Jak szukać klientów za pomocą call center?

Infolinie przeżywały swój renesans w pierwszej dekadzie XXI wieku. To właśnie wtedy można było najczęściej spotkać się z telefonami od osób, które chciały nam coś sprzedać lub zaoferować. Dziś, po wejściu w życie RODO, zasady funkcjonowania call center i tradycyjnych infolinii uległy sporym zmianom. Jak obecnie szukać klientów dzięki tym metodom komunikacji?

  • Martyna Kowalska
  • /
  • 21 kwietnia 2021

Call center a RODO

Pamiętajmy o tym, że wraz z wejściem w życie RODO, to klient, czyli osoba, do której zwykle dzwonili pracownicy call center, zwykle ma rację. To jego dane są kluczowe, a firma musi dysponować wieloma klarownymi zgodami z jego strony.

Każda działalność skupiająca się na call center, a więc i pośrednio przetwarzająca dane osobowe, musi je odpowiednio zabezpieczyć. Nie mogą one wpaść w niepowołane ręce pod groźbą ukarania wysoką grzywną ze strony UODO. Kary idące w miliony złotych nie dziwią w Polsce nikogo.

Właśnie dlatego zdecydowanie zaleca się dokładne zabezpieczenie call center przepisami, które jasno i klarownie regulowałyby każdy obszar działalności. W parze za tymi działaniami powinny pójść też szkolenia dla pracowników, z którymi nasi klienci będą mieć kontakt.

Call center a CTA

Wbrew pozorom jednym z najlepszych miejsc, które może otworzyć przed nami dostęp do wielu nowych klientów, jest internet, czyli — jak mogłoby się wydawać — największy konkurent tradycyjnych call center, bez względu na to, czy działających w Polsce, czy w innych państwach. Jak to możliwe?

Kluczową rolę odgrywa tak zwany przycisk CTA (Call To Action — czyli wezwanie do działania). Na czym polega zasada jego działania? W dużym skrócie rzecz ujmując, musimy przekonać internautę, by ten sam się z nami skontaktował.

Call to action musi opierać się na obietnicy, z której nasza firma może się wywiązać. Nie chcemy przecież wyjść na oszustów i narazić się na negatywny marketing szeptany, prawda? Obietnicą może być na przykład zaproszenie na darmowe szkolenie, jednak w tym celu internauta musi zamówić rozmowę telefoniczną z naszym centrum.

W ten sposób zyskujemy jego numer telefonu i prawo do kontaktu. W trakcie rozmowy musimy oczywiście wywiązać się z tej obietnicy, ale jednocześnie możemy napomknąć o produktach biznesowych, jakie oferuje firma lub zaoferować dopisanie do listy subskrypcyjnej, by stale wysyłać takiej osobie wybrane informacje drogą mailową.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Jak komunikować się z klientami biznesowymi?

Na pewnym etapie rozwoju firmy, call center może być jedyną sensowną opcją, by zachować płynność komunikacji z partnerami handlowymi, którzy do tej pory kontaktowali się na przykład z sekretariatem, który jednak ma w naszej działalności wiele innych zadań.

Jeśli widzimy, że ten moment w naszej firmie powoli się zbliża, to pora się na to zadanie odpowiednio przygotować. Ustalmy zakres funkcjonowania naszego biznesowego call center, a jednocześnie zrekrutujemy do tego zadania pracowników, którzy świetnie radzą sobie w kontaktach z klientem i potrafią nie tylko odpowiedzieć na jego wszystkie pytania, ale także sprzedać kolejny produkt. 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!