Wyjdź poza schemat: oto nietypowe (a skuteczne) formy promocji!

Marketing już dawno temu wydoroślał i wyszedł z etapu rozdawania długopisów z logo firmy. Obecnie, by wyróżnić się na tle innych firm, trzeba wykazać się sporą kreatywnością. Na szczęście wciąż są takie obszary, gdzie można wyróżnić się stosunkowo niewielkim nakładem środków.

Wyjdź poza schemat: oto nietypowe (a skuteczne) formy promocji!
  • Michał Górecki
  • /
  • 9 sierpnia 2021

Co wyróżnia dobry marketing?

Wbrew pozorom nie chodzi o budżet działu promocji. Owszem, odgrywa on pewne znaczenie, jednak praktyka wielu działalności gospodarczych pokazuje, że bardzo łatwo można przepalać bardzo duże kwoty, nie osiągając przy tym wymiernych efektów finansowych.

Dlaczego tak się dzieje? Podstawowym błędem jest adresowanie kampanii do wszystkich. Niestety, ale kiedy chcemy komunikować się ze wszystkimi, to w praktyce niemal zawsze trafiamy w próżnię. Żadna z grup docelowych nie poczuje się „osobiście zainteresowana” tym, co mamy do zaoferowania.

Pozwala to stwierdzić, że warto poświęcić odpowiednio dużo czasu i dokładnie wytypować odbiorców. Kobiety w wieku 20-30 lat raczej nie będą dobrym odbiorcą dla firmy, która produkuje złączki paliwowe oraz węże pożarnicze. Podobne przykłady można zresztą mnożyć.

Kolejnym etapem — po wytypowaniu kilku najlepiej rokujących grup — jest przeanalizowanie tego, czy te osoby mogą skorzystać z naszych usług. Jeśli prowadzimy sprzedaż na miejscu, na przykład w Katowicach, to adresowanie kampanii na całą Polskę to gigantyczne nieporozumienie. 

W tym miejscu docieramy do kolejnej kwestii, o której firmy często zapominają. Mowa tu o skrupulatnym wytypowaniu mediów, za pomocą których będziemy się promować. Czasem wystarczy lokalna rozgłośnia radiowa, jednak o wiele lepiej inwestować też równolegle w przestrzeń wirtualną. Dlaczego? Bo jest to uniwersalny nośnik, który na dodatek bardzo precyzyjnie pozwala dotrzeć do konkretnych osób. Wystarczy skorzystać z Google Ads lub Facebook Ads. 

Coś więcej niż długopisy czy notesy

Dobry marketing musi opierać się na kilku filarach. Jednym z nich jest kryterium atrakcyjności. Nasza firma powinna wzbudzać pozytywne skojarzenia, by klienci docenili to, co nasza działalność robi na przykład dla lokalnej społeczności.

Jak się reklamować na Instagramie?Jak się reklamować na Instagramie?Michał Górecki

Warto pomyśleć o gadżetach ekologicznych, wsparciu lokalnego klubu sportowego, a także o tak nietypowych modelach promocji, jak nasadzenia drzew. Ekologia jest trendy i nic nie wskazuje na to, by ten trend w bliskiej przyszłości miał się zakończyć.

Jeżeli jesteś administratorem danych lub IOD

możesz liczyć na nasze wsparcie w zakresie RODO w Twojej firmie

Alternatywną metodą, która świetnie łączy promocję z działaniami na rzecz lokalnej społeczności może być też ufundowanie stałej liczby posiłków dla osób z domów pomocy społecznej czy wsparcie domów kombatanta. To nieoczywiste metody promocji, o których na pewno będzie głośno.

Jak sprawdzić skuteczność kampanii?

Wbrew pozorom, wzrost sprzedaży nie jest jedynym skutecznym miernikiem. Owszem, działalnościom gospodarczym najbardziej zależy właśnie na nim, jednak wartom docenić też inne kwestie: wzrost rozpoznawalności firmy, a także konwersję, czyli ilość artykułów poświęconych naszej firmie na przykład w lokalnych mediach: stacjach telewizyjnych, radio czy portalach internetowych.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Czy ten artykuł był przydatny?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!