Asystent głosowy przeanalizuje płatności kartą
Użytkownicy IKO w banku PKO BP mogą poprosić Asystenta głosowego, aby pokazał analizę ich wydatków u wskazanego sprzedawcy.

- Mikołaj Frączak
- /
- 15 kwietnia 2022
Na wykresie zobaczą, ile wydali płacąc kartą, np. w konkretnej sieci handlowej lub na stacji paliw. Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego ma już ponad pół miliona użytkowników.
Od 14 kwietnia użytkownicy aplikacji mobilnej IKO mogą za pomocą Asystenta głosowego podsumować i przeanalizować swoje wydatki kartą u konkretnego sprzedawcy. Jeśli klient płacił w różnych punktach należących do jednego sprzedawcy, Asystent głosowy w IKO podsumuje te wydatki na poziomie całej sieci (np. kilka stacji paliw tej samej firmy). Analiza może obejmować różne okresy (od jednego miesiąca do roku) i wszystkie konta klienta.Od września ubiegłego roku za pomocą Asystenta głosowego w IKO, klienci mogą sprawdzić, ile wydają na zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy czy wypłaty z bankomatów.
Przeprowadzenie takiej analizy wydatków jest bardzo proste – aby zobaczyć podsumowanie wystarczy zapytać Asystenta „ile wydałem na stacji X w ostatnim roku?” albo napisać „pokaż wydatki w Y w ostatnich 3 miesiącach”. Użytkownik IKO musi podać Asystentowi nazwę albo markę: sieci handlowej, cukierni, stacji paliw, restauracji lub innego sprzedawcy. Może zrobić to w jednym zdaniu lub zacząć od prostego „ile wydaję” i odpowiadać na pytania Asystenta. Analiza obecnie uwzględnia wydatki dokonane za pomocą kart płatniczych (debetowych i kredytowych), nie obejmuje przelewów wykonanych z konta oraz płatności w obcej walucie.
W przyszłości będzie można przeanalizować za pomocą Asystenta głosowego IKO kategorie i podkategorie wydatków, czyli sprawdzić i porównać ile pieniędzy użytkownik przeznaczył np.: na paliwo, artykuły spożywcze czy zakup odzieży. Bank planuje też rozszerzenie tej funkcji o kolejne typy transakcji, np.: przelewy, możliwość zobaczenia pełnej, szczegółowej listy operacji z danego sklepu oraz analizę i porównanie wydatków u kilku sprzedawców.
Seria realme 9 Pro debiutuje na rynku. Flagowy aparat w smartfonach ze średniej półkiMikołaj Frączak
Z Asystentem głosowym w IKO użytkownicy aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego mogą rozmawiać już od ponad półtora roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 1,4 mln rozmów z klientami, obecnie jest to około 90 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 2,8 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 300 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma już ponad pół miliona unikalnych użytkowników.
Od września 2021 roku Asystent głosowy w IKO umożliwia skorzystanie z narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi.Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydajemy na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności.
Druga informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie — w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w formie mówionej i tekstowej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?