Google uderza w reklamowe fake newsy

Google przedstawiło coroczny raport o bezpieczeństwie reklam — Ads Safety Report 2021. Poinformowało między innymi o zakazie umieszczania w reklamach lub monetyzacji na platformach treści nawołujących do przemocy lub zaprzeczających tragicznym wydarzeniom.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 5 maja 2022

Bezpieczeństwo użytkowników

Bezpieczeństwo użytkowników to dla nas najważniejszy czynnik w podejmowaniu decyzji dotyczących reklam i monetyzacji treści na naszych platformach. Tysiące Googlersów pracuje przez całą dobę, żeby przeciwdziałać niewłaściwemu wykorzystaniu naszego ekosystemu reklamowego i dbać o bezpieczeństwo naszych użytkowników i użytkowniczek, firm i wydawców. — Wykonujemy tę niezbędną pracę, ponieważ internet oparty na reklamach oznacza, że każdy może uzyskać dostęp do niezbędnych informacji – czytamy w raporcie Google.

- W 2021 roku, wdrożyliśmy politykę ostrzeżeń za powtarzające się naruszenia zasad, która ma na celu pociągnięcie reklamodawców do większej odpowiedzialności. Dodaliśmy lub zmieniliśmy ponad 30 zasad dla reklamodawców i wydawców; w tym zasadę zakazującą twierdzeń negowania zmian klimatycznych oraz certyfikat dla dostawców ubezpieczeń zdrowotnych w USA, zgodnie z którym dopuszczamy jedynie reklamy od giełd państwowych, własnych dostawców i licencjonowanych brokerów – informuje raport.

W 2021 roku, usunięto ponad 3,4 miliarda reklam, ograniczono zasięg ponad 5,7 miliarda reklam i zawieszono ponad 5,6 miliona kont reklamodawców. — Zablokowaliśmy lub ograniczyliśmy również wyświetlanie reklam na 1,7 miliarda stron wydawców i podjęliśmy działania w zakresie egzekwowania zasad na około 63 tysiącach witryn wydawców – informują przedstawiciele Google.

Reakcja na wojnę w Ukrainie

Mimo że wydany raport obejmuje wyłącznie 2021 rok, Google przedstawiło jakie działania podjęto w reakcji na wojnę w Ukrainie, która ma niezwykle istotne znaczenie dla wielu osób na całym świecie. — Nadaliśmy zatem temu zdarzeniu status “o charakterze wrażliwym”, aby zapewnić, że wyświetlane reklamy nie będą czerpać zysków z tej sytuacji lub jej wykorzystywać. Działanie to miało uzupełniać nasze obowiązujące od dłuższego czasu zasady zakazujące umieszczania w reklamach lub monetyzacji na naszych platformach treści nawołujących do przemocy lub zaprzeczających tragicznym wydarzeniom – informuje Google.

SMS od urzędu skarbowego? Lepiej nie odpowiadaćSMS od urzędu skarbowego? Lepiej nie odpowiadaćMikołaj Frączak

Podjęto również szereg innych czynności, zmierzających do wstrzymania większej części działalności handlowej na terytorium Federacji Rosyjskiej, wstrzymano wyświetlanie reklam w Rosji i reklam od rosyjskich reklamodawców oraz zawieszono monetyzację finansowanych przez państwo mediów rosyjskich na naszych platformach.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

- Do tej pory, na naszych platformach zablokowaliśmy ponad 8 milionów reklam nawiązujących do wojny w Ukrainie, egzekwując zasady wydarzeń “o charakterze wrażliwym” i usunęliśmy z naszych platform reklamy z ponad 60 finansowanych przez państwo portali medialnych – informuje Google.

Zawieszenie trzy razy większej liczby kont reklamodawców

Jak wskazano w Raporcie za rok 2020, w trakcie pandemii Google zaobserwował wzrost liczby nieuczciwych praktyk stosowanych przez reklamodawców. W 2021 roku, trend ten utrzymał się, a ponadto stwierdzono, że metody działania tej grupy stały się bardziej wyrafinowane, skala działania wzrosła, a co więcej — używa ona różnorodnych taktyk, aby uniknąć wykrycia. Obejmowało to tworzenie tysięcy kont jednocześnie i stosowanie technik, takich jak maskowanie i manipulowanie tekstem, aby pokazać naszym moderatorom i moderatorkom oraz systemom inną treść reklam niż ta, która następnie byłaby pokazana użytkownikom i użytkowniczkom, co utrudniało wykrywanie tych treści oraz egzekwowanie naruszeń.

Uniemożliwienie monetyzacji

W roku 2021, Google podwoiło wysiłki w celu ograniczania nierzetelnych treści. Zablokowano reklamy na ponad 500 tysiącach stron, które naruszały nasze zasady w zakresie szkodliwych twierdzeń dotyczących zdrowia w kontekście COVID-19 oraz twierdzeń zawierających ewidentną nieprawdę, które mogłyby podważać zaufanie i zmniejszać frekwencję w czasie wyborów. Pod koniec ubiegłego roku, wprowadzono również nowe zasady dotyczące nierzetelnych deklaracji, które zabraniają publikowania treści sprzecznych z konsensusem naukowym dotyczącym istnienia i przyczyn zmian klimatycznych.

- Skoncentrowaliśmy się na zapobieganiu nadużyciom w reklamach związanych z pandemią COVID-19, co było szczególnie istotne w 2021 roku w kontekście twierdzeń dotyczących szczepionek, testów i zawyżania cen materiałów pierwszej potrzeby, takich jak maseczki. Od początku pandemii COVID-19, zablokowaliśmy ponad 160 milionów takich reklam. W ubiegłym roku, wsparliśmy także lokalne organizacje pozarządowe i rządy kwotą 250 milionów dolarów w ramach Ad Grants, aby pomóc ludziom w dotarciu do rzetelnych informacji na temat szczepionek – informuje Google.

Źródło: Google

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!