Stłuczka pod okiem sztucznej inteligencji
Firma Beesafe wykorzysta sztuczną inteligencję do oceny szkód komunikacyjnych, by rozstrzygać roszczenia w ciągu kilku minut.
- Mikołaj Frączak
- /
- 19 maja 2022
Ubezpieczyciele sięgają po sztuczną inteligencję
Beesafe, należąca do grupy Vienna Insurance Group (VIG), wykorzysta sztuczną inteligencję firmy Tractable do natychmiastowej oceny uszkodzeń samochodów i szacowania kosztów naprawy. W stosownych przypadkach, ocena przedstawiona przez sztuczną inteligencję posłuży Beesafe do złożenia ubezpieczonym klientom ofert natychmiastowych wypłat odszkodowań. Dzięki temu decyzje dotyczące roszczeń będzie można podjąć w ciągu kilku minut – nawet podczas pierwszego kontaktu z klientem.
Jak będzie działać SI w Beesafe?
możemy Ci pomóc w analizie i zgłoszeniu do UODOWyciekły w Twojej firmie dane osobowe
Beesafe, część Vienna Insurance Group (VIG), wykorzysta na polskim rynku sztuczną inteligencję do tworzenia wycen szkód pojazdów i natychmiastowego przygotowania oferty wypłaty odszkodowania. W tym celu Beesafe zastosuje rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji opracowane przez firmę Tractable, które szczegółowo ocenia uszkodzenia pojazdu w oparciu o zdjęcia przesyłane za pośrednictwem aplikacji internetowej. Za pomocą sztucznej inteligencji, w ciągu kilku sekund, aplikacja sporządza ocenę szkód, często bez potrzeby dalszej weryfikacji.
Natychmiastowa oferta odszkodowań
W stosownych przypadkach Beesafe wykorzysta ocenę przedstawioną przez sztuczną inteligencję do złożenia klientom natychmiastowych ofert odszkodowań. Dzięki temu decyzje dotyczące roszczeń będzie można podjąć w ciągu kilku minut – nawet podczas pierwszego kontaktu z klientem. Beesafe przewiduje, że za pomocą tej technologii możliwe będzie rozstrzygnięcie większości spraw, co umożliwi znacznie szybsze niż dotychczas rozwiązywanie problemów klientów.
Cyberprzestępcy podszywają się pod znany bankMikołaj Frączak
Deep learning w służbie wyceny szkód
Do komputerowego rozpoznawania obrazu sztuczna inteligencja Tractable wykorzystuje technikę głębokiego uczenia (deep learning) i inne techniki uczenia maszynowego (machine learning). Szkolenie sztucznej inteligencji przebiega przy pomocy wielu milionów zdjęć uszkodzeń samochodów, a algorytmy uczą się na podstawie analizy ogromnej ilości różnych przykładów. Technologię Tractable można stosować na całym świecie, do każdego pojazdu.
Sztuczna inteligencja pozwala ubezpieczycielom oszacować uszkodzenia pojazdu. Przesyła zalecane metody naprawy oraz kieruje procesem zarządzania roszczeniami – wszystko to pozwala zapewnić jak najszybsze rozpatrzenie i rozstrzygnięcie każdego roszczenia.
Na rynku ubezpieczeń PZU już działa z podobnym systemem. Firma wprowadziła kolejne narzędzie AI. Obsługa szkody komunikacyjnej możliwa jest w kilka minut, dzięki sztucznej inteligencji, która sporządza kosztorys.
Asystent AI w służbie PZU
PZU, jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce, udostępnił swoim klientom innowacyjne narzędzie wykorzystujące sztuczną inteligencję (AI) przy obsłudze szkód komunikacyjnych. Asystent AI, dostarczony przez firmę technologiczną Tractable, sporządzi wstępny kosztorys naprawy na podstawie zdjęć nadesłanych przez klienta przez udostępnioną aplikację, co znacznie usprawni proces wyceny szkód. To kolejne innowacyjne rozwiązanie oparte o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji. Do tej pory, PZU obsłużył już kilkaset tysięcy szkód z wykorzystaniem dotychczasowych narzędzi opartych o sztuczną inteligencję, a ich łączna wartość wyniosła kilka miliardów złotych.
Źródło: Tractable, Beesafe, PZU
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Jeśli chcesz być na bieżąco
z informacjami za zakresu bezpieczeństwa, zapraszamy do naszego serwisu
ponownie!
Jeżeli
podobał Ci się artykuł podziel się z innymi udostępniając go w mediach
społecznościowych.
Potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań w zakresie zagadnienia, o którym mowa w artykule?