Google uderza w reklamowe fake newsy
Google przedstawiło coroczny raport o bezpieczeństwie reklam — Ads Safety Report 2021. Poinformowało między innymi o zakazie umieszczania w reklamach lub monetyzacji na platformach treści nawołujących do przemocy lub zaprzeczających tragicznym wydarzeniom.

- Mikołaj Frączak
- /
- 5 maja 2022
Bezpieczeństwo użytkowników
Bezpieczeństwo użytkowników to dla nas najważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji dotyczących reklam i monetyzacji treści na naszych platformach. Tysiące Googlersów pracuje przez całą dobę, żeby przeciwdziałać niewłaściwemu wykorzystaniu naszego ekosystemu reklamowego i dbać o bezpieczeństwo naszych użytkowników i użytkowniczek, firm i wydawców. — Wykonujemy tę niezbędną pracę, ponieważ internet oparty na reklamach oznacza, że każdy może uzyskać dostęp do niezbędnych informacji – czytamy w raporcie Google.
- W 2021 roku, wdrożyliśmy politykę ostrzeżeń za powtarzające się naruszenia zasad, która ma na celu pociągnięcie reklamodawców do większej odpowiedzialności. Dodaliśmy lub zmieniliśmy ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców; w tym zasadę zakazującą twierdzeń negowania zmian klimatycznych oraz certyfikat dla dostawców ubezpieczeń zdrowotnych w USA, zgodnie z którym dopuszczamy jedynie reklamy od giełd państwowych, własnych dostawców i licencjonowanych brokerów – informuje raport.
W 2021 roku, usunięto ponad 3,4 miliarda reklam, ograniczono zasięg ponad 5,7 miliarda reklam i zawieszono ponad 5,6 miliona kont reklamodawców. — Zablokowaliśmy lub ograniczyliśmy również wyświetlanie reklam na 1,7 miliarda stron wydawców i podjęliśmy działania w zakresie egzekwowania zasad na około 63 tysiącach witryn wydawców – informują przedstawiciele Google.
Reakcja na wojnę w Ukrainie
Mimo że wydany raport obejmuje wyłącznie 2021 rok, Google przedstawiło jakie działania podjęto w reakcji na wojnę w Ukrainie, która ma niezwykle istotne znaczenie dla wielu osób na całym świecie. — Nadaliśmy zatem temu zdarzeniu status “o charakterze wrażliwym”, aby zapewnić, że wyświetlane reklamy nie będą czerpać zysków z tej sytuacji lub jej wykorzystywać. Działanie to miało uzupełniać nasze obowiązujące od dłuższego czasu zasady zakazujące umieszczania w reklamach lub monetyzacji na naszych platformach treści nawołujących do przemocy lub zaprzeczających tragicznym wydarzeniom – informuje Google.
SMS od urzędu skarbowego? Lepiej nie odpowiadaćMikołaj Frączak
Podjęto również szereg innych czynności, zmierzających do wstrzymania większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymano wyświetlanie reklam w Rosji i reklam od rosyjskich reklamodawców oraz zawieszono monetyzację finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na naszych platformach.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
- Do tej pory, na naszych platformach zablokowaliśmy ponad 8 milionów reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, egzekwując zasady wydarzeń “o charakterze wrażliwym” i usunęliśmy z naszych platform reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych – informuje Google.
Zawieszenie trzy razy większej liczby kont reklamodawców
Jak wskazano w Raporcie za rok 2020, w trakcie pandemii Google zaobserwował wzrost liczby nieuczciwych praktyk stosowanych przez reklamodawców. W 2021 roku, trend ten utrzymał się, a ponadto stwierdzono, że metody działania tej grupy stały się bardziej wyrafinowane, skala działania wzrosła, a co więcej — używa ona różnorodnych taktyk, aby uniknąć wykrycia. Obejmowało to tworzenie tysięcy kont jednocześnie i stosowanie technik, takich jak maskowanie i manipulowanie tekstem, aby pokazać naszym moderatorom i moderatorkom oraz systemom inną treść reklam niż ta, która następnie byłaby pokazana użytkownikom i użytkowniczkom, co utrudniało wykrywanie tych treści oraz egzekwowanie naruszeń.
Uniemożliwienie monetyzacji
W roku 2021, Google podwoiło wysiłki w celu ograniczania nierzetelnych treści. Zablokowano reklamy na ponad 500 tysiącach stron, które naruszały nasze zasady w zakresie szkodliwych twierdzeń dotyczących zdrowia w kontekście COVID-19 oraz twierdzeń zawierających ewidentną nieprawdę, które mogłyby podważać zaufanie i zmniejszać frekwencję w czasie wyborów. Pod koniec ubiegłego roku, wprowadzono również nowe zasady dotyczące nierzetelnych deklaracji, które zabraniają publikowania treści sprzecznych z konsensusem naukowym dotyczącym istnienia i przyczyn zmian klimatycznych.
- Skoncentrowaliśmy się na zapobieganiu nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, co było szczególnie istotne w 2021 roku w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów pierwszej potrzeby, takich jak maseczki. Od początku pandemii COVID-19, zablokowaliśmy ponad 160 milionów takich reklam. W ubiegłym roku, wsparliśmy także lokalne organizacje pozarządowe i rządy kwotą 250 milionów dolarów w ramach Ad Grants, aby pomóc ludziom w dotarciu do rzetelnych informacji na temat szczepionek – informuje Google.
Źródło: Google
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?