Ponad 878 milionów na e-usługi publiczne. Można już składać wnioski
Centrum Projektów Polska Cyfrowa (CPPC) uruchomiło nowy nabór w programie „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”. Rząd ma do rozdania ponad 878 milionów złotych. Dzięki realizacji nowych projektów możliwe będzie tworzenie i rozwijanie publicznych e-usług, które pozwolą obywatelom i przedsiębiorcom na załatwianie spraw urzędowych online. Ułatwi to korzystanie z usług niezależnie od lokalizacji, zarówno dla mieszkańców, jak i firm.
- Joanna Gościńska
- /
- 4 listopada 2024
Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji
W poniedziałek (4 listopada) Krzysztof Gawkowski, wicepremier i minister cyfryzacji oraz Wojciech Szajnar, dyrektor Centrum Projektów „Polska Cyfrowa” ogłosili nowy nabór w ramach programu „Wysoka jakość i dostępność e-usług publicznych”. Kwota do rozdania to ponad 878 milionów złotych.
– Rozwój e-usług publicznych to fundament nowoczesnej administracji, która nadąża za potrzebami obywateli i przedsiębiorców. Dzięki nowym projektom coraz więcej spraw będzie można załatwić online, bez barier czasu i miejsca. Zależy nam na tym, aby państwo było bliżej obywatela – dostępne, wygodne i przyjazne. Naszym celem jest poprawa jakości życia obywateli dzięki cyfryzacji – powiedział wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.
– Jako CPPC już od wielu lat dbamy o to, aby administracja publiczna była przyjazna i bezpieczna dla każdego obywatela. W latach 2014-2020 dzięki wsparciu z Funduszy Europejskich nasi Beneficjenci zrealizowali aż 56 projektów tworzących 233 e-usługi, z których korzystamy dzisiaj wszyscy – powiedział Wojciech Szajnar.
- Chcemy, aby każdy obywatel miał łatwy dostęp do informacji, a urzędnik mógł skupiać się na swojej pracy, nie na wydłużających się analogowych procesach. Działania z poprzednich lat kontynuujemy w ramach Funduszy Europejskich na Rozwój Cyfrowy. Serdecznie zachęcam wszystkich potencjalnych Beneficjentów do wzięcia udziału w naborze – do rozdysponowania mamy ponad 878 mln zł, które znacznie przyczynią się do stworzenia dostępnej i przyjaznej administracji – dodał.
Kto może starać się o pieniądze?
Celem obecnego naboru jest wyłonienie projektów, które będą wspierane finansowo w obszarze: usprawnienia procesów między podmiotami publicznymi a obywatelami i przedsiębiorcami, tworzenia oraz rozwijania nowoczesnych usług elektronicznych (w tym także wewnątrzadministracyjnych), cyfryzacji procesów zaplecza administracyjnego w jednostkach publicznych oraz wdrażania rozwiązań horyzontalnych, które podniosą efektywność administracji publicznej w całym kraju.
Wnioskodawcami mogą być jednostki administracji rządowej oraz ich jednostki podległe i nadzorowane, sądy, jednostki prokuratury, a także samorządy zawodowe. O dofinansowanie mogą się ubiegać również partnerstwa utworzone pomiędzy wymienionymi wyżej jednostkami oraz współpraca z przedsiębiorstwami, organizacjami pozarządowymi, instytutami Sieci Badawczej Łukasiewicz, uczelniami lub podmiotami leczniczymi, których organem założycielskim jest minister lub publiczna uczelnia medyczna.
Wysokość dofinansowania wynosi maksymalnie 100% wydatków kwalifikowalnych projektu, przy czym 79,71% pokrywane jest ze środków UE (EFRR), a pozostałe 20,29% to współfinansowanie krajowe z budżetu państwa. Wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem systemu dostępnego tutaj: https://lsi.cppc.gov.pl od 4 listopada 2024 r. do 10 stycznia 2025 r.
Zdjęcie: Ministerstwo Cyfryzacji
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?