Nike będzie "produkował" i sprzedawał cyfrowe buty?

Firma Nike ogłosiła przejęcie RTFKT, wiodącej marki, która wykorzystuje najnowocześniejsze innowacje, aby dostarczać przedmioty kolekcjonerskie nowej generacji, czyli NFT.

  • Mikołaj Frączak
  • /
  • 20 grudnia 2021

Nike i cyfrowe buty NFT

Zdaniem Nike przejęcie to jest kolejnym krokiem, który przyspiesza cyfrową transformację firmy i tworzyć rozwiązania na styku sportu, kreatywności, gier i kultury.Założona w 2020 roku przez Benoita Pagotto, Chrisa Le i Stevena Vasileva, RTFKT jest pionierską i innowacyjną marką, która na nowo definiuje granice wartości fizycznej i cyfrowej, aby służyć szerokiej społeczności twórców.

Firma wykorzystuje najnowsze silniki gier, NFT, uwierzytelnianie blockchain i rozszerzoną rzeczywistość, aby tworzyć jedyne w swoim rodzaju wirtualne produkty i doświadczenia.Jednym z produktów, jakie wypromowała firma były cyfrowe sneakersy marki Adidas w formie NFT. Jak informuje serwis The Verge RTFKT twierdzi, że w lutym 2021 roku, w ramach współpracy z nastoletnim artystą FEWOCiOUS, udało się sprzedać około 600 par butów NFT w ciągu zaledwie sześciu minut, osiągając ponad 3,1 miliona dolarów wpływu. Wydaje się, że Nike poprzez przejęcie firmy, również planuje wsparcie dla swojej produkcji rzeczywistej poprzez sprzedaż wirtualnych butów.

Czym jest cyfrowy token NFT

NFT to nic innego, jak certyfikat posiadania określonego produktu, dobra bądź udziału. Certyfikat jest autentyczny, może być wydrukowany lub podpisany. Podobnie jak jego wartość, wyrażona w złotówkach, dolarach czy bitcoinach. Natomiast produkt, jaki reprezentuje, zazwyczaj jest wirtualny, nierzadko w wersji cyfrowej.Tokeny NFT mogą mieć pokrycie w fizycznym produkcie, lub być tylko wirtualnym zapisem.

Rewolucja NFT. Czym jest niewymienialny cyfrowy token?Rewolucja NFT. Czym jest niewymienialny cyfrowy token?Mikołaj Frączak

Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

Ten pierwszy typ nie budzi żadnych kontrowersji, ponieważ jest swoistym certyfikatem posiadania określonego produktu, dobra bądź udziału. Zabezpieczenie typu blockchain zapewnia bezpieczeństwo i utrzymanie prawa do NFT, zaś za jego wartość odpowiada rynek.

Rewolucja NFT

Coraz więcej firm jest zainteresowanych rozwiązaniami cyfrowych produktów sprzedawanych nie tylko jak do tej pory w grach. Rośnie rynek stworzonych przez firmy technologiczne cyfrowych artefaktów. Rośnie też grono zainteresowanych ich zakupem.Niedawno Real Madryt wyemitował inteligentne bilety NFT w systemie Flow, które mogą być pobierane i wymieniane przez fanów na całym świecie.

Cyfrowy token umożliwia wybranym kibicom i partnerom zdobycie ekskluzywnych nagród na podstawie właśnie takiego biletu. Osoby te mogą następnie wymienić posiadaną walutę cyfrową, za pomocą której uzyskają dostęp do ekskluzywnych, inteligentnych rozwiązań.Kilka dni temu z kolei deweloper Metaverse Republic Realm sprzedał The Metaflower NFT Super Mega Yacht jako część swojej nowej kolekcji Fantasy. Nie byłoby w tym nic zaskakującego gdyby nie fakt, że jacht, o którym piszemy to tylko wizualizacja cyfrowa.

Co więcej, jacht został opłacony przez nowego nabywcę w kryptowalucie Ethereum, dokładnie za kwotę 149 ETH. W przeliczeniu na dolary to ponad 650 tysięcy, czyli lekko licząc ponad 2,7 miliona złotych. Dodatkowo zakup został przeprowadzony w cyfrowej rzeczywistości metaverse pod nazwą The Sandbox.

Czy wkrótce będziemy kupować ubrania, czy buty tak jak skórki do broni w grach komputerowych, tylko po to, aby je posiadać, pochwalić się, a potem odłożyć na wirtualną półkę w aplikacji? To się wkrótce okaże.

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia o którym mowa w akrtykule?

Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!