Małe firmy atakowane poprzez Instagram, a operatorzy nic z tym nie robią

Przedstawiciele małego biznesu zwracają uwagę na nasilające się cyberataki za pośrednictwem mediów społecznościowych. Narzekają jednocześnie, że trudno im uzyskać pomoc od operatorów serwisów.

  • Anna Malinowska
  • /
  • 9 sierpnia 2022

Australijski serwis The Age pisze o coraz częstszych atakach cybernetycznych na właścicieli małych firm. Hakerzy próbują uzyskać dostęp do Instagrama, by później zablokować to konto. Przedsiębiorca musi ponosić koszty stworzenia nowego profilu.

Ataki na media społecznościowe

Ataki nasilają się. Jednym z najczęściej stosowanych sposobów jest wysyłanie zainfekowanego adresu e-mail z prośbą o weryfikację dostępu do konta. W przypadku gdy nieświadomy niczego przedsiębiorca, przekaże takie dane, konto social mediowe przechodzi we władanie przestępców.

To szczególnie duży problem dla właścicieli firm, których działalność opiera się na promowaniu produktów i usług w mediach społecznościowych.

Jak pisze serwis The Age przedsiębiorcy skarżą się przede wszystkim na to, że po tym jak zainwestuje się sporo czasu i pieniędzy w stworzenie dobrze prosperujących profili w mediach społecznościowych i zdarzy się, że zostanie ono zablokowane, trzeba wszystko zaczynać od nowa.

Według ekspertów, cytowanych przez serwis, giganci mediów społecznościowych nie chcą wspierać użytkowników (głównie przedsiębiorców).

Już niedługo platformy takie jak Facebook, Instagram i Twitter mają być zmuszone do zapewnienia pomocy personelu za pośrednictwem infolinii. Obecnie Meta (dawny Facebook) nie ma numeru telefonu dla wsparcia, a użytkownicy w przypadku sporu są zmuszeni do kontaktów poprzez boty.

Zdaniem ekspertów operatorom mediów społecznościowych łatwo odzyskać zhakowane konta ale ze względu na konieczność zatrudnienia konsultantów, nie są skłonne by to robić.

Phishing w weekendy

Właściciele firm często otrzymują maile od cyberprzestępców wieczorami lub w weekendy, kiedy ich czujność związana z tematami biznesowymi jest niższa.

Meta tłumaczy, że techniki phishingu są zawsze te same. Niezależnie od tego, czy cyberprzestępcy chcą uzyskać dostęp do profilu konta Facebook, czy Instagram albo youtube to od użytkownika zależy jak będzie chronił swoje konto.

Tylko w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Australijczycy ponieśli straty wyceniane na prawie 300 milionów dolarów spowodowane oszustwami internetowymi. Phishing jest najczęściej zgłaszanym oszustwem w całym kraju.

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Eksperci cyberbezpieczeństwa stwierdzają, że wciąż świadomość cyberzagrożeń jest bardzo niska. Powinniśmy w mentalności zakodować, że tak jak zamykamy w domach drzwi i ona, tak samo powinniśmy zabezpieczać sprzęty elektroniczne.

Jak ograniczyć ryzyko ataku?

Przede wszystkim musimy być wyczuleni na to by tworzyć kopie zapasowe plików, używać skomplikowanych haseł, często je zmieniać, korzystać z uwierzytelniania wieloskładnikowego, czyli elektronicznej metody weryfikacji, która wymaga powiązania z dwoma lub więcej urządzeniami.


Inne sposoby to każdorazowe logowanie się bezpośrednio na platformach społecznościowych poprzez aplikację albo wpisywanie adresu URL przez przeglądarkę.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!