Osobista granica w Horizon Worlds czyli pierwsze problemy metawersum
Meta (Facebook) wprowadza osobistą granicę dla awatarów po ataku na jedną z użytkowniczek gry Horizon Worlds. To tylko wierzchołek góry lodowej, jak czeka nas w metawersum.

- Michał Górecki
- /
- 7 lutego 2022
Horizon Worlds to gra na gogle Oculus, czyli realizowana w ramach rzeczywistości wirtualnej. Kilka tygodni temu w grze zdarzył się dosyć przykry wypadek. Jedna z grających kobiet była napastowana podczas gry, werbalnie i wizualnie poprzez inne awatary — tzn. innych graczy. Szef Horizon postanowił przedstawić włąsnie sposób na wykluczenie tego typu sytuacji z gry.
Horizon Worlds z osobista granicą
- Dzisiaj ogłaszamy osobistą granicę dla światów i miejsc w Horizon. Granica osobista zapobiega zbliżaniu się awatarów do określonej odległości od siebie, tworząc więcej osobistej przestrzeni dla ludzi i ułatwiając unikanie niechcianych interakcji. Granica osobista zacznie się dzisiaj rozwijać wszędzie w światach Horizon i miejscach Horizon i domyślnie sprawi, że poczujesz się, jakby odległość między twoim awatarem a innymi postaciami wynosiła prawie 4 stopy. Z biegiem czasu będziemy nadal wprowadzać ulepszenia, gdy dowiemy się, jak wpływa to na doświadczenia ludzi – napisał Vivek Sharma, Vice President, Horizon.
Osobista granica w grze — jak to działa?
Granica osobista uniemożliwia komukolwiek wtargnięcie do przestrzeni osobistej Waszego awatara. Jeśli ktoś spróbuje wejść do granicy osobistej, system zatrzyma ruch — Nie poczujesz tego — nie ma dotykowej informacji zwrotnej – tłumaczy Vivek Sharma.
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Facebook stworzy internet w wersji „metaverse”. Co to oznacza dla użytkowników?Mikołaj Frączak
Wyznaczanie nowych norm dla społecznościowej rzeczywistości wirtualnej
Celowo domyślnie włączamy opcję „osobista granica”, ponieważ uważamy, że pomoże to w ustaleniu norm behawioralnych — a to jest ważne w przypadku stosunkowo nowego medium, takiego jak VR. W przyszłości zbadamy możliwość dodania nowych elementów sterujących i zmian w interfejsie użytkownika, takich jak umożliwienie ludziom dostosowania rozmiaru ich osobistej granicy – poinformował ekspert.
Jeszcze długa droga do realizacji świata idealnego
Rzeczywistość wirtualna może i powinna być dla każdego. Firmy nieustannie pracują nad poprawą doświadczenia ludzi w VR, zbierając opinie od społeczności. — Wierzymy, że Personal Boundary czyli granica osobista jest mocnym przykładem tego, jak VR może pomóc ludziom w wygodnej interakcji. To ważny krok, ale przed nami jeszcze dużo pracy. Będziemy nadal testować i odkrywać nowe sposoby, aby pomóc ludziom czuć się komfortowo w VR – tłumaczył Vivek Sharma
Warto pamiętać, że granica osobista nie będzie widoczna, na ekranie.
Nowe stare problemy wirtualnej rzeczywistości
Nie ma wątpliwości że VR, rozszerzona czy wirtualna rzeczywistość jak również zbudowane dzięki nim metawersum zarówno od Facebooka, Microsoftu czy innych firm podejmujących ten temat nie będzie pozbawione znanych nam zachowań ze świata rzeczywistego. Tak dobrze znane nam ataki cyberprzestępców będą tak samo a może bardziej groźne w świecie realnym jak i wirtualnym. Hejt znany z sieci także przeniesie się do metawersum, może będzie nawet bardziej dotkliwy i niebezpieczny.
Można uznać, że dobrze się stało, że na tym etapie pojawił się pierwsze przejawy przemocy, w tym wirtualnego gwałtu jak to miało miejsce w Horizon Worlds. Dzięki temu firmy mają jasną odpowiedź na to, że wszystkich użytkowników świata wirtualnego należy bezwzględnie chronić. Natomiast przestępców, także tych wirtualnych – karać. Niestety podobne przykłady przestępstw czy naruszeń będą w przyszłości zapewne jeszcze nie raz się pojawiały w wirtualnym świecie. Ważne, aby firmy reagowały na nie jak najszybciej.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?