działania). Na czym polega zasada jego działania? W dużym skrócie rzecz ujmując, musimy przekonać internautę, by ten sam się z nami skontaktował.

Call to action musi opierać się na obietnicy, z której nasza firma może się wywiązać. Nie chcemy przecież wyjść na oszustów i narazić się na negatywny marketing szeptany, prawda? Obietnicą może być na przykład zaproszenie na darmowe szkolenie, jednak w tym celu internauta musi zamówić rozmowę telefoniczną z naszym centrum.

W ten sposób zyskujemy jego numer telefonu i prawo do kontaktu. W trakcie rozmowy musimy oczywiście wywiązać się z tej obietnicy, ale jednocześnie możemy napomknąć o produktach biznesowych, jakie oferuje firma lub zaoferować dopisanie do listy subskrypcyjnej, by stale wysyłać takiej osobie wybrane informacje drogą mailową.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Jak komunikować się z klientami biznesowymi?

Na pewnym etapie rozwoju firmy, call center może być jedyną sensowną opcją, by zachować płynność komunikacji z partnerami handlowymi, którzy do tej pory kontaktowali się na przykład z sekretariatem, który jednak ma w naszej działalności wiele innych zadań.

Jeśli widzimy, że ten moment w naszej firmie powoli się zbliża, to pora się na to zadanie odpowiednio przygotować. Ustalmy zakres funkcjonowania naszego biznesowego call center, a jednocześnie zrekrutujemy do tego zadania pracowników, którzy świetnie radzą sobie w kontaktach z klientem i potrafią nie tylko odpowiedzieć na jego wszystkie pytania, ale także sprzedać kolejny produkt. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej
Jak właściwie ustawić monitor w pracy?
zdrowie

Jak właściwie ustawić monitor w pracy?

Osoby, które na stałe pracują z tekstem lub po prostu spędzają dużo czasu przy pracy w biurze, powinny położyć szczególnie duży nacisk na właściwe ustawienie monitora. Na jakie elementy warto...

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!