"Rodzice na TikToku" - nowa kampania chińskiej platformy

TikTok prowadzi akcję pod hasztagiem #ParentsofTikTok. Cel? Chińska platforma chce stworzyć przestrzeń do wymiany doświadczeń dla rodziców.  

  • Joanna Gościńska
  • /
  • 10 listopada 2023

TikTok nie tylko dla dzieci

Z TikToka korzystają osoby w różnym wieku: 25% aktywnych użytkowników TikToka w USA to osoby w wieku 10-19 lat. Z kolei 22,4% użytkowników aktywnie korzystających z TikToka ma 20-29 lat. Kolejną grupą wiekową są osoby w wieku 30-39 lat, które stanowią 21,7% aktywnych użytkowników.

Dane te obalają więc obalają tezę, że z TikTok to platforma tylko dla dzieci i młodzieży.  Sam TikTok również zauważył, że po chińską aplikację coraz częściej sięga nie tylko pokolenie Z, ale także rodzice tych najmłodszych użytkowników. Dlatego, aby nawiązać kontakt ze starszą grupą odbiorców, TikTok ogłosił nową kampanię „Rodzice TikToka”.

TikTok z treściami dla rodziców

„Do stycznia będziemy współpracować z grupą twórców dla rodziców, organizować warsztaty społecznościowe i tworzyć przewodnik TikTok dla wszystkich rodziców, którzy dopiero zaczynają korzystać z platformy, którzy chcą odkryć społeczność TikTok i dowiedzieć się więcej o bezpieczeństwie w Internecie” – czytamy w komunikacie TikToka.

KE pyta Metę i TikToka jak zapobiegają dezinformacjiKE pyta Metę i TikToka jak zapobiegają dezinformacjiJoanna Gościńska


Wyciekły w Twojej firmie dane osobowe

możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODO

W ramach aktywacji TikTok będzie udostępniał szereg treści przeznaczonych dla rodziców, do których będzie można uzyskać dostęp za pośrednictwem nowego hasztaga #ParentsofTikTok w aplikacji. „To centrum będzie ulubionym miejscem dla każdego rodzica lub głównego opiekuna, który chce znaleźć swoją społeczność” – zapewnia TikTok.

Ponad 44 miliardy wyświetleń

Przez ponad miesiąc (akcja rozpoczęła się w październiku) hasztag #ParentsofTikTok zgromadził już ponad 44 miliardy wyświetleń treści, a inne, w tym #Parents (71,6b), #NewBorn (43,4b), #FirstTimeMom (15,7b) i #BabyTips (1,5b) również odnotowują duże zaangażowanie. TikTok to serwis internetowy, którego główna funkcja polega na możliwości publikowania krótkich materiałów wideo. Stworzona przez chińskie przedsiębiorstwo ByteDance 20 września 2016. Dostępny w kilkudziesięciu wersjach językowych.

Liczba użytkowników (w kwietniu 2020) wyniosła dwa miliardy, była to najczęściej pobierana aplikacja na świecie 41% użytkowników TikToka jest w wieku od 16 do 24 lat. W Polsce (w 2020) 90% użytkowników aplikacji stanowiły osoby w wieku poniżej 18 lat. 66% posiadaczy kont było użytkownikami aktywnymi (publikującymi treści).

We wrześniu 2017 przedsiębiorstwo ByteDance, będące właścicielem TikToka, przejęło za cenę miliarda USD popularną w Europie i Stanach Zjednoczonych konkurencyjną aplikację musical.ly.

Cyfrowa rewolucja w polskiej edukacjiCyfrowa rewolucja w polskiej edukacji Monika Świetlińska

W sierpniu 2023 firma ogłosiła, że zaczyna działać również na rynku e-commerce – TikTok będzie posiadał własny sklep, w którym zaoferuje towary produkowane w Chinach. Będzie konkurował z takimi gigantami, jak Amazon czy Shein. W 2023 roku zapowiedziano również wprowadzenie możliwości oznaczania przez użytkowników danych treści jako wygenerowanych przez sztuczną inteligencję.

 

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu ponownie!
Jeżeli podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach społecznościowych.

Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?

Najnowsze tematy

WSPÓŁPRACA

Blogi tematyczne

Prawo konsumenckie 2021
Blog prawa e-commerce
Prawo konsumenckie
Security Magazine
Poradnik: wszystko o zgodzie RODO i obowiązkach informacyjnych RODO
Kliknij aby wrócić do strony głównej

Newsletter

Bądźmy w kontakcie! Zapisz się na newsletter, a raz na jakiś czas wyślemy Ci powiadomienie o najważniejszych artykułach. Dla subskrybentów newslettera przygotowujemy specjalne wydarzenia np. webinaria. Nie pożałujesz!